Ga naar inhoud


Galaxis 500 IRD in coma !!


Gast

Aanbevolen berichten

Mijn Galaxis 500 IRD (drie en half jaar oud,'too young to die') ligt in coma, weet iemand hoe hij weer uit de slaap te halen is ??<P>De voorgeschiedenis : Al een paar maanden ging het beeld na ongeveer 3 dagen op zwart en het geluid was niet meer dan zacht geruis. De display blijft wel aan staan op het kanaalnummer. <BR>De remedie was dan de stekker er uit en minstens een half uur laten staan en dan de stekker er weer in. De eerste 3 minuten gebeurt er niets maar dan wordt hij wakker en dan gaat het weer drie dagen goed.<BR>Iemand zei toen, probeer maar eens door er nieuwe software op te zetten !!<BR>Had ik dat maar niet gedaan, want daardoor is hij nu in coma.<BR>Het ging als volgt: <BR>De PC opgestart in DOS mode, de diskette erin, nulkabel aansluiten, programma starten, stekker erin en alles loopt perfect, op het scherm verschijnt:<BR>Port: COM1 File: "S1510007.s05" UART downloading... Rx: 02 40 03 Tx: 02 41 03 daarna 17 regels Rx: 02 42 00 .....enz. <BR>na de 17e regel blijft de cursor knipperen en op de display staat "E- 16",<BR>ook na langer wachten geen melding download compleet.<BR>drukken op standby zet het hele proces van 19 regels downloading opnieuw op gang, maar komt geen stap verder.<BR>Na aansluiten op de schotel gaat alles even goed tot hij blijft staan met code E-A7 op de display.<BR>Is er nog redding of wordt het grof vuil ??????<BR>Ik heb al gebeld met de leverancier en Galaxis maar niemand geeft thuis, "bel volgende week nog maar eens".

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bel eens ******* Electronica ******* in Dordrecht. Hier weten ze allles van de Galaxis. Tel 078-******<P><BR>-------<BR>geen reklames s.v.p.<BR>via p.m.kan ook<p>[ 14-07-2001: Message edited by: Nike ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips Borry en Bobhop, Enkele dagen eerder had ik al met hun gebeld, "stuur maar op, dan kijken we naar een zwak onderdeel" was het advies, de man had geen idee waarom het software laden vastliep. <BR>Intussen zelf nog verder gezocht en voor beide problemen de oplossing gevonden, hij doet het nu beter dan ooit.<P>Mogelijk lopen meer mensen tegen deze foutjes aan daarom hier de oplossing:<P>1. Het vastlopen van het laden van nieuwe software (versie 1.51.00) is te voorkomen door NIET de bat.file van diskette op te starten met sat500 (zoals in de instructie was aangegeven), maar rechtstreeks vanaf de harddisk de opdrachtregel : <BR>C:\galaxis\dl 1 S1510007.s05 in te geven. <P>2. Daarna zelf de doos open gemaakt; daar zat een grote 100ohm weerstand (potlooddikte) zwart geblakerd op de printplaat, aan een kant vastgezet aan een pootje van een transistor, aan de andere kant op een contactje op de printplaat.<BR>De 100ohm weerstand is kennelijk bij de reparatie 2 jaar geleden er in geplaatst.<BR>Bij aanraking sprong het contactje op de printplaat los. Nadat de weerstand via een koperdraadje aan een breder koperspoor aan de onderkant van de printplaat was vast gesoldeerd, werkte alles perfect, beter dan ooit tevoren.<P>Als leek/hobbyist heb je dan een goede dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>De eerste symtomen ( pas na een paar minuten opstarten en zo..) lijken me meer een voedings probleem.<BR>Mogenlijk zijn er een paar elco`tjes uitgedroogd.<BR>Kijk vooral eens naar C8, ( 33 uF) deze zit zo`n 6cm van de netentree vandaan.<BR>Kijk dan ook meteen even de weerstanden R2 en R4 ( 100K en 150K) na, vaak is een van de twee ook defect.<P>Als je de voeding weer op de rit hebt, kun je proberen de nieuwe software te laden.<P>Sucsess....<P>Groeten,<BR> Erik.<P>P.S.<BR>Als je het doosjte evt. toch weg doet, heb ik wel intresse, ik ben nog op zoek naar een tunerblikje van zo`n ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips, zodra hij weer sloom doet, ga ik weer in de doos kijken.<P>Als hij de deur uit gaat voor iets anders, zal ik aan je denken.<P>Groetjes en allen bedankt voor de hulp !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...