laco Geplaatst: 11 juni 2005 Geplaatst: 11 juni 2005 wie kan mij helpen .decoder geeft alle kanalen prima weer behalve rtl 4 en rtl5 en yorin het vreemde is dat terwijl hij de andere kanalen weer geeft,de signaal sterkte niet groen is ,ik kan daarom ook geen kanalen zoeken.en toevoegen Wie kan mij meer over dit probleem vertellen?
M_Z Geplaatst: 12 juni 2005 Geplaatst: 12 juni 2005 Zoals je zelf al aangeeft, het signaal is niet groen. Een goede ontvangst is heel belangrijk voor het Nederlandse pakket. Er zijn duidelijk grote verschillen in de signaalsterkte van de verschillende transponders. Met name RTL4 en 5 zitten op een veel sterkere transponder. Vreemd dus wel dat je juist die niet krijgt. Misschien moet je eens proberen om de LNB een klein beetje te roteren. Of heb je niet de juiste coax-kabel gebruikt. Een te sterk signaal kan ook roet in het beeld gooien. Er zijn een heleboel oorzaken waarom het signaal niet goed kan zijn. Het ligt in ieder geval niet aan de ontvanger / software combinatie. M_Z
laco Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Geplaatst: 12 juni 2005 bedankt voor het antwoord ,toch blijft het vreemd dat het signaal niet groen is maar ik toch de andere netten prima kan ontvangen,hoe kan dit? ik kan dus wel kijken zonder groen signaal maar geen zenders zoeken
M_Z Geplaatst: 12 juni 2005 Geplaatst: 12 juni 2005 De signaalsterkte uitlezig komt voort uit de frequentie zoals die staat ingesteld in het menu onder de b-functie (antenneinstellingen). Als dat toevallig een zwakkere transponder is dan degene waar je wel beeld op krijgt is het dus verklaarbaar dat je op die sterkere transponders wel beeld krijgt, maar de zwakkere niet. Zorg nu maar eerst dat die oranje balk groen wordt, dan is het probleem vanzelf opgelost. M_Z
laco Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Geplaatst: 12 juni 2005 ga morgen schotel opnieuw uitrichten,nu regen en onweer,thx voor uitleg
kasato Geplaatst: 13 juni 2005 Geplaatst: 13 juni 2005 Het kan ook zijn dat bij de antenne instellingen de lo frequentie niet meer goed staat , dan slaat de groene balk ook niet uit, dit moet zijn 10600 gr. eric
laco Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Geplaatst: 13 juni 2005 dat moet het zijn,de lo freq staat inderdaad op nul ,de ho freq staat op 10600 is dat ok of moet zowel de lo als de ho freq op 10600 ?
M_Z Geplaatst: 13 juni 2005 Geplaatst: 13 juni 2005 De lo frequentie moet 09750 zijn, maar dat heeft niks ermee te maken dat je daarom geen rtl4 en 5 krijgt. Want alle Nederlandse transponders zitten op de hoge band, en een aantal ervan kun je wel ontvangen dus is die instelling hiervoor niet relevant. M_Z
kasato Geplaatst: 14 juni 2005 Geplaatst: 14 juni 2005 Je kunt de schotel niet goed stellen via de signaalsterkte meter als de instellingen niet goed staan dus deze waardes zijn wel van belang . De instellingen zijn bij de orginele software. Astra 1G, schotel 1, Lo freq. 10600,band KU Freq. 12515 Horizontaal ja normaal, als je astra 1G kiest staan de waardes al goed alleen de LO freq kun je wijzigen gr. eric
laco Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Geplaatst: 14 juni 2005 krijg nog steeds geen groene balk .zelfs geen rode.te zien Sluit ik vervolgens mijn topfield aan heb ik gelijk 100% sterkte.dan koppel ik mijn philips erop en ja hoor gelijk beeld op alles behalve 4en 5 ,vervolgens kijk ik bij dish aligment en dan springt de balk razendsnel terug van signaal sterkte 5 naar 1,waar een heel klein streepje rood overblijft.Ongelooflijk Ik sluit mijn topfield aan en weer 100% Al het bovenstaande heb ik geprobeerd maar ik kom niet verder ,wie weet het?
classicak Geplaatst: 1 augustus 2005 Geplaatst: 1 augustus 2005 Hallo Laco heb je al een oplossing ik heb namelijk een soortgelijk probleem ik heb alleen rtl 4 en 5 en verder niets maar wel een groene balk tot 4 Groetjes classic
sevensheaven Geplaatst: 2 augustus 2005 Geplaatst: 2 augustus 2005 Mischien staat de firmware nog op irdeto.. even op kanaal staan wat niet werkt,dan A drukken en dan ander nr uit de lijst proberen.. MvG SH Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
trust Geplaatst: 11 augustus 2005 Geplaatst: 11 augustus 2005 Is het intussen al opgelost ? En zo ja , hoe ? Een kollega heeft n.l. hetzelfde probleem . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 11 augustus 2005 Geplaatst: 11 augustus 2005 @laco, Ik denk dat je schotel op het randje staat. Niet iedere transponder heeft hetzelfde uitgangsvermogen! Dus dat je de een en de ander niet ontvangt kan zo te verklaren zijn. Koop gewoon ff een satfinder en richt hem uit. Kijk ook eens in de kabel of er geen water in zit. Door de capilaire werking kan er water in de kabel komen en dan heb je ook een hogere demping! Dat kan heel kritisch zijn.
classicak Geplaatst: 11 augustus 2005 Geplaatst: 11 augustus 2005 Eerst alleen rtl4 en 5 na opnieuw inlezen v.d kanalen werkt alles weer Classic
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen