Newbie Geplaatst: 2 juni 2005 Geplaatst: 2 juni 2005 Ik heb destijds bij een grote warenhuis een goedkope USB 2.0 Hub gekocht voor 4 extra USB poorten, deze heeft zijn eigen voeding, is dit gebruikelijk bij USB hubs??? Heeft iemand ook dat er na uitschakelen nog stroom op diverse onderdelen van de pc blijft staan, zoals DVD speler en toetsenbord?? Als ik de hub een tijdje aan laat loopt de pc op een gegeven moment vast, mijn toetsenbord werkt dan vaak na opstart ook niet meer. Kan ik deze hub maar beter weggooien of moet ik contact opnemen met de fabrikant. *** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***
Ome Merde Geplaatst: 2 juni 2005 Geplaatst: 2 juni 2005 een eigen voeding is alleen maar beter. hoeft je atx voeding niet "zoveel" stroom te leveren. merDe deze ruimte is te huur
Albert_H Geplaatst: 2 juni 2005 Geplaatst: 2 juni 2005 Newbie. Die eigen voeding van de USB hub heb je nodig als je er gebruikers op aansluit die veel stroom nemen, dus die hun voeding uit de USB poort halen. Een USB poort kan max. 500mA leveren. Als je nu de hub op een normale poort aansluit en deze geen eigen voeding heeft mag de som van de stroom die de gebruikers die aangesloten zijn op de hub dus niet meer zijn dan 500 mA. Heb je gebruikers aangesloten die geen eigen voeding hebben maar toch redelijk veel stroom gebruiken b.v. een scanner of een WiFI accespoint dan moet de hub een eigen voeding hebben om voldoende stroom voor de gebruikers te kunnen leveren. Sluit je echter alleen een muis en een printer met een eigen voeding aan dan is de extra voeding niet direct nodig. Je kunt in het apparatenbeheer van Windows, USB controllers, USB hoofdhub, Energie, zien hoeveel stroom de afzonderlijke poorten van je PC op dat moment leveren. Dat diverse onderdelen onder spanning blijven staan klopt. De DVD speler weet ik niet direct, maar het toetsenbord, de muis en b.v. een Wifi accespoint kan onder spanning blijven om het opstarten van de PC door het indrukken van een toets, het bewegen van de muis of activiteit op het netwerk of vanaf een modem mogelijk te maken. Er zijn, vooral bij die kleine A merk PC's zoals die van Compaq of HP, wel vaker problemen met USB apparatuur. Ik heb al verschillende problemen gelezen over pc's die niet willen opstarten als er een USB ADSL modem aangesloten is. De foutmelding is dan vaak "keyboard error" als ze het systeem opstarten zonder de modem en deze er insteken als de PC loopt werkt alles prima. Bij sommige systemen is dit met een Bios update te verhelpen. Kijk daar ook bij jou systeem eens even naar in de FAQ of een forum van de fabriekant. Succes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Newbie Geplaatst: 3 juni 2005 Auteur Geplaatst: 3 juni 2005 Als ik de optie in de bios aanzet om met een toetsenbord combinatie de pc op te starten blijft er inderdaad ook stroom op de toestenbord en/of muis. Dit geeft ook vaak keyboard errors, echter ik heb alle dergelijke opties uitgezet, zoals wake up on lan ed.... De pc loopt ook vast als die een tijdje net de hub aangesloten gaat werken. *** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***
Gast Geplaatst: 3 juni 2005 Geplaatst: 3 juni 2005 @All, usb-modems hebben hier erg veel last van. Ze trekken zoveel stroom weg dat de pc het niet kan hebben. Ik heb het zelf aan de lijve ondervonden en iemand hier bracht de oplossing. USB-hub met eigen stroomvoorziening en het was opgelost. mvg Olav
Newbie Geplaatst: 4 juni 2005 Auteur Geplaatst: 4 juni 2005 Deze hub heeft ook een eigen stroomvooriziening, echter op de een of andere manier blijft deze stroom op de pc ook als ik de pc uitzet, daarom sluit ik de hub alleen aan als die nodig is. Dat is juist het probleem. De hub zorgt voor vastlopers, ik weet niet hoe. *** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen