Ga naar inhoud


emu plaatsen in gemini 1.08


peterksr

Aanbevolen berichten

hallo,

 

kan iemand mij eens vertellen hoe een umu te plaatsen in mijn dreambox 7000 met Gemine immage 1.08 om met mijn org c+ kaart zonder ci module te werken.

Ik heb begrepen dat ik hem als adon kan instaleren.

dus ben ik naar adons gegaan en aangeklikt dan naar menu downloads en cam aangeklikt dan zie ik divers cam files maar welke moet ik daarvan pakken?

En als ik er een gedownload heb hoe moet het dan verder ?

 

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


download je emu. kies bijvoorbeeld camx1904 of newcamd6.01 (daar zijn nogal wat problemen mee, ook met configuratie e.d) dus neem camx effe. download ook via het blue-panel (addons -> cam config) de config-file voor camx.

 

kies je emu (blauwe knop en dan Common Interface vervangen voor Camx (met de pijltjesknop van je a/b)), opslaan (of afsluiten) en camx zal gestart worden. Uiteraard er voor zorgen dat de smartcard in je dreambox zit (slot maakt niet uit, als de chip maar naar beneden wijst) en hij zou moeten werken.

als ie het niet doet, even je dreambox rebooten.

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
newcamd6.01 (daar zijn nogal wat problemen mee, ook met configuratie e.d)

 

 

Hoezo???? Snap het niet hoor gewoon ff de config "goed" bekijken en dan komt er vanzelf :

 

SERIAL_PORT = 0

TCP_PORT = 10001

EMM-G = no

EMM-S = no

EMM-U = no

SPECIAL_FEATURES = no

#

# lower card slot

#

SERIAL_PORT = 1

TCP_PORT = 10000

EMM-G = yes

EMM-S = yes

EMM-U = yes

SPECIAL_FEATURES = yes

 

en:

 

# CWS = uds 1 dummy dummy

# CWS = linux.domain.com 10000 dummy2 dummy2 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan cardserv

# CWS = 127.0.0.1 10000 dummy3 dummy3 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan cardserv

# CWS = uds 0 local local

CWS_MULTIPLE = 127.0.0.1 10000:10002 local local 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan cardserv

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan zijn, maar voor dreambox-newbies is dit bijna niet te doen, hoe goed men het ook probeerd uit te leggen.

ik raad aan camx te installeren en dan je update scoren en in de tussentijd je bijv. wat in de materie te verdiepen. de dreambox is en blijft een hobby-doos.

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

De topicstarter heeft nu zijn dreambox werkend. Ik heb via skype het één en ander uitgelegd over de dreambox en netwerk. Er staat nu pli op met camx als emu. Deze pli image ( 1503 ) vind ik een ideale image voor beginners.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook een newbie en vandaag newcamd 6.01 erbij geupdate. Tot nu toe draaid mijn Irdet 2 kaart het beste op deze emu. Heb nu er 3 opstaan camd3, camx en dus newcamd maar kan dit wel? of krijg ik conflicten.

Humax 5100

 

"Het zijn slechte ontdekkingsreizigers, die menen dat er geen land is, wanneer zij niets dan zee kunnen zien."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke paardengek ik heb er een USB stick van 256mb aanhangen met

een swap file van 8mb. Kan het ook zijn dat door deze USB stick de tijd niet gelijk blijft lopen. Deze vraag heb ik ook al elders staan.

Humax 5100

 

"Het zijn slechte ontdekkingsreizigers, die menen dat er geen land is, wanneer zij niets dan zee kunnen zien."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ben ook een newbie en vandaag newcamd 6.01 erbij geupdate. Tot nu toe draaid mijn Irdet 2 kaart het beste op deze emu. Heb nu er 3 opstaan camd3, camx en dus newcamd maar kan dit wel? of krijg ik conflicten.


de camd3 3.750 is uit / die is stukken stabieler geworden.
in gemini via blauwe knop (addons laden)

in gemini is per emu/softcam een CA-ID toegevoegd, dat betekend dat daarmee meerdere versies indien van gemini gedownload naast elkaar kunnen staan en om en om kunnen worden gebruikt.

zou hem eens testen voor je irdeto2 kaart.

cheers

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met dank aan de oosterburen (i-have-a-dream***)

 

Für alle Leute die sich das camd3 manuell ins Blue Panel einfügen wollen :

 

[color:"red"] Voor alle mensen die de camd3 manueel onder de blauwe knop willen installeren:[/color]

 

Ihr nemmt ein altes Skript, änder dort die camd-id so um das die 2 ersten Stellen der Nummer 00 ist, diese Zahl ist für eigene Skripte reserviert.

 

[color:"red"] Je neemt hiervoor een oud/bestaand script en past dat zodanig aan dat de eerste 2 cijfers 00 zijn, deze is voor eigen scripts gereserveerd in Gemini.[/color]

 

Dann natürlich die camd3 ind camd_3750 umbenennen, die pcamt ebenfalls.

 

[color:"red"] daarna moet je natuurlijk de camd3 ombenoemen in camd_3750 en dat geld ook voor de pcamd die in pcamd_3750 hernoemd wordt.[/color]

 

[color:"red"] Dus volgens deze onderstaande [/color]

:

!/bin/sh

 

CAMNAME="Camd3.750"

USERNAME=""

ZAPTIME=6

CAMID=0089

 

case $1 in

start)

/var/bin/camd_3750 &

;;

stop)

/var/bin/pcamd_3750 -savekeys /var/keys/camd3.keys

killall -9 camd_3750 pcamd_3750

;;

*)

$0 stop

exit 1

;;

esac

 

exit 0

 

In den zukünftigen Image kommt hinter camid noch DVBSET=XX zu stehen, aber dazu später mehr wenn das entsprechende Image erstmal veröffentlich wird.

 

[color:"red"] In de toekomstige images komt achter het CAM-ID ook nog DVBSET=XX te staan, maar dat volgt later als het volgende image eenmaal uitgekomen is.[/color]

 

Ganz wichtig ist : Unter Cam Einstellungen -> Alle Cams die Camliste aktualisieren. Ganz raus aus dem Blue Panel und neu anwählen, ggf. noch mal bei angewählten EMU reseten wenn cam-id not found kommen sollte.

Sicher gehen könnte ihr wenn ihr dann die Box neu startet das alles richtig gespeichert wurde.

 

[color:"red"] Erg belangrijk is : dat je bij cam settings > all cams en daarin de camlist aktualiseert, hierna helemaal uit het blaue knop menu gaat middels exit/lame en dan weer in het menu gaat en eventueel de gekozen Emu reset indien er een waarschuwing zou komen dat de dam-id niet gevonden wordt.

Daarna ben je er helemaal zeker van dat de instellingen opgeslagen zijn indien je de box nog eens reboot[/color]

 

[color:"blue"] cheers [/color]

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...