Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wie kan mij helpen .decoder geeft alle kanalen prima weer behalve rtl 4 en rtl5

en yorin het vreemde is dat terwijl hij de andere kanalen weer geeft,de signaal sterkte niet groen is ,ik kan daarom ook geen kanalen zoeken.en toevoegen

Wie kan mij meer over dit probleem vertellen?

Geplaatst:

Zoals je zelf al aangeeft, het signaal is niet groen. Een goede ontvangst is heel belangrijk voor het Nederlandse pakket. Er zijn duidelijk grote verschillen in de signaalsterkte van de verschillende transponders. Met name RTL4 en 5 zitten op een veel sterkere transponder. Vreemd dus wel dat je juist die niet krijgt. Misschien moet je eens proberen om de LNB een klein beetje te roteren. Of heb je niet de juiste coax-kabel gebruikt. Een te sterk signaal kan ook roet in het beeld gooien. Er zijn een heleboel oorzaken waarom het signaal niet goed kan zijn. Het ligt in ieder geval niet aan de ontvanger / software combinatie.

M_Z

Geplaatst:

bedankt voor het antwoord ,toch blijft het vreemd dat het signaal niet groen is

maar ik toch de andere netten prima kan ontvangen,hoe kan dit? ik kan dus wel kijken zonder groen signaal maar geen zenders zoeken

Geplaatst:

De signaalsterkte uitlezig komt voort uit de frequentie zoals die staat ingesteld in het menu onder de b-functie (antenneinstellingen). Als dat toevallig een zwakkere transponder is dan degene waar je wel beeld op krijgt is het dus verklaarbaar dat je op die sterkere transponders wel beeld krijgt, maar de zwakkere niet. Zorg nu maar eerst dat die oranje balk groen wordt, dan is het probleem vanzelf opgelost.

M_Z

Geplaatst:

Het kan ook zijn dat bij de antenne instellingen de lo frequentie niet meer goed staat , dan slaat de groene balk ook niet uit, dit moet zijn 10600

gr. eric

Geplaatst:

dat moet het zijn,de lo freq staat inderdaad op nul ,de ho freq staat op 10600

is dat ok of moet zowel de lo als de ho freq op 10600 ?

Geplaatst:

De lo frequentie moet 09750 zijn, maar dat heeft niks ermee te maken dat je daarom geen rtl4 en 5 krijgt. Want alle Nederlandse transponders zitten op de hoge band, en een aantal ervan kun je wel ontvangen dus is die instelling hiervoor niet relevant.

M_Z

Geplaatst:

Je kunt de schotel niet goed stellen via de signaalsterkte meter als de instellingen niet goed staan dus deze waardes zijn wel van belang .

De instellingen zijn bij de orginele software.

Astra 1G, schotel 1, Lo freq. 10600,band KU Freq. 12515 Horizontaal ja

normaal, als je astra 1G kiest staan de waardes al goed alleen de LO freq kun je wijzigen

gr. eric

Geplaatst:

krijg nog steeds geen groene balk .zelfs geen rode.te zien Sluit ik vervolgens

mijn topfield aan heb ik gelijk 100% sterkte.dan koppel ik mijn philips erop

en ja hoor gelijk beeld op alles behalve 4en 5 ,vervolgens kijk ik bij dish aligment en dan springt de balk razendsnel terug van signaal sterkte 5 naar 1,waar een heel klein streepje rood overblijft.Ongelooflijk Ik sluit mijn topfield aan en weer 100% Al het bovenstaande heb ik geprobeerd maar ik kom niet verder ,wie weet het?

• 1 maand later...
Geplaatst:

Mischien staat de firmware nog op irdeto.. even op kanaal staan wat niet werkt,dan A drukken en dan ander nr uit de lijst proberen..

MvG SH

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

• 2 weken later...
Geplaatst:

Is het intussen al opgelost ? En zo ja , hoe ?

Een kollega heeft n.l. hetzelfde probleem .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

@laco,

Ik denk dat je schotel op het randje staat. Niet iedere transponder heeft hetzelfde uitgangsvermogen! Dus dat je de een en de ander niet ontvangt kan zo te verklaren zijn. Koop gewoon ff een satfinder en richt hem uit. Kijk ook eens in de kabel of er geen water in zit. Door de capilaire werking kan er water in de kabel komen en dan heb je ook een hogere demping! Dat kan heel kritisch zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen