Ga naar inhoud


Humax satcruiser en 5100 signal problemen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik bezit bovenstaande en heb hetvolgende probleempje ...Ik heb al lange tijd gemerkt dat ik op RTL4 en RTL5 slechte ontvangst heb

2 rode blokjes op de Humi schaal

Nu heb ik al veel geprobeerd om daar wat verbetering in te krijgen ...

Andere f connectors op de kabels ...

Nu ben ik tot te de vaststelling gekomen dat ik wanneer ik de satcruiser er gewoon tussenuithaal

Ik een zeer grote signaalwinst krijg ...

Maar ik heb dat ding nodig om mijn schotel te sturen ... Iemand hetzelfde probleem al eens gehad en opgelost ????

 

<small>[ 03-06-2002, 15:17: Bericht gewijzigd door: verano ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Verano,

 

Ik heb identiek hetzelfde probleem gehad, signaal zwakker dan andere transponders van de Astra, en Signal Quality=0. niemand kon een zinnige uitleg geven. Ik heb aan Humax meerdere emails gestuurd, maar nooit een teken van leven gekregen. Volgens mij ontstaat er een reflectie tussen de 2 F-connectoren (in en uit) waardoor de signaalkwaliteit slecht wordt. Ik vind de dat doorverbinding van de 2 F-connectoren zeer slecht geconcipieerd is, waardoor onvermijdelijk een reflectie ontstaat die bij bepaalde frequentie fataal is.

Oplossing die ik heb toegepast: een relais dat bij RTL4 en RTL5 de schotel rechtstreeks verbindt met de ontvanger en dat geschakeld wordt vanuit de 12V-uigang op de ontvanger.

Groeten

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het probleem ontstaat door te hoge verliezen op de hogere frequenties (Nederlandse pakket!).

Controleer even of de 'buitenmantels' van de F-connectoren op de Humax Satcruiser goed met elkaar verbonden zijn. Maak desnoods een blikken plaatje met twee gaten (ter grootte van de buitendiameter van de F-connector), en monteer dit blikken plaatje -met (de reeds aanwezige?) twee moeren- tussen de beide F-connectoren van de Satcruiser. Op deze manier heb je de 'buitenmantels' van beide F-connectoren hoogfrequent-technisch goed met elkaar verbonden. Mocht dit geen soelaas bieden, dan moet de Satcruiser open. Soldeer vervolgens een keramisch condensatortje van 100pF tussen de beide binnenaders van de beide F-connectoren van de Satcruiser. Let hierbij op dat de verbindingen zo kort mogelijk zijn (zeer belangrijk!).

 

Als deze modificaties uitgevoerd zijn, dan moet ie werken!

 

Succes.

 

Groet,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bedoelt met binnenaders de 2 warme draden van de coax ?

 

[, dan moet de Satcruiser open. Soldeer vervolgens een keramisch condensatortje van 100pF tussen de beide binnenaders van de beide F-connectoren van de Satcruiser. Let hierbij op dat de verbindingen zo kort mogelijk zijn (zeer belangrijk!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wist dat een satcruiser niet zo goed is daarmee kocht ik een V-BOX , die is 1/2 goedkoper (90 € )en veel beter

ook geen signaal verlies , niks zelfs ...

Guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...