Ga naar inhoud


Hulp gevraagd


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb pas een compleet set gekocht:

 

Humax 5400z

Triax 88cm

2 LNB's van Samsung

Diseq switch

 

Nu heb ik het volgende probleem:

Ik ontvang maar een gedeelte van de zenders. De zenders die ik ontvang zijn diegene die op een Symbol Rate van 27500 3/4 staan ingesteld. De zenders die op SR 22000 5/6 staan ingesteld, zoals de nederlandse zenders en Canal +, ontvang ik helemaal niet. Daar geeft de Humax de melding: Geen of slecht signaal. Terwijl de andere zenders (SR27500 3/4) op 98% kwaliteit zitten.

 

Wie kan me daar bij helpen? Staat er een bepaalde instelling fout in de Humax?

 

Bij voorbaat dank,

 

Waalwijker

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat het het makkelijkst is om even nieuwe firmware van PH en een nieuw kanalenlijstje van Pet123 te uploaden. Dan zal alles weer goed moeten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je zeker dat je schotel vrij zicht heeft en niet één of ander obstakel te dichtbij staat ??? Heb bij een vriend ook eens dit probleem tegengekomen. Op alle kanalen goede ontvangst behalve op C+ ned., hebben toen alles geprobeert lnb's, coax, setting's enz.. niets hielp, tot we de schotel 3 m verder naar achter plaatsten. De schotel stond op een plat dak maar stond ook in de buurt van een gewoon hellend dak waar deze blijkbaar geen vrij zicht had op astra.

 

Succes,

exDumber

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Het probleem komt mij een beetje bekend voor.

 

Ik weet niet wat voor LNB dat je hebt, maar ik gok Samsung...

 

Wat vaak een probleem is, vooral bij de wat grotere schotels, is dat de Analoge signalen ontvangts problemen veroorzaken van bepaalde digitale frequenties.

 

Vaak zijn deze storingen op 12.515 (CanalDigital Nederland) en 12.480 (Pro7 / Kabel1).

 

De oorzaak is dat vooral de Samsung LNB`s te veel signaal beneden de 950 Mhz doorgeeft, het uitgangs filter van deze LNB`s is gewoon slecht.

 

Het beste kun je eens een andere LNB proberen, bijvoorkeur Alps, of een satslope (Hoog-Doorlaat) filter tussen de coax zetten.

 

Vooral met de Satslope heb ik al veel problemen van deze aard kunnen verhelpen.

 

Sucsess...

 

Groetjes,

Erik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niets met de Symbol Rate of FEC te maken! Controleer ook even je DiSEqC instellingen. Wat ook nog mogelijk is, is dat je teveel kabeldemping hebt, waardoor de hogere frequenties (waaronder ©anal Digitaal!!) slechter doorkomen. Controleer ook alle F-connectoren! etc.

Wat voor coax gebruik je? Toch geen bouwmarkt-rommel?? Gebruik H125 coax van het merk Belden (werkt probleemloos bij kabellengtes tot 50 meter)

 

Groet,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...