Ga naar inhoud


Webserver benaderen vanaf internet


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb vorige week een webserver gebouwd. Deze is als volgt opgebouwd:

 

Apache 2.0.54

MySQL 4.1

PHP 5.0.4

 

Nu kan ik de server starten op de computer waarop hij is geinstalleerd, ik kan de server benaderen vanaf een andere computer in m'n lokale netwerk, door in de adres balk van m'n browser het ip adres in te tikken. Maar hoe kan ik m'n server nu benaderen vanaf het internet.

 

Het is waarschijnlijk een algemene netwerk vraag, maar toch, het lukt me niet.

 

Mijn dank reeds nu,

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt het over een lokaal netwerk, dus heb jij waarschijnlijk een router en kun je nu de server benaderen door het intypen van een lokaal ip nummer.

Je moet in je router de juiste poorten forwarden en bij je server het juist ip adres instellen. Nu kun je hem benaderen met je publieke ip.

 

Deze vraag is al vaker gesteld en duidelijk (uitgebreider) beantwoord, dus het beste even de zoekfunctie gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reaktie. Ik heb vandaag met de zoekfunctie al wat gezocht binnen dit forum, echter ik kom er nog niet helemaal uit.

 

Mijn lokale netwerk bestaat nu uit mijn PC waar m'n webserver op draaid. Mijn notebook en mijn PC (webserver) zijn aangesloten op mijn Thomson SpeedTouch 510 router.

 

PC (server) adres is 10.0.0.153

Notebook adres is 10.0.0.151

Het router adres is 10.0.0.138

 

Het is me niet helemaal duidelijk hoe de SpeedTouch 510 router nu moet configureren. Bij NAPT settings heb ik twee inside adresses:

 

Inside adressses Inside port Ouside adresses Outside port

10.0.0.153:15454 15454 unspecified:50998 50998

10.0.0.153:7453 7453 unspecified:33815 33815

 

Default server address

None

 

Nu was het advies:

 

Je moet in je router de juiste poorten forwarden en bij je server het juist ip adres instellen. Nu kun je hem benaderen met je publieke ip.

 

Wat wordt verstaan onder m'n publieke ip? Welk IP adres is dit? Vind ik dit publieke IP in de routing table?

 

Mischien kan iemand me opweg helpen.

 

Mijn dank reeds nu,

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...