Ga naar inhoud


Humax probleem


Gast

Aanbevolen berichten


Aan vraagsteller 1.

Ik kan de bal ernaast slaan,maar helaas geef je niet op welke buitenopstelling je gebruikt,een astra set een dual opstelling of een draaibare schotel.ik zou eens de kwaliteit bekijken van de desbetreffende zenders en als die beneden de 40% gaat,dan mag je dit verwachten.

dankzij mede dit board heb ik gelezen dat deze zenders zwakker zijn en dat je meer signaal nodig hebt.Ik heb dit ook al een voorgehad,en dan was er iets loos aan mijn lnb.Na analyze van een spectrumanalyzer liet die een geheel frequentiegebied niet door.Oplossing een nieuwe gestoken.Het heeft nogal wat gewaaid,is je buitenopstelling niet een beetje veranderd,ietsjes buiten de satelliet ofzo?

aan vraagensteller2

dat is een afkorting van tony hump denk ik en dat zorgt ervoor dat je met de juiste software op je pc en een nullmodemkabel je humax kan bedienen.interesant als je een tv kaart hebt,en je humax toch verbonden blijft met een nullmodem kabel.zo verzet je lekker je humax via de pc en hoef je,je geen dure toestelen aan te kopen die afstandsbedieningen door de muur kunnen sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met een Stab HH120, het geheel werkt verder als een speer op alle zenders, signaal sterkte ligt rond de 90 % en kwaliteit 60 a 70 %.

 

het vreemde is dan ook dat het alleen op Ned 1,2,3 is en niet op Yorin, SBS6, de RTLlen, of alle andere zenders op Hotbird Sirius of wat dan ook !

 

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je een fun of een ds9 card?

***

Het probleem is al enkele weken, en zou met de komst van de flash 3.81 opgelost moeten zijn.

***

gebruik de satkoos of de hutsefruts met de 381 flash. dat zou moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde probleem. Lees maar verder onder'Humax'. Met de 5 in 1 Digitalus-files is dit eindelijk opgelost. Het heeft dus wel degelijk met je files te maken. Wat ik wel vreemd blijf vinden is dat de ontvangstkwaliteit van de 'probleenzenders' een stuk lager is als van de overige Nederlandse zenders, zoals Canal+ en Ned 1,2 en 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat RTL probleem verhaal heb ik een aantal weken geleden ook gehad en inderdaad na de nieuwe Flash voor fun werkte het weer.

 

Navraag bij een techneut vanmiddag leerde mij dat de Philips LNB die ik heb bij symbolrates in de 4000 series na de transponder wisseling van C+ vaak problemen geven.

 

Aangezien vanaf die transponder wisseling de problemen optraden en volgens mij Ned 1,2,3, etc in die rates zitten ga ik morgen een andere LNB (MTI) proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een week ofzo heb ik regelmatig blokken in het beeld op NL 1,2,3 en de C+ rood/blauw kanalen.

 

RTL, SBS6 en Yorin doen het prima

 

Ik gebruik HIC10500PH +CAM2002G+TOH11 op loader 2.08 met de laatst PCM lijst en setting van PET.

 

Wanneer ik de Humax terug zet naar een oude ongepatchte versie met een orginele irdeto kaart dan verbeterd er niets.

 

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is ?

 

(ik heb zowel Boris, Als Phills als Hutsefruts gebruikt met versie 3.8 en 3.81 en dat lost ook niets op!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...