Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb de topic "philips voor beginners" gelezen en ben ook eens gaan zien naar de site van M_Z. Ze spreken dan ook veel over file van 2 MB, eeprom van 2k en eeprom van 512 k (kanalen lijst).

Ik gebruik flashcvt en heb dan ook de file van 2MB geschreven in mijn decoder gevolgd met de eeprom van 2K.

Mijn vraag: wat moet ik doen met de file van 512 K ? Komt deze in de plaats van de die van 2 MB of ?? Moet ik alles opniew doen en alleen de file van 512 k gebruiken ? In welke orde ?

help graag. bedankt

Geplaatst:

Daar hoef je niks mee te doen.

Hij zit er bij mij extra in voor de mensen die deze kanalenlijst met MES willen veranderen en dan opnieuw in de decoder zetten.

Lex

Geplaatst:

De eerste 512k van de 2MB bevat de kanalen- en transponderinformatie.

Ook kunnen er keys voor de smartcardemulator, decodersettings, o.i.d in staan.

Niet bij alle 2MB files is de eerste 512k gevuld en zul je de 512k file dus ook moeten flashen.

RayTec

Geplaatst:

@webstart,

Je kunt de lijst met kanalen zo heb ik het gedaan. Apart er in zetten. klik wel aan bij 512K op dat program flascvt ofzo. Ik heb gewerkt met een serieele kabel. Hoop dat het lukt.

Gr. Jan

Geplaatst:

Ok bedankt aan iedereen.

maar toch nog een vraagje: als ik alleen flasht met de 512 KB file, hoef ik dan ook nadien de eeprom van 2 K bij te proggen ?

Geplaatst:
Citaat:
... als ik alleen flasht met de 512 KB file, hoef ik dan ook nadien de eeprom van 2 K bij te proggen ?

Ja, die moet je gelijk na de kanalenlijst proggen.

mvg Marcel
Geplaatst:

prima, dank u

bedankt iedereen, alles is terug in orde !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen