Gast Geplaatst: 20 mei 2005 Geplaatst: 20 mei 2005 Hallo, Kan je fedora 3 ook zo instellen dat ie de updates auto ophaald. gr.
Gast Geplaatst: 20 mei 2005 Geplaatst: 20 mei 2005 Daar gebruik ik 'Yum' voor...een prachtig tooltje dat niet alleen de updates,maar ook de nodige dependenties uitzoekt/download en installeerd. In een terminal geef ik steeds de opdracht 'yum update' (met root rechten) en 't systeem gaat automatisch de eventuele updates opsnorren...en laat dan in 't hetzelfde schermpje zien welke updates er klaar staan om te installeren...ben je akkoord druk je op 'Yes' (y). Volledig automatisch ...dan zal je deze bewerking in een 'cronjob' moeten onder brengen...maar weet dat je dan niet kunt ingrijpen als er iets niet moet/mag.
dark-angel-djin Geplaatst: 20 mei 2005 Geplaatst: 20 mei 2005 gedaan en krijg dees melding [tuxbox@localhost ~]$ su Password: [root@localhost tuxbox]# yum update Setting up Update Process Setting up Repos base 100% |=========================| 1.1 kB 00:00 updates-released 100% |=========================| 951 B 00:00 Reading repository metadata in from local files primary.xml.gz 100% |=========================| 797 kB 00:08 MD Read : ################################################## 2623/2623 base : ################################################## 2622/2622 primary.xml.gz 100% |=========================| 346 kB 00:05 MD Read : ################################################## 896/896 updates-re: ################################################## 896/896 No Packages marked for Update/Obsoletion [root@localhost tuxbox]# kan geen dvd's afspelen met fedora kan wel de dvd zien in de map /media/cdrom/video... maar geen beelt te krijgen heb alles geprobeerd onder geluid em video helix etc... en nu kan ik ook geen rpm meer instaleren :-( ik krijg dit melding bij het instal van rpm pakket wat bedoelt men er mee ?? [tuxbox@localhost dounlouds]$ rpm -i amsn_0.94-1.1.fc3.rf_i386.rpm warning: amsn_0.94-1.1.fc3.rf_i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID 6b8d79e6 error: can't create transaction lock [tuxbox@localhost dounlouds]$
MagicOnline Geplaatst: 20 mei 2005 Geplaatst: 20 mei 2005 voor een leuke DVD player kijk eens op OGLE Freeware GNU General Public License Suc6 CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
dark-angel-djin Geplaatst: 20 mei 2005 Geplaatst: 20 mei 2005 Citaat: voor een leuke DVD player kijk eens op OGLEFreeware GNU General Public License Suc6 jaja maar ik kan geen rpm's instaleren die vraagt code key .... zie boven hoe kan i kdat oplossen ?
Gast Geplaatst: 20 mei 2005 Geplaatst: 20 mei 2005 Citaat: No Packages marked for Update/Obsoletion [root@localhost tuxbox]# Dan zijn er geen updates beschikbaar... Citaat: kan geen dvd's afspelen met fedora ...kan wel de dvd zien in de map /media/cdrom/video... maar geen beelt te krijgen heb alles geprobeerd onder geluid em video helix etc... Voor 't afspelen van o.a. DVD's moet je bijkomende software installeren zoals : 'Mplayer' of 'Totem'...kan via YUM Citaat: en nu kan ik ook geen rpm meer instaleren :-( ik krijg dit melding bij het instal van rpm pakket wat bedoelt men er mee ?? [tuxbox@localhost dounlouds]$ rpm -i amsn_0.94-1.1.fc3.rf_i386.rpm warning: amsn_0.94-1.1.fc3.rf_i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID 6b8d79e6 error: can't create transaction lock [tuxbox@localhost dounlouds]$ Je moet éénmalig een 'GPG-key' toevoegen aan de RPM database (dit is om veiligheidsredenen, zodat men de files kan controleren op eventuele manupulaties door derden...onderstaand vb. is de 'GPG'-key voor www.fedora.us Dit doe je zo (als root)typ je in een console : rpm --import http://www.fedora.us/RPM-LIVNA-GPG-KEY Andere voorbeelden: DAG: rpm --import http://dag.wieers.com/packages/RPM-GPG-KEY.dag.txt FreshRPMs: rpm --import http://freshrpms.net/packages/RPM-GPG-KEY.txt rpm.livna.org: rpm --import http://rpm.livna.org/RPM-LIVNA-GPG-KEY Dries: rpm --import http://apt.sw.be/dries/RPM-GPG-KEY.dries.txt
dark-angel-djin Geplaatst: 20 mei 2005 Geplaatst: 20 mei 2005 ok thanks het instaleren van rpm lukt nu maar dan wel met melding no key .... en nu ik Mplayer heb geinstaleerd wel dvd afspelen maar geen geluid mar zoek wel ff verder thanks
dark-angel-djin Geplaatst: 16 augustus 2005 Geplaatst: 16 augustus 2005 hoi eers was het opgelost nu na een herinstalatie en update gedaan met yum maar nu ik wat wil instaleren eender wat krijg ik weer gpg key foutmeldingen [root@localhost downloads]# rpm -i gftp-2.0.8-1.src.rpm warning: gftp-2.0.8-1.src.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID db42a60e [root@localhost downloads]# [root@localhost bin]# yum install gftp Setting up Install Process Setting up Repos base 100% |=========================| 1.1 kB 00:00 updates-released 100% |=========================| 951 B 00:00 Reading repository metadata in from local files base : ################################################## 2622/2622 updates-re: ################################################## 1058/1058 Parsing package install arguments Resolving Dependencies --> Populating transaction set with selected packages. Please wait. ---> Package gftp.i386 1:2.0.18-0.FC3 set to be updated --> Running transaction check Dependencies Resolved Transaction Listing: Install: gftp.i386 1:2.0.18-0.FC3 - updates-released Total download size: 940 k Is this ok [y/N]: y Downloading Packages: warning: rpmts_HdrFromFdno: V3 DSA signature: NOKEY, key ID 4f2a6fd2 public key not available for gftp-2.0.18-0.FC3.i386.rpm [root@localhost bin]# hoe kan ik het oplossen ?? een of ander manier ? de bovenstaande links geprobeerd en nog wat andere gezocht maar niets helpt
Gast Geplaatst: 16 augustus 2005 Geplaatst: 16 augustus 2005 Herinstallatie zegt ge...hebt he al uw GPG-key's opnieuw ingebracht als root zijnde?
dark-angel-djin Geplaatst: 16 augustus 2005 Geplaatst: 16 augustus 2005 Citaat: Herinstallatie zegt ge...hebt he al uw GPG-key's opnieuw ingebracht als root zijnde? idd ik heb al mijn gpg keys root zijne ingegeven of is dat verkeerd ? indien ja hoe kan ik het nu oplossen ?
Gast Geplaatst: 16 augustus 2005 Geplaatst: 16 augustus 2005 Dat is correct. Wat kan jij nu doen: 1-Zoek het bestand als afzonderlijke rpm op bij freshRPM's en installer deze zonder'Yum' 2-Of je verandert in je yum.conf de waarde van de gpgcheck van 1 naar 0
Gast Geplaatst: 16 augustus 2005 Geplaatst: 16 augustus 2005 voorbeeld: [freshrpms] name=FreshRPMS-Fresh baseurl=http://ayo.freshrpms.net/fedora/linux/$releasever/$basearch/freshrpms enabled=0 gpgcheck=0 't Zou kunnen dat je jouw adressen in de 'yum.repos.d/' hebt ondergebracht...dan moet je deze bewerken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen