Gast Geplaatst: 2 juni 2005 Geplaatst: 2 juni 2005 Hallo allemaal, heb de volgende vraag: sinds kort een nokia mediamaster 9800s compleet gekregen van een familielid, alles geinstalleerd maar krijg de zender raceworld tv niet te pakken, geeft wel in de lijst aan dat deze erbij staat maar als ik hem aanklik wordt het beeld zwart.het abonnement op de cd kaart loopt t/m 30-6 (settoppakket).tevens regelmatig ook blokkerig beeld, wat kan hier de oorzaak van zijn Groetjes van Marcel
prutsie Geplaatst: 2 juni 2005 Geplaatst: 2 juni 2005 Hoi Marcel, Raceworld is een FTA (Free To Air) kanaal, daar heb je geen enkele kaart voor nodig. Dus ook geen Canaal + kaart. Wat bij jou waarschijnlijk het probleem is is een slecht (of niet helemaal goed) uitgerichte schotel. Koop in de winkel voor 10 tot 15 Euro een satfindertje (zo'n ding met een wijzertje), en richt hiermee je schotel zo nauwkeurig mogelijk uit. Ik denk dat het dan wel werkt. Er zouden natuurlijk nog andere oorzaken kunnen zijn waardoor je een slechte ontvangst hebt, maar ik ga hier even nog niet vanuit. Te denken valt aan slecht gemonteerde coaxkabel, niet goed waterdicht afgetapte F-connectoren, oude coax, LNB defect, en ga zo nog maar even door. Maar de meest waarschijnlijke is en blijft de preciese afstelling niet juist. Succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 2 juni 2005 Geplaatst: 2 juni 2005 Prutsie, bedankt voor je antwoord, gekke is dat ik nu weer goed beeld heb met raceworld tv, en ik heb niets aan de verbinding gedaan. Gr Marcel
gamgra Geplaatst: 3 juni 2005 Geplaatst: 3 juni 2005 Marcel, Zie dat je CD kaart tot 30-06-2005 loopt, opgelet....!! dit zou inmiddels 31-07-2005 moeten zijn. Vanaf elke EERSTE dag van elke maand wordt je kaart door CD automatisch opgewaardeerd, dus ook jou kaart moet deze update reeds gehad hebben, geen nood, CD geeft deze update puls ongeveer drie keer per uur, dag in dag uit. Zoals @Prutsie reeds meldde het boeltje even goed installeren en uitlijnen. gamgra
Gast Geplaatst: 3 juni 2005 Geplaatst: 3 juni 2005 Hallo Gamgra, Klopt heb de datum 31-07-2005 in beeld En net even gekeken op raceworld tv en nog steeds beeld (het regent hier) vermoedelijk toch de kabel niet goed vastgedraaid op de lnb. Groetjes Marcel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen