Ga naar inhoud


Dreambox 500-c vraagjes


chocovla

Aanbevolen berichten

Aangezien ons gedeelte van het land binnenkort ook geschikt is voor digitale tv via de kabel ben ik me aan het verdiepen in de wondere wereld van de digitale kabelontvangers. Mijn eerste keuze ging uit naar de Dreambox 500-c aangezien ik redelijk wat ervaring heb met de grotere satelliet broers de 7000 en 7020. Er zijn alleen 2 vragen die ik heb te weten:

 

- VBI insertion, als ik een search doe wordt er met regelmaat gezegd dat de 500-c VBI instertion zou hebben (teletekst via de tv ipv de doos zelf.) Aangezien de 7000/7020 deze niet hadden ben ik nieuwsgierig of deze informatie klopt, of is dit net als in het begin met de 7000 zo dat het verkeerde informatie op de doos betreft ?

 

- 500-c/s , op sommige website worden Dreambox 500 doosjes aangeboden die volgens de aanbieder geschikt zouden zijn voor zowel satelliet als kabel. Het lijkt mij eerlijk gezegd stug. Ook hier geldt de vraag is deze informatie correct?

 

Buiten dat ben ik eigenlijk benieuwd of de standaard kastjes (Panasonic, Samsung en Nokia) ook over vbi beschikken. Was toch van plan dit kastje te gaan gebruiken als volledige vervanging van mijn huidig kabel signaal ben alleen nooit zo'n fan geweest van softwarematige teletekst oplossingen zoals bijv. Tuxtext, en wil toch graag de uitgebreide teletekst functies van mijn tv kunnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook Nokia 119C heeft VBI, naast een interne teletext decoder. De Panasonic heeft bij mijn weten uitsluitend VBI. Je kunt het eventueel natrekken op www.tvhomeforum.tk . Korte samenvatting: Als je voor een standaardkastje gaat, laat je Samsung links liggen vanwege mindere beeldkwaliteit; kies je Nokia 119C voor bedieningsgemak en interne teletextmogelijkheden (maar zonder timer); kies je Panasonic als je veel wilt opnemen want met timer (maar zonder echte favorietenlijst).

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een ander vraagje,hoe kan ik een switchen tussen verschillende

commentatoren bij bv een engelse wedstrijd met b.v engels en nederlands

commentaar op de dreambox 500-c.Bij de nokia dbox is dit de groene toets op

de afstandbediening.Bij de dreambox gebeurt niets,kan ook niets vinden in setup

e.d. of expert setup?????Wie geeft even een tip.Bedankt alvast...

heeeeeeee......biertje!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...