trust Geplaatst: 29 mei 2005 Geplaatst: 29 mei 2005 Dan werkt de diseqC-switch niet . Het kan zijn dat ie stuk is of de instellingen in je ontvanger staan niet goed Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 29 mei 2005 Geplaatst: 29 mei 2005 Ja, dat zou kunnen, de instellingen weet ik niet, althans niet hoe die moeten staan, maar ik heb twee diseqC switches, kun je die doormeten ofzo? Wat zijn precies de instellinegn? Wel wat veel vragen, maar ik wil graag weer BBC ontvangen. Alvast weer bedankt, Andries. ps: de pest is dat ik op Terschelling woon en hier geen dealer zit die hem kan controleren.
trust Geplaatst: 29 mei 2005 Geplaatst: 29 mei 2005 Daar zullen de Topfield gebruikers wel een antwoord op weten . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
trust Geplaatst: 29 mei 2005 Geplaatst: 29 mei 2005 Citaat: maar ik heb twee diseqC switches, kun je die doormeten ofzo? Het volgende is een bewerking van een eerdere posting van mijn hand . TIP OM JE DISEQC-SWITCH TE TESTEN VOOR DAT IE HET DAK OP GAAT (en of je instellingen goed staan) Om een switch te testen , diseqc of 12 volt, heb ik 2 ledjes en 2 weerstanden van 2k2 genomen. Ik had van die kunststof afschermdopjes welke op F-coaxsplitters zitten . Daar heb ik 2 gaatjes in gemaakt. 1 centraal , de andere langs de binnenwand , het korte pootje van de led tot 5 mm ingekort evenals één kant van een weerstand. Dit aan elkaar solderen , dan het lange pootje van de led in 't middelste gat (van buiten naar binnen) en die van de weerstand in het andere gat . Deze ombuigen langs buiten , tape erom . Zo heb ik er dus 2. Switch op tafel , de ledjes in de uitgangen , coaxkabel van ontvanger naar ingang switch . De lnb's hoeven / kunnen niet aangesloten te zijn . Zo kun je dan kontroleren als je een bepaalde zender kiest , of er de juiste Lnb (satelliet) bij gekozen word , de desbetreffende led gaat dan branden . Als dit allemaal werkt hoef je alleen nog maar met je lnb's te stoeien. Natuurlijk kun je ook maar één zo'n test-led maken en steeds omsteken. Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 30 mei 2005 Geplaatst: 30 mei 2005 Ik zal eerst nog even bij de winkel informeren waar ik het gekocht heb anders is dit misschien wel een optie om de Switches te checken. Bedankt, Andries.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen