Ga naar inhoud


geluid video via dolby receiver


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn video met scart aan de humax verbonden, zodra ik een video opzet schakelt de tv wel over op het beeld van de video, maar het geluid blijft van de humax receiver afkomen (van het kanaal van de humax dus)

Wat doe ik fout?

oja het geluid wat uit de tv komt is wel van de video, maar wil het geluid graag uit de dolby reciever laten komen.

 

Groetjes,

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het geluid van je video wordt door de humax alleen maar doorgelust zoals het beeld.

Ik neem aan dat jij het geluid van de video uit de optische uitgang of tulp van de humax wil hebben, dat wil dus niet omdat de humax het geluid verder niet bewerkt wat uit de video komt.

Je kunt wel een andere scart kopen voor je video, een scart met tevens 2x tulp eruit.

 

Greetz

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Happy2000

Bedankt! maar hier ben ik dus niet happy mee.

Koop je een hifi stereo video van Sony zit er niet eens een audio uitgang op.

Als ik nu de audio uitgang van de Humax op mijn receiver aansluit lukt het dan ook niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dacht het niet, wat je kunt doen is dus een scartkabel kopen waar ook twee tulp plugjes uit komen en die kun je dan op je stereo toren aansluiten.

 

Greetz

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat ik de vraag niet helemaal begrijp maar misschien heb je wat aan mijn oplossing.

 

Ik heb een Yamaha dolby digital versterker. Met een video, dvd en een sat krijg je dan al snel een bende scart en audiokabels.

 

Ik heb de boel niet met scartkabels doorgelinkt omdat ik toch zelden iets opneem.

 

De video, dvd en sat zitten aangesloten op de versterker (zowel audio als video). Tevens heb ik een optische kabel van de Humax naar de versterker.

 

Vanuit de versterker (monitor uit) gaat er een scartkabel met aan het andere eind tulp pluggen naar de TV. Hiervan gebruik ik alleen het video signaal.

 

Ik gebruik dus altijd de versterker bij het kijken naar dvd, sat of video.

 

Misschien heb je hier wat aan.

 

Suc6

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reaktie, helaas zitten er op mijn video recorder geen tulp stekkers maar alleen 1 scart aansluiting en een coax aansluiting.

 

In ieder geval bedankt!

 

Groetjes,

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronpolderman

 

Je kan voor je video een scartkabel kopen met aan de andere kant tulp stekers. Die moeten in je versterker (3 stuks, rood, wit en geel). Hetzelfde doe je met je sat die heeft waarchijnlijk wel 3 uitgangen anders gebruik je ook zo'n scartkabel. Vanuit je versterker gaat dan alleen een gele kabel naar je TV.

 

De 'bijwerking' van deze oplossing is dat er geen geluid uit je TV komt maar dat dit altijd via de versterker loopt.

 

Suc6

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronpolderman

 

Wat ik probeerde uit te leggen is dat je al je apparatuur aansluit op je versterker. En dus niet rechtstreeks op de TV. Dat kan natuurlijk alleen als je een 'behoorlijke' versterker bezit met video ingangen.

 

Vanuit je versterker gaat dan die ene gele draad naar je TV. Je versterker schakelt dus tussen de verschillende beeldbronnen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...