marco24 Geplaatst: 11 juni 2005 Geplaatst: 11 juni 2005 het is een douwe egberts/technivorm type GCS koffiezetapparaat na een grondige schoonmaakbeurt knalt de zekering in de meterkast er uit als je m aan zet (ook na een week drogen) kan ik zo'n ding ook doormeten i.p.v. telkens proberen heeft er iemand reparatie of doormeet tips of is het tijd voor een nieuwe?
Gast Geplaatst: 11 juni 2005 Geplaatst: 11 juni 2005 Hallo Marco, Dat ding kun je doormeten met een ohm-meter zonder dat de stekker in het stopcontact zit... (De ohmmeter zit in een gecombineerde volt/amperemeter/ohmmeter/transistortester anders gezegd een D.V.M. digitale voltmeter maar dat even ter info te verkrijgen in een electronicazaak of iemand die electronica als hobby heeft) Je meet dan tussen de pennen deze weerstand moet ongeveer minimaal 50 ohm zijn bij ingeschakeld apparaat.. De weerstand van de isolatie dient in principe oneindig hoog te zijn en dit dien je te meten tussen een van de pennen en de aardlip en dan de andere pen en de aardlip... Maar mijn ervaring is met dat soort van zaken dat het element intern sluiting maakt... Suc6 Satman
marco24 Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Geplaatst: 11 juni 2005 bedankt voor de reactie nou de weerstand is nu met ingeschakeld apparaat 52 ohm en als je m aan zet komt er direct een knal uit en vliegt de zekering er uit
marco24 Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Geplaatst: 11 juni 2005 nog niet verder gekeken als mijn neus lang was zodra je water in het apparaat giet word er een relais ingeschakeld om het doorstroomspiraal in te schakelen zodra ik dat relais met de hand bedien is de weerstand opeens 3 ohm dus het zit in dat doorstroomspiraal is daar nog wat aan te verhelpen
Gast Geplaatst: 12 juni 2005 Geplaatst: 12 juni 2005 Dag Marco, In de meeste gevallen betekent dat einde apparaat tenzij je dat onderdeel ergens op de kop kunt tikken bijvoorbeeld handyman maar het is een DE apparaat dus dat zal wel een hele toer worden.... Suc6 Satman
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen