Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heb hier een philips tv type 21PT137A/58R (weet niet welk chassis dit is)met volgende probleem.Tv werkt op kabel en op bepaalde kanalen (soms willekeurig) komt er af en toe een sterke brom in het geluid.Soms meerdere malen in enkele minuten,daarna een kwartier niets meer.Op andere kanalen doet hij dit helemaal niet(UHF wordt niet gebruikt,alleen de VHF en S band)De tuner is al eens vervangen geweest door een nieuwe,maar daar ligt het niet aan want nog steeds hetzelfde probleem.Het is echt storend want met hoort niets meer door het enorme geronk.Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.

baker

Geplaatst:

wijzig de volgende componenten

r3528 en r3824 wordt 18 kohm

c2102 wordt 4,7 nf

c2112 wordt 560 pf

c2119 wordt 270 pf

c2512 wordt 15 uh

Geplaatst:

@steve

bedankt voor de snelle hulp,maar de laaste condensator is me niet echt duidelijk.Er staat 15 maar dan pf,nf of µf.Het zou ook handig zijn moest u mij via PM eventueel een service manuel of schema kunnen bezorgen want bezit ik evenmin.De brom heb ik alvast hier op VRT en VTM en dit zijn inderdaad twee kanalen die uitzenden in NICAM.Wat de analoge stereo betreft,ik zou het eens moeten checken,kan ik momenteel niet op antwoorden !!

alvast bedankt op voorhand

baker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen