tycaja Geplaatst: 20 mei 2005 Geplaatst: 20 mei 2005 Hallo, Ik ben vanplan om verbouwingen te beginnen en had in overleg met de electricien graag een shema getekend om al mijn bekabeling weg te steken zijnde in de muren,de grond en het plafond (alles in bereikbare kanalen) kan iemand mij helpen hoe ik nu perfekt alles op elkaar aanluit zodat ik later geen problemen ondervind? U zou mij er een grote hulp mee geven. bedankt tycaja mijn systeem is het volgende: Bron Merk Type AV Technics SA-AX6 DVD/HDD Philips DVDR520H/00 SATREC Dreambox 7000 S TV Philips 42PF9956/12 BEAMER Sanyo PLZ3 Front L B&W DM602.5 S3 Front R B&W DM602.5 S3 Center B&W LCR600 S3 Rear L B&W DM600 S3 Rear R B&W DM600 S3 Sub B&W ASW600 ------------------------------------------------ VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.
Tonskidutch Geplaatst: 20 mei 2005 Geplaatst: 20 mei 2005 een home system... aha, maar uh a) met multi-room opties of voor een kijk en dezelfde luisterkamer? en bij een multiroom ook alle 6 kanalen voor alle surround speakers of alleen 2 voor stereo? u hoeft alleen maar aan te geven waar u de speakers wilt hebben hangen en hij doet de rest met loze leidingen en 2 trekdraden erin bereikbare kanalen bedoeld u wellicht voor verandering en aanpassing geschikt...> dat heeft dus te maken met de hoeveelheid en soort kabels die er door heen moeten (speciale luidsprekerkabels die een stroeve of dikkere maat hebben dan normale elektra kabels) een tip leg in 1,5 duims ingefreesde of ingebouwde leidingen twee trekdraden met elk een kleurmarkering.. eraan naar de uitmondende doos de eerste keer dat je trekt stop je der weer meteen een nieuwe trekdraad bij naast de signaaldragende kabel .. zo kun je van invoer naar uitvoer en terug met meerdere kabels het grootste probleem is de kabelsoort, luidsprekerkabels zijn niet altijd met de standaard pvc mantel en dus vele male stroever en ook dikker. daarom nooit E-dozen opnemen tussen begin en eind en daarom altijd echte bochten met grote radius, anders dan haaks of standaard kwartrond, opnemen... en vooral geen flexibele ribbelbuis zoals u ze in de doe het zelf zaak kunt kopen toepassen <<<< daar blijven vette speakerkabels geheid in steken. daar elektra volgens de nederlandse norm eigenlijk altijd via plafond loopt zou ik zeggen de geluid dragende leidingen en kabels altijd via de vloer.. 1,5" via een nieuwe dekvloer wegwerken is piece of cake. cheers Second Life Mungo Parker
tycaja Geplaatst: 20 mei 2005 Auteur Geplaatst: 20 mei 2005 Prachtig, daar ben ik al heel veel mee. Met je tips houd ik zeker rekening, zeker die van de trekdraden telkenmale te voorien. Ik zou nu nog enkel moeten weten hoe ik alle apparatuur aan elkaar hang , je begrijpt dat er bv een kabel van de tv naar de beamer moet is dat geliud en video of is dat samen ??? u ziet echt sterk ben ik hier niet in. Ik zou dus uiteindelijk willen dat zowel tv signaal als DB signaal via TV en beamer kan worden afgespeeld ....ook computersignaal moet over beiden kunnen..... bedankt alvast voor de meer dan goeie tips. tycaja ------------------------------------------------ VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.
Gast Geplaatst: 23 mei 2005 Geplaatst: 23 mei 2005 Tipje van Pacman dan: Sluit eerst alles aan op een grote tafel. Werkt alles, dan weet je precies welke kabels je nodig hebt en waar ze heen moeten.
Tonskidutch Geplaatst: 23 mei 2005 Geplaatst: 23 mei 2005 tja het heeft ook alles er mee te maken waar welk apparaat staat en hoe te voeden met ingangssignaal / uitgangssignaal. beamer en tv willen natuurlijk als beste ingangssignaal een rgb-signaal en dat gaat het best met een euroscart.. (dat is een verdomd dikke kabel en de stekkers dienen KLASSE "A" te worden gesoldeerd / daarnaast is de lengte van dergelijke kabels van een goede kwaliteit lastig te verkrijgen en erg duur) aangenomen dat de beamer een bepaalde afstand heeft tov het projectiescherm en vaak aan het plafond, zal die scart kabel al gauw zo'n 10 meter zijn naar de signaalgever (dvd of sat-receiver) indien de signaalgever (dvd of sat-receiver) op een doorsnee-plek staat. een plattegrond van de kamer en toekomstige opstelling zal heel wat verheldering brengen alsook opties middels bekabeling om juist de lastigste kabels zo kort en efficient te kunnen wegwerken. (stelling: a) de coax van sat-schotel en/of kabel-tv is makkelijker te verlengen naar een ontvanger dan "een scartkabel" van die ontvanger naar de beeldbuis/projektor slim inrichten van een dergelijke kijk en luister ruimte kan helpen alsook het slim plaatsen van de apparatuur bij goede bekabeling c) het scheiden van beeld en geluid kan ook helpen kabels te voorkomen... ) een goede verbouwing waarbij er ook nog een kijk en luisterruimte (die goed ingericht en bekabeld is) ontstaat moet niet meteen een hoog technocratische uiting zijn dat uw TV voor gaat op al het overige dat men zou kunnen tentoonspreiden of juist niet. interieurs ontwerpen is een kunst.. en dat ziet men niet bij de gesponserde tv programma's - doe het zelf (programma's) en verkloot je buurmans woning. neem er de tijd voor cheers Second Life Mungo Parker
tycaja Geplaatst: 24 mei 2005 Auteur Geplaatst: 24 mei 2005 Heren, Bedankt ik kom tot de vastelling dat ik beide voorstellen dankbaar zal gebruiken. eerst alles opzetten op een tafel kijken af alles werkt en dan schema optekenen. Daarna alles proberen op schaal in te planten in de verbouwing. Maar vooral onthou ik één ding : ik neem er mijn tijd voor n,denk dat dat wel het belangrijkste is in een doordachte opstelling. Nogmaals mijn dankt voor de reaktie. Tycaja ------------------------------------------------ VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen