Ga naar inhoud

Moet C-band lnb ook gedraaid worden voor 55,5°W ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een SuperMax C-Band LNB op een jonsa 180 staan. Moet deze lnb ook gedraaid worden voor ontvangst op de 55,5° W ?

Nog een vraagje.

Ik heb er ook een plaatje bij voor ontvangst van circulair. Hoe en hoe ver moet dit plaatje in de lnb geduwd worden ?

cband.jpg

Geplaatst:

Citaat:
Ik heb een SuperMax C-Band LNB op een jonsa 180 staan. Moet deze lnb ook gedraaid worden voor ontvangst op de 55,5° W ?

Deze satelliet zend H/V uit, ja dus.

Net als bij een ku lnbf moet hij op de h/v golf gedraaid worden.

Citaat:
Ik heb er ook een plaatje bij voor ontvangst van circulair. Hoe en hoe ver moet dit plaatje in de lnb geduwd worden ?

Die moet onder een hoek van 45 graden tov van de antennes erin.

Dat kan dus op twee manieren, midden tussen de antennes door of haaks daarop.

De diepte in niet kritisch, bij een chaparral moet hij er volgens de fabrikant tot de versmalling in.

Geplaatst:

Bedankt Stardust. Ik heb de lnb inderdaad gedraaid tot ik signaal had. Had deze keer een TVtje en de Echostar naast de schotel gezet wat heel wat sneller gaat om alles af te regelen.

Het plaatje duw ik dit weekend eens in en dan naar de 40°W.

Ik heb wel nog een probleem met het beeld op m'n TV te krijgen. Ik heb goede ontvangst van het signaal maar op het scherm krijg ik geen beeld te pakken. Er is wel iets te zien maar het beeld is opgedeeld in verschillende banden , zwart/wit en het wordt een paar keer over elkaar gezet.

Ik werk via de coax uitgang van de Echostar 3000 naar de TV. Heb al 3 TVs geprobeerd, maar allemaal gelijk. Vannacht dan maar eens de schotel op de Humax aangesloten en daarmee had ik wel beeld op de TV. Maar hiermee kan ik de polarisatie niet aansturen.

Nog een vraagje voor de C-band kenners. Als ik het diël. plaatje in de lnb zet, hoe moet de Echostar dan zoeken ? KAn enkel H/V (13/18V) aansturen.

Geplaatst:

Ik gebruik altijd de scart uitgang, en dat werkt goed.

Waar jij mogelijk mee zit is een ntsc signaal op een pal modulator.

Citaat:
Nog een vraagje voor de C-band kenners. Als ik het diël. plaatje in de lnb zet, hoe moet de Echostar dan zoeken ? KAn enkel H/V (13/18V) aansturen.

Het is ook h/v na de dielectrice plaat en komt op de h of v antenne binnen, je moet dus gewoon de h of v antenne kiezen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen