10_KV Geplaatst: 19 mei 2005 Geplaatst: 19 mei 2005 Hoi, Dit wordt misschien lastig om uit te leggen. Mijn zwager heeft een pc met xp pro,ntfs. Ik heb al een paar keer zijn pc opnieuw moeten installeren of aanpassen, omdat er elke keer iemand komt en bepaalde software vervangt,aanpast of verwijderd. Zoals een nieuw antivirus programma installeren en de oude (die overigens prima werkt) gewoon de nek omdraait. Het gaat vooral om de software zoals bijvoorbeeld InternetSecurity van nor***. Nu komt denk ik het moelijkste, alle accounts hebben volledig beheer en dat moet eigenlijk zo blijven. Hoe kan ik internet security en misschien ook andere programmas, die absoluut niet vervangen of verwijderd mogen worden zo beveiligen, zodat alleen de admin dit kan. Misschien heeft of weet iemand hier een programma voor of weet hier raad mee. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest wat de uitleg betreft. Ik weet je kan de C schijf verbergen maar dan is installatie van internet security nog steeds mogelijk Met vr gr 10_kv dreambox 7025+ met gemini/milo
Gast Geplaatst: 19 mei 2005 Geplaatst: 19 mei 2005 Dat kan ...bijvoorbeeld door het creëren van een 'hash rule'. Is een regel die je aanmaakt die boven de algemene ingestelde veiligheidrregels komt te liggen,waar de administrator een 'Disallowed' oplegt voor het installeren van een bepaald softwarepakket. Dit is niet op één, twee, drie uitgelegd. Maar zoek ééns op de support site van microsoft en typ daar maar eens 'hash rule'in.
10_KV Geplaatst: 19 mei 2005 Auteur Geplaatst: 19 mei 2005 @ Big John Bedankt voor je reactie. Zal even kijken bij microsoft naar de hash rules. Ik laat het nog wel even weten. Voor nu bedankt Gr 10_kv dreambox 7025+ met gemini/milo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen