Ga naar inhoud


Draaibare opstelling met Humax 5400


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zit er aan te denken om mijn systeem (Hummie 5k4 en Triax 88cm) draaibaar te maken. De Hummie ondersteunt DisCEqC 1.2, dus da's mooi! Ruwweg zijn er drie mogelijkheden:

1. De STAB100 of 120

Dit is natuurlijk de eenvoudigste oplossing. Ik lees echter op de boards dat er nogal wat problemen zijn met deze DisCEqC motoren, zoals te veel speling op de as, lawaai, traag, etc. Een (groot) voordeel is natuurlijk dat er geen extra interfaces nodig zijn.

 

2. De Jaeger SG2001: Dit is ook een DisCEqC-motor (ziet eruit als een omgekeerde STAB). Dit apparaat schijnt wat beter te zijn dan de STAB100/120. Er wordt gezegd dat deze sneller, stiller en minder speling op de as heeft. Ook deze motor kan direct (via de coax) op de Hummie worden aangesloten.

 

3. De Jaeger Silent Gold (ofwel de SMR99G). Dit is een 36volt motor (4-draads). De voordelen schijnen te zijn dat ie (veel) stiller en sneller is. Tevens heeft ie minder (of geen) last van speling op de as. Technisch gezien ziet dit apparaat er stukken degelijker uit dan een STAB. Een groot nadeel is echter dat er een interface (V-box) nodig is die de DisCEqC-commando's moet omzeten naar de 36volts aansturing.

 

Wat zeggen jullie van het bovenstaande verhaal? Kloppen deze bevindingen?

 

Zoals het er nu naar uit ziet, denk ik dat ik besluit om een Jaeger SMR99G + een V-box aan te schaffen. Heeft iemand deze opstelling draaien in combinatie met de Hummie en wat zijn de ervaringen hiermee??

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Groet, Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...