Gast Geplaatst: 30 mei 2005 Geplaatst: 30 mei 2005 Vorige week is mijn 60 cm schotel met LNB vervangen door een 80 cm TRIAX met Twin monoblok, waarvan 1 kabel naar mijn Pioneer ontvanger gaat die op onze TV is aangesloten en 1 kabel naar mijn Dreambox 7000S die aangesloten is op mijn computer. Alhoewel ik op beide ontvangers beeld ontving (en het nu wat regent en waait) lijkt de boel toch op scherp te staan en krijg ik toch veel storing / rode blokjes en een hoop gekraak of helemaal geen beeld. Hotbird heb ik nog helemaal niet gezien, dus of de schotel staat helemaal niet goed voor Hotbird EN Astra of tja wat zal het wezen.... Wie mij uitstekend helpt (ik woon in Zutphen) ontvangt direct na resultaat een Intell Pentium 333 met Windows XP met alles erop en eraan.
Gast Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Oude situatie: 60 cm schotel met 1 LNB met Pioneer ontvanger + Smartcard Nieuwe situatie sinds vorige week vrijdag 27 mei: Triax Schotel 60 cm vervangen door Triax 80 cm LNB vervangen door Twin Monoblock Als je achter de schotel staat dan is de linker LNB (de centrale) de Hotbird en de rechter de Astra LNB Uitrichten met Satfinder door mijn collega ging moeizaam, signaal moeilijk te pakken, uiteindelijk wel Astra via beide ontvangers kunnen ontvangen. Hotbird niet maar dat kon volgens mijn collega ook een instelling zijn op de ontvanger zelf die niet goed stond / cq eerst kanalen zoeken ( helaas niets gevonden….) Pioneer ontvanger met Smartcard ( op TV) aangesloten op 1 van de 2 aansluitingen van Twin Monoblock Dreambox 7000S (op TV-kaart van computer) aangesloten op 1 van de 2 aansluitingen van Twin Monoblock (lichte/nieuwe kabel) Echter dezelfde vrijdag in de middag nadat het wat ging waaien en regenen werd de beeld kwaliteit/ontvangst al gauw slecht (veel gekraak en veel blokjes in beeld tot volledig wegvallen) Vervolgens was het signaal helemaal weg. Enkele FTA-zenders konden nog met enige moeite doorkomen. Op de Dreambox zit geen Smartcard, kon daar dus de Ned. Zenders niet testen, de FTA zenders kwamen wel gewoon door. Maar helaas geen Hotbird ontvangst. Maandagochtend is er een Sat-expert geweest en die zei dat de schotel op het randje van het signaal zat, hij heeft deze wat bijgesteld en de signaalsterkte stond toen op 4 ( Pioneer-ontvanger). Helaas echter in de loop van maandagmiddag was het signaal helemaal weg en konden we geen zenders meer ontvangen (wel enkele FTA met moeite en blokjes/storing enz.) Dinsdagmorgen was er plotseling weer beeld, ook de Ned. Zenders en de signaalsterkte was weer ca. 4 Vandaag is er iemand met kennis van Schotels en LNB’s geweest en had het vermoeden dat van mijn(nieuwe) Twin monoblock er 1 LNB kapot was. Hij kon mij niet verder helpen want hij stond niet achter het idee/de oplossing die ik had met 80 cm schotel + Twin monoblock. Dat was volgens hem maar niks. Voorlopig heb ik nu nog steeds niet echt wat ik beoogde nl: 2 ontvangers waarop ik zowel Astra als Hotbird kan ontvangen. Wie, O, Wie heeft en geeft goede raad en weet wat ik nog kan doen.
Gast Geplaatst: 1 juni 2005 Geplaatst: 1 juni 2005 Mono block er even uit, enkele lnb er in. Zender zoeken op Hotbird en dan richten maar. Pas als Hotbird snoeihard binnen komt monoblock weer op de feedstang en klaar. Astra staat dan meteen goed. Zo had ik dat met succes gedaan.
Gast Geplaatst: 6 juni 2005 Geplaatst: 6 juni 2005 Opzet lijkt me prima. Ik heb zelf ook een (zij het enkele) monoblock op een triax 80 cm gehad. Draaide perfect, maar heb ik in het begin fors problemen mee gehad om het aan de praat te krijgen. Wat wel een 'gemene' is: als je de Hotbird-kop recht voor de schotel hebt hangen, en dus de Astra-kop van achter de schotel gezien rechts, dan is bij de doorsnee monoblock de Hotbird DiSEqC A, en Astra is B! Wat ik gedaan heb toen ik het in eerste instantie niet uitgericht kon krijgen, is, toen ik beeld had, beurtelings voor beide koppen een stukje alufolie hangen. Dan zie je meteen of het signaal komt van de kop waar je het van verwacht. Ook zul je de Astra-kop iets hoger moeten draaien dan de Hotbird (paar millimeter). Een simpele signaalpieper lenen (of kopen als je hem vaker denkt te gaan gebruiken) kan ook zeker geen kwaad. Suc6, Lion. PS: ik zal niet meteen langs kunnen komen om te helpen, want ik zit zelf in Enschede...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen