Ga naar inhoud


universele afst bediening vr humax 5400


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

de marmitek 8in1

je moet dan de complete set kopen de ab heeft een ingebouwde zender en de ontvanger van de ab zet je in het zicht van de humax je kunt dan door je hele huis je hummie tv vcr cd receiver bedienen (zelfs die van de buren)

je moet wel opletten niet de 4in1 set te kopen deze is A:niet hummie proof

B:niet vrij progameerbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok MV bedankt , maar ik hoorde ook van een philips die goed zou zijn

ik gebruik al namelijk zo 'pyramides' om door de muur te kunnen bedienen

Guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey MV , heb even op internet gekeken , kost zo'n 45 € maar ik zie die 5 kleurige toetsen niet staan zoals op de originele humax afst bed....

Guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de rc 5000 van marantz (phillips)

erg goed wel duur heb de files welke via de pc in de afstandbediening kan worden geupload van bijvoorbeeld de humax met alle code's.

Mocht iemand deze afstandbediening willen aanschaffen (echte aanrader als je op een afstandbediening alles maar dan ook alles wilt bedienen voorzien van een touchpad.

overigens van philips heet hij de pronto.

een leuke link om allemaal te kijken wat er mogelijk is met de universele afstandbediening en waar je ook veel kant en klare files kunt halen

http://www.remotecentral.com/files/main.htm

 

good luck

grtz Humsatsoft

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sander

In de RU880 kan men alle toetsen van de originele AB gewoon kopieren (learn) naar een zelf te kiezen toets. Dus geen probleem

 

@Humsatsoft

Ik heb de pronto RU940. Bestaan er discrete codes voor de Humax? Ik heb nogal problemen met alles aan/uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt heb ik ook een tijdje gehad met de rc5000

 

als je alles uit wilt zetten (in macro gestuurd)

gebeurd het wel eens dat er iets al uit stond

en dan zet de afstand bediening hem juist aan.

omdat de afstandbediening de standby code uitzend

en er is geen verschil tussen de in standby en uit standby code.

 

Ter voorkoming van dit gefloep heb ik verschillende macro's gebouwd:

 

zoals:

1) alles uit/aan.

2) alles aan behalve sateliet.

3) alleen sateliet aan.

 

Met deze combinatie kun je dus als het fout gaat de zaak corrigeren zonder je hele home cinema aparatuur en plasma uit te zetten.

 

Ben het met je eens, kan lastig zijn maar na een paar keer ruik je welke macro je moet opstarten.

altijd 100 keer beter dan een tafel vol afstandbedieningen.

Heb overigens echt alle apparatuur welke ik in huis beschikbaar heb in handige standaard ccf's kunnen downloaden en aanpassen tot een geheel.

met de macro sturing alle magelijkheden en instellingen voorgeprogrameerd dus dvd-video-cd-tv-tuner etc etc met een druk op 1 knop alle instellingen helemaal zoals ik ze wil tot de bas tremble volume en alle speaker instelling per configuratie keuze. hij werkt de hele ingeprogrameerde macro's perfect af.

 

Wat overigens ook nog een probleem kan zijn met alles uit of aan is de keuze van een interval tussen uit-aan van het apparaat de andere en de instellingen.

Probeer eens de macro zo te programeren:

 

1) versterker aan.

2) tuner aan.

3) tv aan.

INTERVAL VAN 1,5 seconde

alles kan dan even opstarten.

daarna

4) versterker op humax ingang schakelen

5) tv kanaal kiezen

6)versterker op goede dolby, cinema instelling

7)geluidsinstellingen speakers etc etc

etc etc.

 

dus eigenlijk een beetje van het ene apparaat naar het andere zodat de boel ingesteld is voordat de macro de volgende code uitzend.

of een interval van een paar tiende van een seconde in de macro inbouwen tussen de stappen van instellingen.

 

(wel een maandje oefenen met programeren en maken van de macro's

(o ja heb er zelfs de open haard op zitten en de tuin verlichting.):-)

 

grtz

humsatsoft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Humax heb ik een soort eigen discrete code ontworpen (via macro)

 

Het viel me op dat bij het indrukken van de toets "0" op de originele AB het toestel aan gaat

 

Dus voor het aanzetten van de Humax, gewoon "0" doorsturen. Wanneer het reeds aan is, verschijnt gewoon een tijdje "0---" op het scherm, maar verder gebeurt er niets.

 

Voor het uitzetten :

1) "0" doorsturen

2) 3 seconde wachten (het duurt lang vooraleer de humax opgestart is)

3) "aan/uit" doorsturen

 

Indien je dan alles uitzet en de Humax staat af, gaat deze voor enkele seconden aan en dan terug uit ???

 

suk6

Gino

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk da's erg goed.

Idee van het gebruiken van de 0m aan e zetten in de macro.

En inderdaad het inlassen van een redelijk lange pauze is nodig.

Ik heb als eeste in de macro Humax aan: dan de rest van andere apparatuur en daarna nog een instelling aan het einde van de macro (zender) met nog maar een wachttijd van 0,5 seconde.

Ik geloof dat de doorloop van de totale macro een seconde of 4 is met ongeveer 25 opdrachten.

 

Ik ga dat eens ff uitproberen.

Heb vaak als in de macro opstart dat net de tuner aan staat, dus zet hij hem dan uit.

 

bedankt voor de tip.

Humsatsoft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...