Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na de perikelen met de juiste afstandsbediening, heb ik nu wel de goede, geeft de tv geen enkele krimp. maw geen enkele reactie op de ab.

Wat doet hij wel....

Aanzetten met de schakelaar oke

Alleen de scart ingangen worden gebruikt, geen kabel.

Hij start op ... kanaal 18 en loopt vervolgens door todat er een kanaal is gevonden waar signaal op is. In mijn geval scart 1 of 2.

Verder perfect beeld.

alleen het rode lampje van de ir-ontvanger blijft heel zwakjes knipperen.

Skip ik het kanaal van scart naar 1, dan loopt de tv het hele reportoir af tot hij weer een kanaal vindt waar signaal is. Daar stopt de doorloop.

Bij al de voorstaande handelingen wordt de ab niet gebruikt.

Blijkbaar dus een probleempje met het ir gedeelte.

Zoals in de aanhef al gezegd: De print is een Nokia TV2881t.

Wie heeft enige sugesties?

Koekje erbij ????

Geplaatst:

Hoi

Uit ervaring weet ik (ik heb hier ook ergen zo'n Akai/Nokia liggen) dat er maar weinig afstandsbedieningen zijn die met deze tv's werken.

Je moet echt een orginele hebben ( of zo'n goedkoop universeel ding van blokker) want dat zijn de enige die hier werken op die tv. Ik heb er al vele geprobeerd.

Je moet er ook op letten dat het kinderslot niet opstaat, want dan knippert de led ook.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Daarmee heb ik nog geen oplossing. Ik kan mbv de knopjes:

volume instellen + en -

kanalen op + en - (dat doet die dus zelf zonder dat ik iets doe)

Koekje erbij ????

Geplaatst:

Dus...als ik jouw goed begrijp begint jouw tv automatisch te zappen, ook over de zenders heen ? De nokia uitvoering met jouw chassis had 4 kleine ronde knopjes achter het klepje. Heb vaak meegemaakt dat deze knopjes gewoon bleven plakken in het front van de TV. e.e.a zit gemonteerd in een frame, welke je onder de beeldbuis uit kan schroeven.

Geplaatst:

De knopjes bevinden zich idd achter het klepje. Zodra echter de tv vast op een kanaal staat, blijft het linker rode ledje heeeeeel zwak knipperen. Als ik de +volume en - kanalen tegelijk indruk (op de tv) brandt het ledje fel rood. Het circuit lijkt me dus in orde.

Afstellen op een kanaal zal moeilijk gaan aangezien er op de tv zelf verder geen mogelijkheden voor instellingen zijn. Hiervoor heb je de ab nodig ... en die werkt niet.... ;(

Koekje erbij ????

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen