Ga naar inhoud


is de patched firmware meer belastend voor de processor dan de originele?


Gast

Aanbevolen berichten

hi,

Ik vroeg mij hetvolgende af.

Je hebt nu de gepatchte software van planet hemp (of zoiets), de versie g al intussen en de gewone originele versie van die,die op de humax site staat.

Is de patched software meer belastend voor de processor en andere onderdelen van de humax dan de andere niet gepatchte software,of kan ik dat vergelijken met gewoon een andere dezelfde windows op een pc zetten.

Is de gepatchte software zwaarder voor de humax dan de gewone?

Wie kan mij daarover iets zeggen.

Ik heb de indruk dat de voeding minder warm wordt met de originele software dan met de gepatchte.Of is het door het vervangen van de condensators c9 en c10 ????

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de gepatchte software zitten natuurlijk ook drivers die de hardware in je ontvanger besturen. Daar zou eventueel iets gewijzigd kunnen zijn wat ervoor zorgt dat de ontvanger meer vermogen vraagt van de voeding (hogere in/uitschakelfrequentie om maar iets simpels te noemen). Wellicht zou het ook zo kunnen zijn dat de rekenkracht van de processor wat meer aangesproken wordt met hetzelfde mogelijke gevolg. Misschien zijn er nog wel meer van dergelijke zaken. Erg waarschijnlijk is het allemaal echter niet. Ik zou het houden op de elco's.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...