Ga naar inhoud

Diseqc motor problemen (geotrack)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat tot nu toe niemand heeft gereageerd in de Humax afdeling van het forum is het misschien geen ontvangerprobleem :

H120 Geotrack H series

diseqc 1.2 Motorized H-H mount

Model NO. H-120

Humax 5400

Deze combi doet helemaal niks, zelfs de knoppen op de motor voor handbediening reageren niet.

Pas als ik een analoge tuner (Echostar VC70) achter de humax aan knup, lukt het wel, maar de besturing door de humax is ook niet zoals ie moet zijn (steeds kleine stapjes)

Geplaatst:

dan zal de lnb-spanning wel in elkaar zakken , kun je die meten tijdens het draaien ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Eh, gewoon een Voltmeter er tussen gooien ?

Anders zou ik het niet weten.

Geplaatst:

Nee , niet ertussen maar er overheen .

Een recht-toe/recht-aan splitter ertussen en de spanning meten tussen de massa en de middenaansluiting van de overgebleven F aansluiting .

Of vlak bij de ontvanger de coaxkabel aan een zijde open pellen , zodat ook de midden-ader vrij ligt .

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Hmm wordt wat lastig..

Ik heb inmiddels wat andere experimentjes ermee gedaan.

Ik heb de motor bij de ontvanger gezet en aangesloten zonder een LNB er aan.

Dan heb ik wat meer zicht op hoe dat ding reageert.

Wat mij opviel, is dat de motor soms helemaal niet reageert, en een andere keer ineens zonder haperingen begint te draaien.

In het wanneer wel en wanneer niet is geen duidelijke logica te ontdekken.

Soms doet ie het wel, en soms blijft het stil bij selectie van dezelfde zender.

Af en toe hoor ik wel een klikje in de motor als ik de humax op een andere zender zet.

Laatstgenoemde experimenten zonder de analoge tuner er achter.

Het soms wel en soms niet reageren van de motor lijkt mij dus niet een gevolg van een constant te lage spanning.

Geplaatst:

Citaat:
Het soms wel en soms niet reageren van de motor lijkt mij dus niet een gevolg van een constant te lage spanning.

Zeker weten doe je het pas als je het meet !!!

met de motor op tafel is het nog makkelijker want dan heb je de lnb aansluiting op de motor over .

Geplaatst:

18 Volt.

Dat lijkt me dus niet het probleem.

Geplaatst:

Citaat:
Soms doet ie het wel, en soms blijft het stil bij selectie van dezelfde zender.

Af en toe hoor ik wel een klikje in de motor als ik de humax op een andere zender zet.

Dezelfde verschijnselen had ik met een Stab HH120 .

Deze heb ik open gemaakt en daar bleek het rust kontakt van één van de relais geen goed kontakt te maken .

Helaas zitten die in een goed dicht gelijmde behuizing .

Toch maar open gepeuterd en het kontakt iets verbogen , nu doet ie het weer goed .

Ik ben toch bang dat het probleem , de Humax is , omdat ie het op de analoge receiver wel doet .

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen