Gast Geplaatst: 23 mei 2005 Geplaatst: 23 mei 2005 Halo, Ik heb gisteren fedora core 3 voor dvd gedownload en hem via nero geschreven zoals je een normale image schrijft. Probleem is nu ik kan booten via de dvd dan krijg ik mijn setup en vraagt ie om de taal en toetsenbord indeling enzo, maar dan vraagt ie om de instalatiemethode , dus kies ik lokale cd-rom maar daar vind ie niets. Ik zie als ik op "ok" klik dat ie leest op dvd mar toch niets vind. Ik heb ook een cd-rom lezer zitten in mijn pc. Weet iemand een oplossing voor mij? Alvast bedankt voor jullie antwoord
Gast Geplaatst: 23 mei 2005 Geplaatst: 23 mei 2005 Heb je een MD5 checksum gedaan van de ISO voordat je hem brande ? Het kan zijn dat de ISO tijdens het downloaden corrupt is geraakt (of dat Nero hem niet goed gebrand heeft, heb ik hier ook al vaker meegemaakt en Nero verteld dan doodleuk dat de dataverificatie geslaagd is, maar toch is de CD/DVD dan slecht gebrand). Je kan als de ISO goed is (md5 checksum) eens proberen om de DVD op een lagere snelheid te branden (sommige mensen hebben veel problemen met slechte CD/DVD's als ze te snel branden).
Gast Geplaatst: 23 mei 2005 Geplaatst: 23 mei 2005 Start de computer met de DVD in de DVD-speler.Dan druk je op Enter na de vraag of je een installatie wil doen. Daarna kan je in een nieuw schermpje de DVD testen...doe dat eens.Wat is het reultaat?
Gast Geplaatst: 23 mei 2005 Geplaatst: 23 mei 2005 Eerst en vooral dank u voor u reactie. Ga dit direct eens proberen, ben nu momenteel bezig met de dvd op een lagere snelheid aan het schrijven. Groeten Graspony
Gast Geplaatst: 25 mei 2005 Geplaatst: 25 mei 2005 Halo, Ik heb dvd herschreven en nu starte hij wel mooi op, ondertussen heb ik die ook mooi laten controleren op fouten en mooi de test doorstaan, maar nu wanneer ik dus mijn taal kies en na mijn toetsenbord keuze heeft ie een fout "assertation (heads <256) at disk_dos.c:486 in function probe_partition_for_geom() failed" Wanneer ik op negeredn druk dan heeft ie nog een fout en laat hij mij herstarten. Mijn gegevens: Ik wil fedora core 3-64 bit instaleren mijn pc: Amd 64-bit 3200mhz met sata schijf(waar ie mooi de drivers van heeft geladen bij het opstarten) Windows xp staat er ook op geinstaleerd en er zijn in het totaal 4 partities. Kan iemand mij hiermee helpen? Groeten Graspony
Gast Geplaatst: 25 mei 2005 Geplaatst: 25 mei 2005 Dat probleem is blijkbaar gekend als bug 138419 ...waarom probeer je niet de laatste nieuwe versie van fedora uit nml.core4 test3 ? Als het niet presé is...op 06 juni komt de definitieve release van core 4 uit. Meestal zijn de gekende bugs platgetrapt in de nieuwste uitgave.
Gast Geplaatst: 25 mei 2005 Geplaatst: 25 mei 2005 Ok dank u voor de tip, ik zal wachten tot 6 juni dat valt zeker nog mee. Kan mij ondertussen bezighouden, heb een boek om linux te leren en ben gretig bezig op de laptop en moet eerlijk zijn ben er tot nu toe zeeer tevreden van. Vriendelijke groet Graspony
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen