Damouh Geplaatst: 27 mei 2005 Geplaatst: 27 mei 2005 Sinds kort heb ik een Skystar 2 in mijn oude PC (P II 286 en 64 MB intern geheugen, windows ‘98 ). Het programma (versie 4.48.2) werkt heel goed. De FtA zenders kan ik goed ontvangen. Voor de gecodeerde zenders heb ik S2 emu, Emunation en Krasnal. Afgezien van het feit dat enkele gecodeerde zenders het niet goed doen (immers de snelheid is niet hoog genoeg, maar het doet wel goed bij ART) heb ik nu de volgende twee problemen: 1) Ik wil een nieuwere versie van S2 emu installeren. Ik zet het onder de directory Progvb, maar ik zie het niet terug onder de plugins. De plugins laten nog steeds de oude versie zien. Hoe kan ik de nieuwe versie installeren op de oude. Moet ik eerst de oude versie verwijderen? Indien ja welke bestanden van de oude S2emu dan? 2) Ik ben in dit forum dagen bezig geweest om te na te gaan hoe ik de 4.2.2. in Progdvb kan ontvangen. Maar ik heb geen duidelijke antwoord terug kunnen lezen. ATL- dvb en DVB kan niet installeren om die waarschijnlijk alleen met XP gaan. Mijn vraag hier. Hoe kan ik de 4.2.2 in Rrogdvb ontvangen? Groet
Albert_H Geplaatst: 27 mei 2005 Geplaatst: 27 mei 2005 Hallo Damouh. Als progDVB de oude versie van S2EMU laat zien, dan denk ik dat die ook nog aanwezig is. Meestal is het voldoende om alleen de oude S2EMU.DLL te vervangen voor de nieuwe. De belangrijkste wijziging op gebruikers gebied, dus niet wat betreft zijn decodeer mogelijkheden, is dat hij de softcam.key file niet alleen in de root van het DVB programma waar hij mee samenwerkt vind, maar ook in de plugins dir, of beter gezegd, in de dir waarin ook de S2EMU.DLL staat. progDVB moest vroeger alle plugin software in de root van het programma hebben om er mee te kunnen werken. In de recentere versies, ik weet niet precies meer of dan voor 4.48, met 4.48 of daarna was, staat progDVB ook een plugins dir toe waarin je de plugins netjes bij elkaar neer kunt zetten. Bij de latere versies zit er ook een plugins dir in de install. Bij de eerste versie waarin een plugins dir toegestaan was moest je die nog zelf even aanmaken. Kijk eens even na of je niet twee versies van S2EMU geladen hebt, één in de root en één in de plugins dir. Anders moet je de S2EMU.dll files die je hebt even vergelijken wat betreft groote en aanmaak datum. Het kan zijn dan het dezelfde dll's zijn. Verder heeft Mars1, de programmeur van S2EMU, wel eens vergeten om bij de eerste release van een nieuwere versie het versienummer aan te passen. De actuele officiéle release van Mars1 is 1.14.1. Er zijn ook onofficiéle versies in omloop ik meen dat die al tot 1.20 gaan. Dit zijn gepatchte versies die aangepast zijn voor de ontvangst van CABO op Hispasat voor zover ik weet. Er is schijnbaar een Portugees die ontdekt heeft hoe je dat in een bestaande versie kunt doen zonder dat hij de beschikking over de source heeft. Met 4.2.2 heb ikzelf geen ervaring, maar ik heb hier en daar wel eens gelezen dat dat alleen met de Elecard codec gaat. Kijk dus even of die wel gekozen is onder settings, audio & video, direct show. Succes, en gaat het nog niet, geef dan even op om welke versies van S2EMU het gaat. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Damouh Geplaatst: 29 mei 2005 Auteur Geplaatst: 29 mei 2005 Albert_H Bedankt voor je antwoord. Wat S2EMU betreft is de situatie als volgt: - onder Progdvb staat versie 1.14.1 van S2EMU (met eigen S2EMU.dll ). - later heb ik een andere versie (1.14.2 ) geïnstalleerd, maar die komt in een aparte directory onder Progdbvb. Er zit inderdaad alleen maar een softcamkey en een reader (en geen S2EMU.dll) hieronder. De benaming 1.14.2 is dan misleidend. Ik kan me vorstellen dat onder de plugins de versie niet verandert. Het voorgaande geldt ook voor Emunation. Onder Progdbvd staat versie v1.0a. Versie 1.2a (heb ik later geïnstalleerd) staat in een aparte directory (met twee mappen seca en nagra ) onder Progdvb. De twee versies hebben echter elk eigen EmuNation .dll. De vraag is inderdaad waarom, de nieuwere versie 1.2a niet onder de plugins staat? Of maakt het niet uit waar de laatste * .dll staat? Groet
Albert_H Geplaatst: 29 mei 2005 Geplaatst: 29 mei 2005 Voor progDVB maakt het niet uit of de .dll in de root of in de plugins dir staat, maar, als S2EMU in beide gelijktijdig voorkomt krijg je een aantal foutmeldingen bij het opstarten. Hoe dat met Emunation gaat weet ik niet, heb ik nog niet getest. Je kunt naar mijn mening S2EMU het beste volledig uit de root halen en alleen in de plugins dir zetten. Hoe het precies met Capi/Krasnal en Emunation zit weet ik niet meer, daarmee heb ik al een poosje niet meer mee getest. Maar voor alle softcams is het zaak maar één versie in de install te hebben, en sommige softcams hebben ook een hekel aan elkaar, dus beter maar één softcam tegelijk installeren. Vaak gaat het wel goed hoor, maar als je dan onverwachte problemen krijgt haal dan de niet gebruikte .dll files even weg. Succes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Damouh Geplaatst: 1 juni 2005 Auteur Geplaatst: 1 juni 2005 Albert_H Ik heb de twee versies van S2EMU en van Krasnal enkele dagen naast elkaar laten staan en ik heb tot nu toe geen foutmeldingen gehad. Met de 4.2.2 gaat het ook goed. Ik kon enkele feeds in 4.2.2 wel goed bekijken, met behulp van Progdvb dus. Bedankt en groet
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen