Ga naar inhoud

Diseqc 4/1 switch dm500 "service could....."

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik maak op mijn dm500 gebruik van een 4/1 switch. Bij het zappen, van bijv. de astra naar de hotbird, gebeurt het vrij vaak dat ik de melding " switch - service could not be found" krijg.

De instellingen in de dm500 staan ingesteld op de 4/1 configuratie AA,AB,BA (vierde gebruik ik niet) met als enige aanpassing dat ik "sequence repeat" heb aangezet. Dan lijkt het of ie vaker goed gaat.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan verhelpen zoat het omschakelen gewoon goed gaat. Alvast bedankt.

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik had dit ook regelmatig met mijn monoblock (dubbele LNB met ingebowde Diseqc).

Ik heb toen wat testjes gedaadn, en de Diseqc bleek gewoon niet betrouwbaar te switchen.

Nu ben ik overgestapt naar losse LNB's met losse Diseqc, en nergens meer last van.

Wel gemerkt dat er tussen de ene Diseqc en de andere een groot verschil zit in signaalkwaliteit die ze afleveren.

Mijn conclusies tot nog toe:

- het Disecq-schakelsignaal van de Dreambox lijkt me niet al te sterk, als niet iedere Diseqc er even betrouwbaar op schakelt.

Die 'service not found'-meldingen en dan bij een keer heen en weer zappen wel weer beeld heb ik namelijk voor de dreambox al vaker gezien.

Zou er daarom in de 7020 een aparte Diseqc-chip in gekomen zijn, terwijl in de voorgaande modellen dat door de processor 'erbij' gedaan werd?

- Er zit een flink kwaliteitsverschil tissen de ene Diseqc en de andere.

Het lijkt zo simpel, 'gewoon' een switch, maar op die hoge frequenties komt er kennelijk toch behoorlijk meer bij kijken.

Ik zou dus kijken of ik een andere Diseqc kon lenen om te zien of het daarmee te verhelpen is. Voor mij heeft dat gewerkt.

Suc6, Lion.

Geplaatst:

Niet dat ik kan helpen, maar ik heb precies het zelfde met een Dreambox 7000. Verschillende software versies lijken geen verschil te maken. Misschien moet ik inderdaad eens een andere switch proberen, hoewel hij het met een simpel Philips ontvangertje jaren perfect gedaan heeft.

/Ben

Geplaatst:

Heb het op het zowel op diseqc 1.0 als diseqc 1.1 geprobeerd. Op de laatste lijkt ie het inderdaad minder vaak te doen. Ik heb ook al meerdere switches geprobeerd (3, niet de duurste maar ook niet de goedkoopste) maar deze hebben allemaal hetzelfde probleem.

Is er een bepaald merk of type wat het beste met de dm500 werkt, of is het meer toeval als het wel goed werkt ?

Geplaatst:

Ik zou toch even hier al je instellingen posten per LNB (bij de diseqc 1.1 stand)

Ook moet je even je settings opnieuw laden met bijv. Dreamboxedit .

Eigenlijk zou hij het met de diseqc 1.0 instelling gewoon moeten doen, na opnieuw laden van de settings.

Geplaatst:

Voor LNB0 (astra1):

Toneburst=none, Diseqc Mode=1.1, Diseqc Parameter=A/A, Diseqc Repeats=none,Uncomitted Switch=none, Sequence repeat=vinkje, Fast Diseqc=vinkje, Swap Commands=vinkje

Voor LNB1 (hotbird):

Toneburst=none, Diseqc Mode=1.1, Diseqc Parameter=A/B, Diseqc Repeats=none,Uncomitted Switch=none, Sequence repeat=vinkje, Fast Diseqc=vinkje, Swap Commands=vinkje

Voor LNB2 (astra2):

Toneburst=none, Diseqc Mode=1.1, Diseqc Parameter=B/A, Diseqc Repeats=none,Uncomitted Switch=none, Sequence repeat=vinkje, Fast Diseqc=vinkje, Swap Commands=vinkje

De "swap commands" heb ik net aangezet en dat lijkt het ook te verbeteren. Kan dat ?

Als ik de settings er opnieuw in ga zetten moet ik de huidige instellingen dat eerst van de dreambox downloaden en daarna uploaden ? (De huidige settings in dreamboxedit hebben niet de instellingen van hierboven).

Bedankt alvast.

Geplaatst:
Citaat:
Niet dat ik kan helpen, maar ik heb precies het zelfde met een Dreambox 7000. Verschillende software versies lijken geen verschil te maken. Misschien moet ik inderdaad eens een andere switch proberen, hoewel hij het met een simpel Philips ontvangertje jaren perfect gedaan heeft.

Ik gebruik vanaf het begin (nu ruim twee jaar) twee dreamboxen 7000S, met 2 4x1 switches op 4 dubbele LNBs. Ik heb werkelijk nog nooit gehad dat ik een 'service not found' kreeg tussen het switchen van satelliet.

Niet dat ik daarmee wil zeggen dat iemand anders er geen last van kan hebben, integendeel. Maar blijkbaar zijn er toch andere factoren dan de software die dit veroorzaken. Wellicht de bekabeling, of (zoals reeds hierboven vermeld) de soort of het merk switch.

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Geplaatst:
Citaat:

Als ik de settings er opnieuw in ga zetten moet ik de huidige instellingen dat eerst van de dreambox downloaden en daarna uploaden ? (De huidige settings in dreamboxedit hebben niet de instellingen van hierboven).

Bedankt alvast.

Als je je huidige kanalenlijst wilt behouden dan wel ja. Anders kun je er ook een standaard lijst als die van Joske ofzo inzetten.

Bij wijzigingen in je LNB settings moet je altijd de kanalenlijst opnieuw laden anders werkt het niet meer of krijg je fouten zoals jij omschrijft.

Als het straks nog niet werkt doe dan gewoon weer diseqc 1.0 en laad opnieuw
Geplaatst:

Het opnieuw laden van de settingslijst heeft niet geholpen. Het lijkt wel zo dat het met de settings zoals eerder beschreven het een keer fout gaat en daarna redelijk goed blijft gaan totdat ik de dm in standby zet en daarna weer aan, dan gaat het eerst een paar keer fout en vervolgens gaat het weer redelijk goed. Zijn er verder nog dingen die ik kan proberen ?

Geplaatst:

> Voor LNB0 (astra1): Toneburst=none, Diseqc Mode=1.1, Diseqc Parameter=A/A, Diseqc Repeats=none,Uncomitted Switch=none, Sequence repeat=vinkje, Fast Diseqc=vinkje, Swap Commands=vinkje

Ok, ben ik nu heel dom, of is dit een DM500 specifieke setting? Ik kan nergens in mijn Dreambox7000 "Satellite Configuration" menu deze opties vinden...

/Ben

Geplaatst:

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, ik had hier eens gelezen dat je je kabels eens na moest kijken. Van LNB naar switch alles vernieuwd en het probleem was opgelost.

Groeten

Geplaatst:

als die kabel niks te lijden heeft... kun je beter beginnen bij de F-connectors en die eens nieuw snijden / tapen

maar

ik heb een verband geloof ik ontdekt tussen de wisselingen van de zenders en de zenderlijsten.. die dergelijk euvel als resultaat hebben

service not found

setting scannen... en gelijk overschrijven door je oude lijst.. is dus fout.

ook de laatste settingslijsten hier op het forum geven een helehoop wijzigingen aan (na analyse).. zie bijvoorbeeld pet123

speel je telkenmale weer een oude lijst erin vindt je dreambox tuner die zender niet omdat pmt en pids etc niet overeenkomen.

bovendien kun je Llama dreambox edit zo instellen (bij opties) dat er geen dynamische update toegestaan wordt en dat kan ook fout zijn.

cheers

Moments In Love

Art Of Noise

Geplaatst:

Citaat:
als die kabel niks te lijden heeft... kun je beter beginnen bij de F-connectors en die eens nieuw snijden / tapen

Ik had dat dus ook, ineens met regelmaat en zonder dat ik aan het wisselen was van zenders "Service not found", het vreemde is en was dat ie dat alleen deed bij de NLD zenders, nergens anders. Als ik hem op BVN zetten dan ging ie eerst de rotor goed zetten en dan kwam die weer terug en kon ik terug schakelen naar waar ik aan het kijken was.

Heel vreemd.

Echter heb ik de kabels nog eens opnieuw aangesneden en de connectoren schoon gemaakt en het euvel was weg.

Kon ook haast niets anders zijn, want ik had ervoor een aantal maanden zonder welke probleem ook naar kunnen kijken.

Dus of het bij anderen verband houd met settinglijsten lijkt mij niet, maar bij de DM weet je het maar nooit. Het enigste was gewoon het meest vreemd was dat het alleen gebeurde bij de NLD kanalen waarbij je de CANAL+ kaart nodig hebt. Blijkbaar moet dat signaal toch net iets sterker zijn dan de andere, en met korosie op connectoren krijg je verlies.

Geplaatst:
Citaat:
ik heb een verband geloof ik ontdekt tussen de wisselingen van de zenders en de zenderlijsten.. die dergelijk euvel als resultaat hebben
service not found

setting scannen... en gelijk overschrijven door je oude lijst.. is dus fout.

ook de laatste settingslijsten hier op het forum geven een helehoop wijzigingen aan (na analyse).. zie bijvoorbeeld pet123

speel je telkenmale weer een oude lijst erin vindt je dreambox tuner die zender niet omdat pmt en pids etc niet overeenkomen.

Klopt als een bus (of een zwerende vinger), maar dan pakt-ie die zenders dus ook nooit, en niet soms wel/soms niet.
Ik kreeg hier het idee dat hij (net zoals bij mij) een bepaalde zender soms wel/soms niet vond, en dat dan nog een keer zappen hielp.
In dat geval lijkt het mij toch niet aan een verkeerde zenderlijst te liggen?

Greetz, Lion

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen