Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb vanwege het werkelijk enorme prijsverschil een [color:"purple"]Panasonic KX-TCD 545[/color] DECT telefoon uit Duitsland laten overkomen.

Prachtig toestel maar ze doen er blijkbaar van alles aan om dergelijke "import" te boycotten.

Ofschoon het OSD prima in te stellen valt op een andere taal krijg ik die optie voor de meldteksten van de telefoonbeantwoorder niet gevonden, en ik waag het inmiddels te betwijfelen of dat zelfs mogelijk is.

Een eigen meldtekst kan ik wel inspreken maar het toestel zegt bijv. "Keine nachrichten" en andere meldteksten in die trant.

Zitten die meldteksten op een EEPROM en zou die te bestellen of te herschrijven zijn?

Of is de beveiliging van dien aard dat ik dat maar beter kan laten?

Gezien de garantie zou ik toch nog even willen wachten met openschroeven en de EEPROM zal waarschijnlijk zowiezo niet in een voetje zitten.

Kan op zich wel leven met die Duitse dame maar optimaal is het niet.

Of zit er toch ergens een optie in het menu of een verborgen code of schakelaar om die teksten van taal te laten veranderen?

Lijkt me dat er genoeg geheugen voor beschikbaar is, alle talen die in het OSD beschikbaar zijn, zijn ook voor de telefoonbeantwoorder dame in het geheugen op te slaan met nog steeds voldoende vrije ruimte.

Immers zou dat niet meer dan een minuut of 2 in totaal kosten en er nu tot zo'n 30 minuten aan inkomendeberichten kan worden opgeslagen.

Groot probleem is het niet, ik kan er wel mee leven, maar als ik de Nederlandse taal zou kunnen selecteren of eventueel de Engelse dan zou ik dat toch graag doen.

Iemand hier ervaring met dit probleem?

You cannot ignore that member

Geplaatst:

Nope dat gaat niet, met die settings verander je alleen het OSD menu.

Heb ondertussen toch nog een belletje van Panasonic Nederland gehad.

Het zit 'm in de chip, is wel te verwisselen maar los verkopen doen ze die chips niet en het laten doen bij hun servicecenter is duurder dan een nieuw toestel.

Er zijn wel enkele uitzonderingen maar in het algemeen heb je bij Panasonic's een grote kans vast te zitten aan de taal van het land waar je hem gekocht hebt.

Is dan ook gewoon een manier om dergelijke aankopen tegen te gaan biggthumpdown.gif

Je bent bij deze dan ook gewaarschuwd.

Maar zoals gezegd kan ik er wel mee leven,

ik zou het toestel nog kunnen retourneren maar dat doe ik niet.

Kost me 80 euro meer voor een nederlands sprekende dame en mijn Duits is gelukkig goed genoeg.

Achteraf wel jammer dat ik niet hoger heb geboden op een UK toestel via een_of_andere_veiling_site, dan had ik iig een Engels sprekende dame gehad, klinkt toch wat aangenamer smirk.gif

Wellicht koop ik als de prijzen hier in Nederland dalen d'r een Nederlandse set bij, heb toch al een handset te weinig.

Op termijn verkopen van alleen het basistoestel zou voor mij wel interessant zijn maar dat raak ik zo los nooit kwijt.

You cannot ignore that member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen