EL PIÑO Geplaatst: 14 juni 2005 Geplaatst: 14 juni 2005 Weet eigenlijk niet of ik dit het beste in Windows of in Hardware plaats, omdat het meer en meer op een software probleem lijkt maar goed. Probleem is als volgt: Mijn computer (OS: Windows XP Pro) ziet al een tijd geen apparaten meer die op de USB poorten (zowel front als achterop de PC) worden aangesloten terwijl in Windows de USB-poorten wel gewoon geinstalleerd zijn (en dat zie ik ook zo bij Apparaatbeheer). Naar het hardware gedeelte heb ik al gekeken (front USB/memorycardlezer opnieuw aangesloten, gekeken of jumpertjes verkeerd stonden) en daar heb ik eigenlijk niets gevonden.. Al met al heeft het wel al wat hoofdbrekens gekost, maar misschien heeft hier iemand de gouden tip? Nog ff kort de problemen: USB apparaten worden niet gezien door het systeem, USB poorten zijn wel geinstalleerd (en ik neem aan dat Windows dat niet aangaf als ze uitgeschakeld waren). Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Ome Merde Geplaatst: 15 juni 2005 Geplaatst: 15 juni 2005 deïnstalleer de USB-drivers eens en voeg ze opnieuw toe (doet Windows wel voor je). wat gebeurd er dan ? merDe deze ruimte is te huur
Tonskidutch Geplaatst: 15 juni 2005 Geplaatst: 15 juni 2005 ook wil helpen als je in apparaatbeheer de hele usb controller riedel delete.. en vers opstart.. new hardware found... etc cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 15 juni 2005 Geplaatst: 15 juni 2005 Er is ook een update van Microsoft voor de USB bus.. http://www.softwarepatch.com/windows/winxpusb.html
EL PIÑO Geplaatst: 15 juni 2005 Auteur Geplaatst: 15 juni 2005 Citaat: ook wil helpen als je in apparaatbeheer de hele usb controller riedel delete.. Dat werkte. Hoewel het front USB-hubje nog niet werkt, kennelijk is die dus gewoon naar de eeuwige jachtvelden. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Tonskidutch Geplaatst: 15 juni 2005 Geplaatst: 15 juni 2005 goed een deel geklaard.. de usb aansluitingen front zullen eigenlijk niet stuk kunnen.. is alleen maar stekkerspul alleen de usb stekker met alle geweld er verkeerd om in hameren zou in een kapotte aansluiting resulteren. je kunt best de aansluiting op het moederbord controleren .. maar misschien heb je een los contact dat niet zichtbaar is op het printje van die fronthub. dan een nieuwe halen, kost een drol. cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
opzolder Geplaatst: 25 januari 2006 Geplaatst: 25 januari 2006 Citaat: deinstalleer de USB-drivers eens en voeg ze opnieuw toe (doet Windows wel voor je). wat gebeurd er dan ? merDe Werkt dit truukje ook voor een niet reagerende seri-ele poort? Ik bedoel: krijg ik dan ook zonder gezoek de drivers voor de seri-ele poort er weer op? Groeten van de zolder.
Ome Merde Geplaatst: 25 januari 2006 Geplaatst: 25 januari 2006 in de meeste gevallen wel. merDe deze ruimte is te huur
opzolder Geplaatst: 26 januari 2006 Geplaatst: 26 januari 2006 Ging inderdaad nog automatischer dan ik dacht: opnieuw opstarten, poort weer aanwezig. Bedankt. (Storing zit helaas in de hardware.) Groeten van de zolder.
john-sathopper Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 ik weet de reactie is wat laat maar hier kun je ook veel aan hebben http://www.usbman.com/Drivers%20and%20Patches.htm ook om software matig van usb 1.1 naar usb 2.0 te gaan Johannes Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Tonskidutch Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 de standaard XP installatie heeft al die drivers er al op (voor de meeste USB hardware) en die vervangen met drivers die niet van de fabrikant (white label) komen van die usb hardware kan nog meer ellende veroorzaken.. de meeste PC's zijn aan de binnenzijde dusdanig in elkaar geflanst, dat meer stekkertjes dan je wilt weten niet of verkeerd aangesloten zijn. cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Gast Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 Citaat: en die vervangen met drivers die niet van de fabrikant (white label) komen van die usb hardware kan nog meer ellende veroorzaken.. Gewoon van de fabrikant maar ik dacht dat het alleen een driver was maar zijn drie progjes. Maar ik heb de zooi alweer er af een progje dat je vier keer moet installeren en elke keer je PC gaat opstarten dat is dus zooi. GR
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen