Martins Geplaatst: 13 juni 2005 Geplaatst: 13 juni 2005 Ik heb hier een 3com router type 3crwe554g72 in gebruik om meerdere computers aan te sturen dit is een router met wireless. Nu is het geval wanneer ik de router ertussenplaats het internet een heel stuk trager word.Ik weet niet waarom het aanmerkelijk trager word en of er een oplossing voor is.Het lijkt mij dat je het niet zou moeten merken dat het trager word. Vooral wanneer de site groter is om te openen duurt het aanmerkelijk langer voor hij binnen is. Wie heeft een mogelijke suggestie/oplossing? Martins
Gast Geplaatst: 13 juni 2005 Geplaatst: 13 juni 2005 Ik heb hier niet zo veel kijk op maar dat is een modem en router gebruik je hem alleen als router? Zelf heb ik een iets andere de 3CRW754G72-A die doet het bij mij prima. Dan moet dit hem zijn. GR
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 13 juni 2005 Geplaatst: 13 juni 2005 klinkt als een MTU probleem. Je kan even kijken of je bij de instellingen de MTU kan aanpassen. Deze staat meestal op 1492 of 1500
Martins Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Geplaatst: 13 juni 2005 Die is het inderdaad aart.Ik gebruik hem alleen als router. Ik heb ook al gezocht maar niet de oplossing gevonden. Martins.
Martins Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Geplaatst: 13 juni 2005 Zover ik kan zien kan ik de MTU instellingen in de wizard/internet opties niet instellen. Misschien ligt het probleem in het netwerk,provider dat de transmission te laag is? Hoop dat iemand daar iets van weet. Martins.
Gast Geplaatst: 14 juni 2005 Geplaatst: 14 juni 2005 Ja dat is gewoon in te stellen bij internet opties en daarna next onderaan staat de MTU. GR
Martins Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Geplaatst: 14 juni 2005 aart,kan je dan eens aangeven waar ik het vind in de routerwizard/settings? Heb de laatste softwareversie in de router maar onder internetsettings vind ik het niet terug. Mogelijk zit ik fout? Martins.
Gast Geplaatst: 14 juni 2005 Geplaatst: 14 juni 2005 Ja ik weet niet of dat bij jou werkt omdat je hem alleen als router gebruikt, ik klik op internet settings staat op PPPoA klik next en krijg het scherm. GR
Martins Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Geplaatst: 14 juni 2005 Ik heb even gekeken aart en zoals ik hem gebruik als router Kom ik deze opties niet tegen.Wel in de wizard de PPPoE maar die instellingen moet ik niet hebben. De router dient alleen om te verdelen naar de andere computers en hij maakt een clone van het IP adres van de hoofd pc. Verder weet ik het helaas ook niet meer. Martins.
Gast Geplaatst: 14 juni 2005 Geplaatst: 14 juni 2005 Ik snap niet dat hij de modem funktie niet gebruikt, hij heeft er een ander modem tussen en dan een modem/router van 3com en nog naast. Zoals ik hem gebruik werkt het in het hele huis uitstekend, heb overal internet. GR
Martins Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Geplaatst: 14 juni 2005 aart, Voor zover ik kan bekijken heeft deze geen modem,het is een router met wireless. Daardoor kan ik die instellingen die jij hebt ook niet maken.Jij hebt uiterlijk dezelfde router met achter type nummer een A Ik heb ook op de 3com site gekeken en voor jou type is er ook andere software dan voor die ik hier heb. Martins.
Gast Geplaatst: 15 juni 2005 Geplaatst: 15 juni 2005 Stemt je router misschien de snelheid af op de langzaamste verbinding in je netwerk? cheers pat
Gast Geplaatst: 15 juni 2005 Geplaatst: 15 juni 2005 Je hebt helemaal gelijk het is alleen een router, ja en als sites niet snel openen kan ook aan de sites liggen als die druk bezocht worden. Maar test je snelheid bij speedtest of mordax. GR
Martins Geplaatst: 16 juni 2005 Auteur Geplaatst: 16 juni 2005 aart, De provider heeft het probleem aangenomen en gaat de oorzaak zoeken. Ik wacht even af en hoop dat ze de oorzaak vinden. Martins
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen