sevensheaven Geplaatst: 3 juni 2005 Geplaatst: 3 juni 2005 Hallo... Ik heb eeb oude laptop pentium 75 met 24 mb geheugen. merk compaq LTE 5000 Ik heb hier win 98 op gehad en dat draaide normaal(niet snel,maar kon gewoon internetten enz) Nu zou ik graag een linux variant erop willen,om te kijken hoe dat gaat. Ik heb er echter geen cdromspeler in zitten,alleen een netwerk kaart via pcmia slot. en een nulmodem kabel. Via dat nulmodem kabel kan ik wel alles op de hd zetten van de ene naar de andere pc(met fastlynx) Mijn vraag is nu dus, welke versie kan ik erop zetten,en hoe zet ik het erop zonder cdrom.....en mijn hd is niet groter dan 800 mb.... MvG stef Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Gast Geplaatst: 3 juni 2005 Geplaatst: 3 juni 2005 Op zulk een configuratie kan je enkel een niet grafische linux installatie overwegen.
sevensheaven Geplaatst: 3 juni 2005 Auteur Geplaatst: 3 juni 2005 ok en dat hou in? Ik had ook mini knoppix,maar als ik die naar de lege schijf kopier,dan gebeurt er nog niks... en zoals gezegt,kan alleen via nulmodem kopieeren,en zou dan moeten instaleren vanaf hd... Of mischien een cdrom aanschaffen,voor mijn laptop.. Maar kan je me dan mischien een soort (naam) geven,van de niet grafische versie? MvG stef Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Gast Geplaatst: 3 juni 2005 Geplaatst: 3 juni 2005 @BIG JOHN In de tijd van de P75 hadden ze wel degelijk grafische desktoppen. Dus waarom zou dat niet met linux kunnen. Alleen zware windowmanagers als gnome en kde en dergelijken gaan niet lukken. Fluxbox bv moet zeker lukken lijkt mij. Denk wel dat een aantal distro's zowiezo niet werken omdat ze vaak voor i686 gecompiled zijn. Slackware moet geen probleem zijn daar die uitsluitend i386 en i486 packages heeft. Alleen het installeren kan nog even lastig zijn voor de gemiddelde leek zonder cd-drive.
Gast Geplaatst: 3 juni 2005 Geplaatst: 3 juni 2005 Er zijn zelfs linux distro's die je via diskette kunt installeren.Heb er zelf geen ervaring mee maar zoek ééns op 'distrowatch' zou ik zeggen.Of een netwerkinstallatie, waarbij je eerst een minimum diskette binnenhaald die je installeerd, waarna de verdere installatie via 't net verder gaat.
Gast Geplaatst: 3 juni 2005 Geplaatst: 3 juni 2005 Citaat: @BIG JOHN In de tijd van de P75 hadden ze wel degelijk grafische desktoppen. Dus waarom zou dat niet met linux kunnen. Alleen zware windowmanagers als gnome en kde en dergelijken gaan niet lukken. Fluxbox bv moet zeker lukken lijkt mij. Denk wel dat een aantal distro's zowiezo niet werken omdat ze vaak voor i686 gecompiled zijn. Slackware moet geen probleem zijn daar die uitsluitend i386 en i486 packages heeft. Alleen het installeren kan nog even lastig zijn voor de gemiddelde leek zonder cd-drive. Dat zou best kunnen ...maar ik zeg nogmaals ik heb daar geen ervaring mee.De kleinste configuratie waar ik Linux heb leren op ontdekken en nog steeds hier op de achtergrond draait is een PII 233Mhz met 330Mb-Sdram onboard.
sevensheaven Geplaatst: 3 juni 2005 Auteur Geplaatst: 3 juni 2005 Dus ik zou slackware kunnen proberen? Ik heb een beeldkaart erin,van 1mb en windows 95 en 98 draaide er prima op. Nou moeten we slackware maar even gaan zoeken,en evt die netwerk instalatie diskette waar john het over heeft. en ach tis maar voor de leukigheid,want ik wil er gewoon een beetje mee leren werken. MvG stef Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
sevensheaven Geplaatst: 3 juni 2005 Auteur Geplaatst: 3 juni 2005 zie net da slackware,2 cd zijn van elk meer dan 600 mb...das een probleem,want ik heb maar 800 mb hd... oeps Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Pionewbie Geplaatst: 3 juni 2005 Geplaatst: 3 juni 2005 Kijk eens naar "damm small linux". Grafisch en heel klein.
sevensheaven Geplaatst: 3 juni 2005 Auteur Geplaatst: 3 juni 2005 ga ff zoeken... je hoort van mij Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Gast Geplaatst: 3 juni 2005 Geplaatst: 3 juni 2005 Heb hier de vereiste van Slackware neergezet...dus dat zou moeten lukken.
frozen-sky Geplaatst: 4 juni 2005 Geplaatst: 4 juni 2005 Ik denk dat je voor slackware even naar de onderstaande sites moet kijken. http://www.slackware.org/install/bootdisk.php http://www.slackware.org/install/rootdisk.php Als ik het zo inschat heb je de volgende 'diskettes' nodig: bare.i = om linux op te starten install.1 = om linux te installeren install.2 = idem pcmcia.dsk = om pcmcia en waarschijnlijk je pcmcia netwerkkaart te laten werken. Ervanuitgaande dat je een diskdrive erin hebt zitten. De rest wordt direct via internet gedownload als het goed is. Wel denk ik dat het behoorlijk wat puzellen wordt om linux zo te installeren, success. Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient. Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV
sevensheaven Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Geplaatst: 5 juni 2005 valt dus vies tegen allemaal..grrrrrrrrrr lukt me niet tot nu toe,maar ik geef niet zo snel op... Als het gelukt is,horen jullie van mij... thnx voor de info MvG stef Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
frozen-sky Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 De leer curve, zeker met slackware, is erg stijl... succes! Als er nog vragen zijn horen we het wel... Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient. Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV
sevensheaven Geplaatst: 5 juni 2005 Auteur Geplaatst: 5 juni 2005 erg stijl? het lijkt wel paalklimmen haha.... Maar das goed want als ik het onder de knie heb,heb ik toch weer wat geleerd.. Jammer dat ze niet gewoon iets van install of setup hebben,net als windows.Ja dat heeft linux wel,maar dan met cdrom boot en dat kunnen we nu net nie. Had al gezocht voor een cdrom-speler voor mijn good old lapje,maar helaas..en zonder usb ook geen externe. dus toch nog maar ffies verder stoeien lol. thnx anyway.... Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen