arcticbreeze Geplaatst: 24 mei 2005 Geplaatst: 24 mei 2005 Ik wilde graag weten of je ook een notedook HDD met 4200 toeren in een dreambox kunt plaatsen. Ik weet dat de afmetingen anders zijn Humax 5100 "Het zijn slechte ontdekkingsreizigers, die menen dat er geen land is, wanneer zij niets dan zee kunnen zien."
MagicOnline Geplaatst: 24 mei 2005 Geplaatst: 24 mei 2005 Dat kan wel, je hebt echter wel een adapter nodig om de IDe kabel op je notebook schijf aan te sluiten. Converter voor Notebook HD aan IDE bus + Bracketadapter 3.5>2.5" Kost ongeveer € 15,- CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
IntruderX Geplaatst: 24 mei 2005 Geplaatst: 24 mei 2005 Deze adapter werkt prima, ik gebruik deze ook in mijn desktop pc. Zou dit ook een oplossing zijn voor de voedingsproblematiek van de DM7000? Een 2.5 inch produceert toch minder warmte omdat deze slechts op 4200 rpm draait ipv 7200? Hebben de 7000-s nou een koelingsprobleem of is dit een spanningsprobleem? Overigens heb ik een willekeurige hdd van 160gb ingebouwd die niet op het lijstje van dreammultimedia staat, nog geen problemen gehad. Zijn er hier op het board mensen waarbij hun DM7000 kapot zijn gegegaan dientengevolge van een niet goedgekeurde hdd? Graag hun ervaring? DM7000, DM800 met draaibare Channelmaster 1.2M. ================================================= No Risk, No Fun
Barabas Geplaatst: 25 mei 2005 Geplaatst: 25 mei 2005 Citaat: Hebben de 7000-s nou een koelingsprobleem of is dit een spanningsprobleem? Eigenlijk geen van twee, het is een stroom probleem. Bij het opspinnen van de disk kan de voeding van de Dreambox tijdelijk niet voldoende stroom leveren aan het moederbord en de disk, dit doet de voedingsspanning spanning tijdelijk even dalen. Voor de opspinnende disk is deze tijdelijke daling niet zo'n ramp maar wel voor het moederbord, deze zal daardoor spontaan storingen op het beeld laten zien, of erger nog een reset uitvoeren met als resultaat een herstartende Dreambox. Deze tijdelijke dip kun je wat verminderen door nog een extra buffer condensator op te nemen in de voedings lijnen naar de disk. (zoek op plakband dan zul je ook deze info hier vinden) Oude(re) schijven hebben vaak meer stroom nodig dan nieuwere, daarom zal de nieuwste generatie disken vermoedelijk minder (stroom) problemen geven. 2,5 inch labtop disken zijn veel zuiniger met stroom en zijn daarom eigenlijk veel meer geschikt voor de Dreambox. Dan nog het warmte probleem... disken die draaien worden ook warm, de ene disk meer dan de andere. Gelukkig staat de disk meestal stil en loopt deze alleen tijdens een opname of weergave van een film. Je kunt eventueeel een kleine 12 Volt ventilator in de Dreambox plaatsen. Deze sluit je dan aan op de gele en de rode draad van de voedings plug. Hierdoor loopt de ventilator op 7 volt (12 -5) en maakt deze het minste lawaai. De ventilator hoeft niet snel te draaien, een beetje lucht verplaatsing is al voeldoende om extra te koelen. Natuurlijk worden ook 2,5 labtop disken veel minder warm! Het enige nadeel van deze schijven is dat ze best wel prijzig zijn in vergelijking tot de normale 3,5 inch schijven. Wil je echter helemaal van het (7000) voedings en warmte? probleem af en toch veel disk capaciteit hebben op op te nemen, sloop dan de disk uit de Dreambox en maak een NFS of CIFS mount naar een externe (PC of NSLU2) disk. Dit staat garant voor een probleemloos werkende Dreambox. Suc6. Dat zeg ik... lezen!
arcticbreeze Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Geplaatst: 25 mei 2005 Ik heb een fan met een rode, blauwe en zwarte kabel welke moet op rood en welke op de gele. Humax 5100 "Het zijn slechte ontdekkingsreizigers, die menen dat er geen land is, wanneer zij niets dan zee kunnen zien."
Barabas Geplaatst: 26 mei 2005 Geplaatst: 26 mei 2005 Citaat: Ik heb een fan met een rode, blauwe en zwarte kabel welke moet op rood en welke op de gele. - de rode draad van de fan (12 volt aansluiting) sluit je aan op de gele draad van de Dreambox (ook 12 volt) - de zwarte draad van de fan (massa of 0 volt) sluit je aan op de rode draad (5 volt) van de Dreambox Nu staat de fan op 7 volt. Suc6... Dat zeg ik... lezen!
arcticbreeze Geplaatst: 26 mei 2005 Auteur Geplaatst: 26 mei 2005 Ik krijg geen probelemen omdat ik geen massa heb? Humax 5100 "Het zijn slechte ontdekkingsreizigers, die menen dat er geen land is, wanneer zij niets dan zee kunnen zien."
The Iron Maiden Geplaatst: 26 mei 2005 Geplaatst: 26 mei 2005 Nee, dat is geen probleem. In theorie zou je zelfs je fan op batterijen kunnen laten draaien. Een spanningsverschil is genoeg om de fan te laten draaien. Slayer VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen