Ga naar inhoud


de grondwet !!


1pm

Aanbevolen berichten

[color:"red"] en nu jullie mening !! [/color]

 

Tegen of voor de Grondwet

 

 

 

Op mijn 18e jaar, kreeg ik de mogelijkheid aangeboden te emigreren.

 

Nu ben ik 61, dus heeft het geen zin meer nog weg te gaan.

 

Wel heb ik mijn dochter aangeraden Nederland, ja zelfs Europa te verlaten, dus te emigreren.

 

 

 

We worden, of zijn nu eigelijk al geen baas meer in eigen land.

 

Met de invoering van de Euro, is de Nederlander verarmd en economisch in het slop geraakt .

 

Nu, met de nieuwe Europese Grondwet in verschiet, worden we helemaal uitgeleverd en een ondergeschikt mini Europrovincietje binnen de Europese-Unie, waaronder straks ook Turkije.

 

De grote landen, bepalen nu al in grote maten de dienst en wet in Europa, dus ook in Nederland.

 

 

 

Wat Spanje in de 80 jarige oorlog, Frankrijk met Napoleon en Duitsland in 40-45 niet is gelukt, zullen deze landen met de invoering van de nieuwe grondwet wel gaan lukken.

 

Overheersing van Nederland door de grote lidstaten (waaronder straks ook Turkije).

 

Zij zullen de kleine landen hun wil opleggen. Na de invoering is Nederland een mini Europrovincietje geworden.

 

 

 

We zijn met de Introductie van Euro willens en wetens door de regering verkeerd voorgelicht.

 

Minister Zalm, verzekerde ons stellig, dat de prijzen stabiel zouden blijven.

 

De prijzen zijn uiteindelijk in snel tempo ruim twee keer over de kop gegaan.

 

U en ik voelen de gevolgen dagelijks en pijnlijk in onze portemonnee.

 

 

 

Moeten we deze regering nu wel geloven als ze zeggen: De Grondwet is goed voor Nederland en een zegen voor Europa? Ik voorspel u, dat het een ramp voor Nederland zal worden.

 

De regering beloofden voor en na de Eurotop in Maastricht, gouden bergen en een welvarend Europa. Ik zie die bergen echt niet. Wel donkere wolken.

 

 

 

Frankrijk en Duitsland hoeven zich niet meer gebonden te voelen aan de overeenkomsten betreffende de overschrijding van hun begrotingstekort. Nederland doet en moet dat wel.

 

Zalm, dus Nederland, heeft spierballentaal gebruikt tegen onze grote broeders. Nederland heeft voorspelbaar die slag verloren, Zalm likt nu zijn wonden.

 

 

 

Door teveel aan stofdeeltjes in de lucht, mag Nederland van de EU niet meer bouwen.

 

Dus economisch ook niet meer uitbreiden en groeien.

 

Duitsland en Frankrijk hebben hier kennelijk geen last van? Zijn wij de enige vervuilers van Europa? Zal Nederland wederom spierballentaal gaan gebruiken? Europa weet amper waar Nederland geografisch ligt. Laat staan dat Europa het Haagse gekerm en gejammer zal horen.

 

 

 

Europa gaat volgend jaar, waarschijnlijk ook het oppervlaktewater in Nederland voor 60% afkeuren. Wat zal inhouden, dat er daar niet meer gezwommen mag worden.

 

 

 

Het betekent, dat Nederland voor miljarden in een nieuw rioolstelsel moet gaan investeren.

 

Dit zal uiteindelijk door u en mij betaald moeten worden.

 

Volgens de eerste voorzichtige ramingen 175 Euro per huishouden, per jaar.

 

We weten maar al tegoed, dat zulke ramingen uiteindelijk flink tegenvallen.

 

Denk aan de Betuwelijn, Hogesnelheidslijn en vele andere projecten.

 

 

 

 

 

 

 

Nederland is dus weer het haasje.

 

Ongewild importeren veel sterk vervuild Rijn water wat bij Lobit ons land binnen komt.

 

Ook België en Frankrijk doen via de Maas daaraan flink mee.

 

Wanneer het voorgenomen afkeurbeleid doorgaat, Maak dan uw borst maar nat en uw portemonnee open .

 

 

 

Nederland is de grootste donateur aan de Europese schatkist te Brussel.

 

Ruim 3 miljard per jaar. Ja, u leest het goed, ruim 3 miljard! En dat al vele jaren.

 

Het totale bedrag aan EU donatie door Nederland, is nu ruim 55 miljard.

 

 

 

Vandaag werden we even blij gemaakt met een voorstel uit Luxemburg.

 

Nederland zou voortaan minder bij moeten gaan bijdragen aan Brussel.

 

Deze vreugde was echter van korte duur. Brussel laat heel snel weten dat Nederland niet minder, maar één miljard extra per jaar moet gaan bijdragen. Daarmee komt de vijf miljard bijdrage per jaar wel heel dichtbij. Het samen gaan van Europa moet toch ergens van betaald worden?

 

 

 

Onze eigen economie sterft af. Bedrijven vertrekken noodgedwongen naar goedkope, al dan niet Europese lage lonen landen, waar het belastingklimaat nog gunstig is en de regelgeving minder wordt gehanteerd.

 

Van de EU mag de Nederlandse regering geen tijdelijke steun aan noodlijdende bedrijven verstrekken om te overleven. Groeiende werkeloosheid is het gevolg.

 

 

 

Het economische herstel, met een groei van 0,6% wat door de regering voor 2005 was voorspeld, is niet uitgekomen, maar zelfs met 0,3% gekrompen. Geen stap vooruit, maar een stevige stap achteruit dus.Laat de regering dit eerst maar eens uitleggen.

 

De rem op de Nederlandse economie zal doorzetten als we onder Europese vlag verder blijven gaan.

 

 

 

U zult het niet geloven, maar de tabaksindustrieën, ontvangen één miljard aan EU subsidie.

 

Er staat toch op alle Nederlandse pakjes peperdure rookgenot? “Dodelijk” .

 

Stevige, maar dodelijke EU subsidie dus. Snapt u het nog?

 

 

 

Onze Nederlandse boeren en landbouwers, die gezonde boerenkool verbouwen, worden door de EU uitgeknepen en aan zeer strenge regelgeving gebonden .

 

Zij ontvangen steeds minder subsidie. Veel agrariërs zijn daarom noodgedwongen te stoppen met hun prachtige bedrijven of kunnen geen opvolger meer vinden.

 

 

 

De Europese Grondwet zal wel worden herzien als Turkije bij de Unie komt en aan de Islamitische wetten van dat land worden aangepast.

 

Turkije zal (terecht) die aanpassing gaan eisen. Willen wij dat?

 

 

 

Kan een Islamitisch land, de democratische wetten invoeren en toepassen zoals wij die in het westen kennen? Turkije heeft nu al grote moeite met hun rechtssysteem. Denk aan de genocide nog niet zo lang geleden op de PKK aanhang. De kwestie Cyprus is ook nog niet opgelost. Satelliet zenders worden geweerd en zelfs verboden. De corruptie wordt er nu ineens hard aangepakt. Is dat daar wel uit te roeien?

 

Is Turkije nu wel een democratische rechtstaat? Ze worden tot democratie verlokt, om straks mee te kunnen eten uit de goedgevulde EU schatkist te Brussel.

 

 

 

 

 

Geld, is het alles overheersende gedachtegoed van de Turkse regering.

 

Denk aan de landingsrechten die Amerika tijdens de Irak-oorlog nodig had in Turkije.

 

Het Turkse parlement was principieel tegen. Ook de bevolking was tegen. Er dreigde zelfs een kabinetscrises.

 

Amerika heeft met heel veel geld de mening van de Turkse Parlementsleden weten te beïnvloeden.

 

Wat heeft principe dan nog voor waarden, als principe met dollars in Turkije gewoon te koop is. Wat is daar de democratie ook in de toekomst nog waard?.

 

 

 

Mogelijk zullen in Turkije, georganiseerde Islamitische groepen, gewelddadig tegen invoering van de Grondwet in verzet gaan komen. Moet Europa dan helpen dat verzet, militair of met politiegeweld de kop in te drukken? Is dat de Democratie die de Europese Grondwet ons moet brengen?

 

 

 

In Nederland wonen vele Moslims, die er eerlijk en rond vooruitkomen, de Islamitische wet boven de Nederlandse wet te willen en daarnaar leven en zelfs streven.

 

 

 

De Wetarchitect(en) heeft kennelijk al deze Islamproblematiek voorzien.

 

In de Grondwet, zult u namelijk geen woord aantreffen betreffende het Christelijke geloof.

 

Niet dat ik zelf gelovig ben, ik hang geen enkel geloof aan.

 

De Christelijke waarden en normen, zijn naar mijn overtuiging, bewust uit de wet weg gelaten. Dit om (orthodoxe) Moslims niet tegen de haren in te strijken. De wetgever is mogelijk op voorhand zeer bevreesd voor Islamitisch geweld, bij invoering van de EU Grondwet.

 

 

 

Misschien zal de Nederlandse politiekus zich nog eens achter de oren krabben en tot bezinning komen, als een golf van emigratie (vluchtelingen uit Nederland ) op gang komt. Maar dan is het waarschijnlijk te laat.

 

Het is nu al, dat jaarlijks vele Nederlanders vertrekken. Waarom? Omdat het hier nog zo prettig ondernemen of wonen is?. Hebben onze kinderen hier straks nog een goede toekomst?

 

Nederland, waar ik zo trots op was, is in rap tempo veranderd en zal als klein Europrovincietje op denduur cultureel en economisch ondergesneeuwd en onleefbaar worden.

 

 

 

Nu al stromen de Polen en andere Europeanen uit de voormalige Oostbloklanden massaal naar Nederland, om hier tegen een laag loon, al dan niet illegaal, ons werk over te nemen.

 

Wat moet dat worden, als straks Turkije zal worden toegelaten?

 

 

 

Spanje heeft aan vele tienduizenden, (men spreekt zelfs van honderdduizenden) illegalen een status verleend. Die zullen in snel tempo (nu met een legale status) zich over Europa gaan verspreiden.

 

Dat betekend voor Spanje een last minder, maar voor ons een dubbele last erbij.

 

Deze ex illegalen, hebben straks alle recht op een uitkering en woning binnen de EU, dus ook in Nederland.

 

 

 

Vele kunnen en zullen (nu legaal) gezinshereniging gaan eisen.

 

Dus op één statusverlening, komen er gemiddeld drie personen bij.

 

Zij zullen in de toekomst ongetwijfeld een beroep doen op onze toch al zwakke arbeidsmarkt en sociaalstelsel.

 

 

 

Ben ik nu een racist? Nee, wel een realist die grote problemen voorzie.

 

Mijn dochter heeft een mooi donker huidskleurtje, daar is echt niemand minder om.

 

De beschuldiging een “racist” te zijn, wordt veelvuldig door mijn tegenstanders misbruikt en onterecht uitgesproken. Je maakt er een criticus zoals ik, wel snel monddood mee.

 

 

 

 

 

 

 

Is de Nederlandse regering soms de weg kwijt?

 

Dat hebben we in de kranten kunnen lezen: Den Haag is woedend? Over subsidie aan taartgooiers?.

 

VVD-kamerlid Hans van Baalen, noemde het een 'grove fout'.

 

 

 

Een actiegroep, die bekend is van het gooien van de stronttaarten naar politici, heeft duizenden euro's aan subsidie ontvangen.

 

 

 

Het gaat om een fors bedrag van 40.000 Euro, wat aan de actiegroep "Eurodusnie" is toegewezen om campagne te voeren tegen de Europese Grondwet.

 

Gezien de achtergrond van deze actiegroep, zal het geld waarschijnlijk gebruikt gaan worden om Eurotoppen te verstoren en anarchisten onderdak te verlenen.

 

Ik heb tot nu toe geen stemadvies van “Eurodusnie” gehoord of gezien, u wel?

 

Weggegooid subsidiegeld dus.

 

 

 

Wel logisch, dat Den-Haag aan die groep de neecampagnesubsidie heeft toegewezen.

 

Naar een dergelijke actiegroep, zal door weinig Nederlanders serieus worden geluisterd, dus heeft Den Haag weinig te vrezen van hun stemadvies.

 

Menige Nederlander zal denken: Als “Eurodusnie” tegen is, stem ik voor!

 

Is dat wat Den Haag hiermee heeft willen bereiken?

 

 

 

Subsidiegeld, wat bestemd was voor een duidelijke en gemotiveerde neecampagne, dus tegen de Grondwet, is hiermee besteed en kan maar éénmaal worden uitgegeven.

 

Van een goede neecampagne, kan nu geen sprake meer zijn.

 

Minister Zalm heeft wel voor zijn Ja campagne, nog een drie miljoen extra uitgetrokken.

 

De Regering kan nu, zonder noemenswaardige tegenwind hun genomen Grondwetbesluit makkelijker promoten, doorzetten en uitvoeren.

 

 

 

Daarom voer ik een éénmans neecampagne en zonder subsidie.

 

 

 

Waar moet dit heen met ons landje? Er zijn duizenden gezinnen in Nederland die van armoede niet of nauwelijks rond weten te komen.

 

Maar actiegroepen zo als "Eurodusnie”, krijgen tienduizenden Euro's van ons belastinggeld. Schande noem ik dit en niet meer uit te leggen.

 

 

 

Hopelijk gaat u wel stemmen.

 

Als u niet wenst te stemmen, is dat een gemiste kans om een protestsignaal af te geven.

 

De Regering acht zich niet gebonden aan het Referendum, als er minder dan 30% kiesgerechtigde komen opdagen. Dat betekend automatisch, dat de Regering de Grondwet er door heeft. Dus niet stemmen, is voor stemmen.

 

 

 

Ik moet wel eerlijk zeggen; Dit Grondwetreferendum is geen onafhankelijkheidsreferendum en heeft daar officieel ook geen invloed op.

 

Ook staat de Euro of Turkije hier (tot mijn spijt) geheel los van.

 

Ook (nog) niet of “Nederland uit de EU” moet treden.

 

Het gaat uitsluitend over de invoering van een Europese, maar bindende Grondwet.

 

Door nee te stemmen, geeft u wel een sterk protestsignaal af.

 

Stop met Europa!

 

 

 

Als de uitslag duidelijk nee is, kan en mag de regering dit toch niet klakkeloos naast zich neerleggen? Om vervolgens overgaan tot de orde van de dag.

 

Hopelijk zal er ook snel een Referendum komen, waarin u zich definitief tegen of voor de EU kunt uitspreken.

 

 

 

Nederland moet en kan economisch weer sterk en zelfstandig worden.

 

Het is vijf voor twaalf, maar nog niet te laat.

 

 

 

Door een massaal nee! Van de Nederlandse kiezer, zal men hopelijk in Den Haag gaan inzien dat de burgers niet verder willen met, en een signaal afgeven tegen een vorming van de “Verenigde-Staten-Van-Europa”.

 

 

 

Er zal en kan binnen Europa nooit een eenheidsgevoel groeien.

 

De culturele en taalverschillen zijn daarvoor veel te groot. Zeker als Turkije tot Europa toetreedt.

 

Een geboren Fries zal zich ook geen Limburger voelen of andersom.

 

Ik voorzie in de toekomst, culturele onrust en economische problemen in Europa.

 

 

 

De EEG, was en is wat mij betreft een goed alternatief en ruim voldoende voor een economische samenwerking binnen Europa, al dan niet met bindende verdragen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Enkele ideeën hoe het verder moet met Nederland, maar zonder Europa.

 

 

 

De grenzen moeten weer potdicht. Zeker voor criminelen en ongewenste personen.

 

De strafwet van Singapore kopiëren en in Nederland invoeren, dan is ons landje echt niet meer zo aantrekkelijk voor criminelen en terroristen.

 

Op termijn zullen we daardoor minder Penitentiaire-Inrichtingen, Politie en Justitie nodig hebben.

 

 

 

Personen met een dubbele Nationaliteit, moeten een duidelijke keuze maken.

 

Nederlander worden en dat ook graag willen. Of voor de andere Nationaliteit kiezen en Nederland binnen een jaar verlaten.

 

 

 

De gulden weer terug als wettig betaalmiddel. Nederland kan daarmee zijn eigen rentevoet weer bepalen.

 

Door de belastingen drastisch te verlagen, zal het ondernemersschap en bestedingpatroon van de burger weer flink aantrekken, en daarmee de economie.

 

 

 

Regeringssteun, zal tijdelijk gegeven moeten worden aan noodlijdende bedrijven, die onder het Europa-juk in moeilijkheden zijn gekomen. Nu mag dat niet van de EU.

 

De Export bevorderen door minder regelgeving en uitvoerverboden.

 

Buitenlandse bedrijven zullen daardoor weer terug komen en net als vroeger, in het veilige en politiekstabiele Nederland willen gaan investeren.

 

 

 

Van de ruim 3 Miljard Euro die nu jaarlijks naar Brussel vloeit, kan de Nederlandse Economie weer goed op poten worden gezet.

 

 

 

De werkgelegenheid en de economie zullen door al die maatregelen gaan toenemen, waardoor de werkeloosheid met 65% kan krimpen en de welvaart terugkeert.

 

Uiteindelijk zal dankzei de groeiende economie, de schatkist meer inkomsten en minder uitgaven genereren.

 

 

 

Personen die geen werk kunnen vinden of niet willen werken (ondanks dat is er voldoende werk is) krijgen van maandag tot en met vrijdag, verplicht zeven uur per dag werk aangeboden.

 

 

 

Ik denk aan werk in glas en tuinbouw en of onderhouden van Gemeentelijke plantsoenen. Opruimen van zwerfvuil langs autosnel en ander wegen, graffiti verwijderen enz.

 

De handen moeten weer uit de mouwen en niet zonder tegenprestatie een uitkering ontvangen.

 

Voor medisch (gedeeltelijk) afgekeurde burgers, zal voor aangepast werk worden gezorgd. Kan dat werken lichamelijk en/of geestelijk echt niet, dan een zorgeloze maar gepaste uitkering verstrekken.

 

 

 

Gezinnen met kinderen tot en met twaalf jaar, en een inkomen hebben onder modaal, kunnen een extra toelage, ongeacht het aantal kinderen aanvragen. Die toelage komt bovenop de kindertoeslag.

 

Daarvan moet wel één van de ouders aantoonbaar thuis voor de kinderen zorgen, dus niet meer financieel gedwongen te werken. Subsidie aan kinderdagverblijven komt hiermee te vervallen. Het kind moet thuis ook in goed Nederlands worden opgevoed. Dit om later geen achterstand op te lopen.

 

 

 

Als ouder(s) toch liever weken? Of geen Nederlands spreken? Dan geen extra toelage en geen tegemoetkoming de voor opvang van hun kind(eren)

 

Kinderen horen stabiel, in huiselijke kring op te groeien en niet aan hun lot op straat, of in een kinderopvang worden ondergebracht. Geborgenheid, goede opvoeding en scholing vormen mede het karakter van een kind en daarmee bepalend voor hun toekomst.

 

 

 

Jongeren die herhaaldelijk ontsporen, verplicht opvangen in een internaat en pedagogisch heropvoeden. Gekoppeld aan een verplichte opleiding, aangepast aan het niveau van het kind.

 

Na heropvoeding, zal een baan onder staatstoezicht in het vooruitzicht worden gesteld.

 

De jongeren onder toezicht houden, tot het zelfstandig verder kan en wil in de maatschappij.

 

Toezicht moet niet gekoppeld zijn aan een maximale tijdsduur of leeftijd.

 

 

 

Voor gezinnen met een inkomen boven modaal en/of kinderen in buitenland hebben, zal de kindertoeslag worden afgeschaft dan wel aangepast. Het is in het buitenland of thuisland vaak meer dan 40% goedkoper om in het levensonderhoud te voorzien.

 

 

 

De AOW voor ouderen met een belastbaar inkomen boven modaal, of goedkoop in buitenland wonen, aanpassen, eventueel tot het nul niveau.

 

Deze aanpassing zal ook gelden voor personen, die in het buitenland wonen en een uitkering van de Nederlandse staat ontvangen.

 

 

 

 

 

 

 

Ontwikkelingshulp zal uitsluitend op verzoek, of bij rampen worden verstrekt.

 

Het land wat hulp wenst, zal blijvend en controleerbaar moeten aantonen, waaraan de hulp besteed is of was. Is er sprake van corruptie of wanbeleid, zal de hulp onmiddellijk worden ingetrokken.

 

 

 

Ons Vorstenhuis moet behouden blijven. Ook onze Monarchie komt uiteindelijk op de tocht te staan met de eenwording en invoering van de Europese Grondwet.

 

Onze Monarchie is een bindende factor binnen Nederland. Ook al kost het de schatkist een stevig bedrag.

 

 

 

Stem dus tegen de grondwet.

 

Laat ons massaal nee! Zeggen tegen Den Haag en hun Europa.

 

 

 

Dat zal men in Den Haag wel niet zo leuk vinden. Ze kunnen zichzelf en hun (ex) politieke vriendjes geen goedbetaalde baantjes in het geldverslindende Brussel meer toeschuiven.

 

Laten wij ons alle massaal gaan inzetten voor een sterk en onafhankelijk Nederland nu het nog kan?.

 

 

 

 

 

Kopieer dit bericht en mail het zoveel u kunt naar kennissen in uw mailbestand.

 

Laat dit NEE tegen Europa, met behulp van u, Nederland overspoelen.

 

 

 

De slogan is: Stem Mee, Stem Nee!

 

 

 

Groeten en veel wijsheid toegewenst met uw stembesluit.

 

Een diep bezorgde, wat oudere maar vechtlustige Nederlander.

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...