Ga naar inhoud


2 x Humax op twinschotel (A/H)


Gast

Aanbevolen berichten

Heb sinds een maandje satontvangst (samen met de buurman). 2x Humax + Twinschotel (A/H) met twee quatro-lnb's en 2 DiSeQc's diszodat we allebei met twee tuners naar Astra en Hotbird kunnen kijken.

Buurman klaagde al een paar keer over het wegvallen van Nederlandse zenders. Wat blijkt nu:

 

Als de buurman naar een Nederlandse zender (Astra) kijkt en ik schakel over naar bijvoorbeel Palco (op Hotbird) dan gaat het beeld bij hem op zwart.

Als ik op Ned kijk en buurman schalelt naar Palco gebeurt het zelfde.

 

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@satbetweter

 

Op de quad/quatro lnb's zijn nu ieder twee uitgangen gebruikt. Op de twee andere uitgangen zit dus niets. Hier zou volgens jouw een afsluitweerstand op moeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In jullie geval had ik voor een Monoblock met 2 uitgangen gekozen, ik overzie even jullie situatie niet maar zal het eens op papier zetten om te kijken of dit wel kan werken wat jullie hebben.

 

Mijn geval met Palco uitvallen heeft niets te maken met het probleem van jullie, het lag aan het signaal wat te sterk was.

 

astatic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik al weet waarom dit fout gaat bij jullie.

Staan bij allebij de ontvangers de voedingsspanning voor de LNB's aan ?

Zo ja zet deze dan eens uit van 1.

Probeer dan eens te kijken of jullie onafhankelijk kunnen kijken ?

 

Misschien geeft dit het conflict wel dat de LNB's twee keer spanning krijgen van de ontvangers.

 

astatic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n vreemd probleem. Als ik met de humax de 2e lnb (hotbird) selecteer, valt bij de andere receiver de 1e lnb (astra) weg. Ik heb 2 afzonderlijke schotels met 2 twin lnb's van alps.

En het gebeurt alleen met de V polarisatie.

Moet volgens mij in de disencq zitten, misschien moet ik de afstand vergroten tussen beide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@astatic

 

Is dat de instelling 0/12 Volt schakel in 'Schotel Instellingen'? Moet ik die bij Astra én Hotbird uitschakelen?

 

... 15 minuten later ...

 

Buurman is waarschijnlijk naar één of andere meubelboulevard. 'k Ga d'r morgen ff langs om te horen of het werkt. Bedankt alvast iedereen voor de tips. Ik laat nog weten of het gelukt is!

 

<small>[ 20-05-2002, 12:43: Bericht gewijzigd door: bugfix_rth ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@astatic,

 

Het uitzetten van de 0/12 V schakeling bij één van de tuners heeft niet geholpen. De satboer komt vanavond even langs om te kijken of de diseqsc elkaar niet storen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie.

 

Nee niet de 12 volt schakeling, mar de LNB spannning.

Ik hoor graag wat de oplossing geweest is als de satboer langsgeweest is.

 

astatic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...