Ga naar inhoud


Humax en Direct Dolby digital?


Gast

Aanbevolen berichten

Heb hier een humax 5400 met 2002 G patch, kanalenlijst pet123 van 18-05-02 en de pmc lijst van de 17e erop.

Alle kanalen beeld, maar enkele premiere direct kanalen wel dolby digital 5.1 (geeft reciever ook aan) en bv direct 3a t/m 4 b geeft wel d.d. aan maar geen geluid.

Is dit op te lossen of leren we hiermee leven?

 

Alvast bedankt

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites


Achteraan de Hummie zijn er digitale outputs. Die moet je met een glasvezelkabel aan een geschikte installatie aansluiten (geschikte installatie is een installatie met digitale ingang) Hopelijk ben je hier wat mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mark

 

Er zijn wel meer vragen over dit onderwerp geweest met soortgelijke problemen. Zelf gebruik ik +CAM 3.2 met een glasvezel naar een Dolby Digital versterker. Bij mij geeft alleen ProSieben probleemloos Dolby Digital ontvangst. Bij alle andere zenders krijg ik een knipperend beeld met daar doorheen de rode balk. Het geluid wordt daarbij onderbroken en de versterker laat zien dat er van het signaal geen chocola te maken is.

 

Het zou dus aan de +CAM 3.2 kunnen liggen maar net zo goed aan de uitzending zelf.

 

Suc6,

Psychosammie

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste Duitse Cinedom zenders heb ik wel Dolby,ik heb een JVC versterker RX 6001R die dit detecteerd via een glasvezelkabel maar mischien moet je wel andere key's hebben, bij mij werkt het ten slotte ook.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...