teknobass Geplaatst: 7 juni 2005 Geplaatst: 7 juni 2005 Ik heb de volgende setup: Sat. Ontvanger met een Matrix Reloaded CAM, Originele Canaalplus kaart met het basispakket, 1 PC met een Skystar 2 met wat DVB progjes, waaron ProgDVB, ALT-DVB en ook Media Portal en tevens een Season Interface Sinds Irdeto I is uitgeschakeld kan ik geen Nederlandse kanalen meer ontvangen via de skystar. Ik weet wel dat het mogelijk is om met een Infinty en Poorman's cam een CI te bouwen, maar ik heb geen geld om nieuwe hardware aan te schaffen (beter gezetgd, ik hem geen zin om weer geld uit te moeten geven). Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om een Season Interface icbm met een originele kaart te gebruiken om als input te dienen voor een softcam, of voor poorman's cam ? Als dit mogelijk is, dan graag een hint om me op weg te helpen, de rest zoeken we zelf wel uit. Asl iemand zeker weet dat het niet kan ook graag even laten weten, dan hoef ik de speld niet eerst in de hooiberg te gooien
IceKiller Geplaatst: 7 juni 2005 Geplaatst: 7 juni 2005 gaat niet gaan.. season interface dient voor te loggen of te emuleren.. niet als kaartlezer.. psst koop ergens een oude phoenix programmer.. Dreambox 800 + barry allen + 160gb | Dreambox 500 | Dreambox 7020 + 120G + usb stick..
teknobass Geplaatst: 7 juni 2005 Auteur Geplaatst: 7 juni 2005 Citaat: gaat niet gaan.. season interface dient voor te loggen of te emuleren.. niet als kaartlezer.. psst koop ergens een oude phoenix programmer.. [zeur-mode] Ja, maar, als je logt, dan log je dus gegevens vanaf de kaart/cam combinatie in je PC. Kun je daarmee niet op de e.o.a manier het DCW loggen dan ?[/zeur-mode] Fysiek zou ik het namelijk zo willen opstellen. Kaart in de Season, de Season in de CAM, Receiver aan en op Nederland 2 ingesteld oid. Vervolgens de seriele kabel van de Season in de PC, dan een stukje software wat de gegevens van de season verwerkt en in PoormanCam module laadt, die dan weer SoftCSA voorziet van zn gegevens, zodat ik met mn legale abbo, gewoon Canal Plus kan opnemen.. (hey, nobody said live was easy!) Ok, ik vind je antwoord op zich wel ok, maar heb te weinig verstand van hoe zo'n scrambling systeem nou exact werkt, vandaar ook mijn vraag.
IceKiller Geplaatst: 7 juni 2005 Geplaatst: 7 juni 2005 Als je niet snapt hoe scrambling werkt lees ff in "Common Interfaces, CAS interfaces en meer" topic: CAM/card programmeren for dummies (staat ergens PDF bestand in.. v5.0) zeer intressant.. als je tijd hebt natuurlijk.. hehe.. zou natuurlijk kunnen wat je wilt. heb ik namelijk ook aanzitten denken. Jammer genoeg bestaat hier geen software voor. Misschien dat iemand anders wel een naam ofzo er van kent..? Dreambox 800 + barry allen + 160gb | Dreambox 500 | Dreambox 7020 + 120G + usb stick..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen