Ga naar inhoud


Wie heeft ervaring met SPDIF fiber >> coax converter


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een hummax 5400 met een fiber spdif digitale uitgang en een PW9615 tv van Philips die alleen spdif coax eet.

 

Mijn DVD speler heeft wel spdif coax en die werkt super samen met mijn tv. Zou ook leuk zijn als ik mijn hummy eens in AC3 kon beluisteren :-)

 

Zijn er converters te krijgen/te bouwen om de digitale spdif (fiber)om te zetten naar coax zodat ik op de bekende kanalen ook van AC3 kan genieten?

 

Alvast bedankt voor de reactie.

 

Ogie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Duur apparaatje. Er zitten volgens mij maar 2 onderdelen in. Ik zal eens wat oude elektuur bladen nakijken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb al eens gekeken wat erin zit, want er staat een gebruiksaanwijzing bij:

- 74hc04 (6x inverter)

- 7805 (voedingsstabelisator)

- torx 173 optokoppeler.

- een haffel klein spul (weerstanden en diodes)

 

volgens mij nog geen 10 euro aan rommel als je het mij vraagt. Dan nog een paar euro voor een gaatjes print en een kastje en dan ben je een heel eind.

 

Ogie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, precies wat ik al zei. De TORX 173 zet de laser om naar TTL niveau en de inverter wordt gebruikt om het TTL signaal naar coax specificaties om te zetten. Omgekeerd werkt het dus ook zo.

 

De handleiding is een volledige bouwbeschrijving. Een beetje handigheid met de soldeerbout en het moet lukken.

 

Volgens het etiket op het doosje heb je een 12V trafo nodig die 70 mA kan leveren.

 

Overigens is de aanbieding van ***geen-reclame*** nog niet zo gek. Bij DIL kost de TORX173 ruim 11 euro, printplaatje en een leuk kastje erbij en je komt aardig dicht in de buurt van die 38 euro.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...