Gast Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 Ik heb thuis tijden gewerkt met een vpn connectie naar de zaak. Met twee vigors zette ik een vpn verbinding op en met PC-anywhere had ik dan totale controle op de computers in de zaak. Nu heb ik dit weer opnieuw opgezet maar stuit ik op een probleem. De vpn verbinding komt tot stand, dat kan ik zien in het configuratie scherm van de vigors. Maar zodra ik pc-anywhere laat verbinden met een pc op de zaak klapt bij mij thuis mijn vigor eruit. Opnieuw opstarten geeft dan weer een werkende vigor maar de pc-anywhere verbinding met de zaak wil niet lukken. iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken? groeten Alan
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 Wat is er veranderd aan de situatie. Heb je de Draytek opnieuw geconfigureerd?
Gast Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 alleen de provider. Eerst was het chello <--> chello nu is het adsl-xs4all <--> chello voor de rest alles hetzelfde volgens mij qua hardware. Het vreemd is ook dat de vigor webbrowser er mee kapt maar hij werkt nog wel gewoon als router. Ik kan ds gewoon internetten maar niet naar de vigor met 192.168.0.1 En connecten met pc-anywhere lukt ook niet.
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 Dus nu heb je een ADSL modem? Alle benodigde poorten doorgestuurd enzo?
MagicOnline Geplaatst: 6 juni 2005 Geplaatst: 6 juni 2005 Lijkt er inderdaad op zoals Appien al zij dat de poorten niet goed door staan. Het kan ook zijn dat de adsl modem het GRE protocol niet kent cq doorlaat. Je zou de adsl modem eens in de DMZ kunnen zetten naar de vigor. Ik weet niet welk adsl modem je hebt en welk vpn protocol je gebruikt (pptp/ipsec). CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Gast Geplaatst: 6 juni 2005 Geplaatst: 6 juni 2005 Ik heb alle protocollen geprobeert maar allemaal geven ze dezelfde uitval. Mijn modem is een thomson en die is zo geconfigureeerd dat de PC het ipnummer krijgt van mijn provider.
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 6 juni 2005 Geplaatst: 6 juni 2005 Citaat: Ik heb alle protocollen geprobeert maar allemaal geven ze dezelfde uitval. Mijn modem is een thomson en die is zo geconfigureeerd dat de PC het ipnummer krijgt van mijn provider. Hoe heb je dat precies gedaan? Via de TPL file van Alacatel zelf? (deze toevallig? : 510_kpn_special_pppoa_spoof_03.tpl) Wat je anders nog kan proberen is om deze er in te zetten : 510_kpn_special_pptp_dhcp.tpl (zie bijlage) Je laat dan je Draytek inbellen op je Speedtouch (middels PPTP, zoals je vroeger altijd met adsl moest doen)
Gast Geplaatst: 6 juni 2005 Geplaatst: 6 juni 2005 okee bedankt, daar ga ik ff mee stoeten. Heee, ben jij eeen nieuwe user????
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 6 juni 2005 Geplaatst: 6 juni 2005 Hier een geheugen steuntje hoe dat ook alweer moest
Gast Geplaatst: 12 juni 2005 Geplaatst: 12 juni 2005 Bedankt Appien. De vigor kan ik ondertussen wel dromen hoor. Nou een tijdje brainstormen zat ik mij te bedenken wat er nu anders was tussen toen het werkte en nu. En toen ging er een lampje branden. Service pack2 met zijn ingebouwde firewall. firewall uitgezet en weer een connect. Waarom de webserver van de vigor uitviel is mij een raadsel maar in ieder geval is het weer in orde. Bedankt allemaal.
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 12 juni 2005 Geplaatst: 12 juni 2005 Zijn van die k*t geintjes altijd....maar gelukkig dat het nu weer werkt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen