Ga naar inhoud


Planet +Tiscali +internetbellen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb nu Planet vanaf 04-2001 en KPN lijn voor ADSL .Ik wil overstappen naar Tiscali omdat deze internetbellen hebben en Planet niet .Bij navraag blijk ik tot 04-2006 vast te zitten bij Planet .Planet gebeld en alleen als ik KPN lijn opzeg stopt ook gelijk Planet abbo .Nu is mijn vraag :Tiscali heeft eigen netwerk maar heeft KPN wel nodig .Is dit nu een opzegging of niet ?? Zelfs Tiscali kon mij niet helpen met deze vraag .

Link naar reactie
Delen op andere sites


KPN opzeggen is dus een niet werkende lijn in je huis hebben. Tiscali maakt gebruik van die KPN lijn, dus dan heb je uiteindelijk niets volgens mij, of je moet weer een KPN aansluiting laten realiseren. (duur!)

 

Ik zou dan eventueel kijken naar een provider die BBNed gebruikt. Volgens mij heeft de opta een uitspraak gedan zodat het mogelijk is om buiten de KPN om WEL een ADSL aansluiting te realiseren terwijl je geen KPN abbo meer hebt.

BBNed maakt dan gebruik van de infrastructuur van KPN maar daar merk JIJ niets van.

 

Als ik uit mijn nek bazel dan moet iemand het maar zeggen, maar volgens mij is dat de regeling.

 

Of anders KABEL... (in godsnaam dan maar........;-) Tegenwoordig doet dat qua snelheid niet onder voor ADSL en zit er soms ruim boven. Mijn moeder heeft sinds kort kabel (1 mbit down / 512 up) en zit lekker met 130-140 KB/s te downloaden, dus prima snelheid....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ADSL werkende hebt kun je de kpn lijn opzeggen vor zover ik weet. Je btaalt dan wel ca. 9 euro extra aan de ADSL provider ipv aan de kpn. Om ADSL aangesloten te kunnen krijgen heb je een actieve telefoonlijn nodig, met een telefonnnummer dus, zonder telefoonnummer sluit geen enkele provider je aan helaas.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik zou dan eventueel kijken naar een provider die BBNed gebruikt. Volgens mij heeft de opta een uitspraak gedan zodat het mogelijk is om buiten de KPN om WEL een ADSL aansluiting te realiseren terwijl je geen KPN abbo meer hebt.
BBNed maakt dan gebruik van de infrastructuur van KPN maar daar merk JIJ niets van.



Ik heb wanadoo adsl direct met telefonie dit gaat via BBned maar ik heb gewoon mijn KPN telefoon lijn nog nodig. Voor de KPN lijn kies je dan het Budget abonnement ( goedkoopste abonnement )
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf ook met deze materie bezig geweest eind vorig jaar omdat er toen ook een aanbieding was op het Tiscali netwerk het gaat als volgt: Ik zit ook bij planet je hebt een contract van een jaar, de mijn loopt af eind november dus dan zeg je op

vervolgens sluit KPN je af en moeten ze de lijn vrij geven. Hierna vraagt tiscali of bbnet weer aan KPN of ze de lijn mogen gebruiken KPN heeft weer een aantal weken nodig om aan te sluiten. Dit duurde bij mij 9 weken daarom zit ik nog steeds bij planet. Maar nu komt het mooie als je overstapt op een dochter van KPN dus ik zou in november opzeggen bij planet en een contract aan gaan bij b.v. xs4all of het net kan het binnen de dag van opzeggen geregld zijn. Ikzelf heb alles geprobeerd om sneller naar tiscali te gaan maar vergeet het maar, ik heb zelf een mailtje getuurd naar de OPTA wegens oneerlijke concurentie en zelf zij doen er niks aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Citaat:
Ik heb nu Planet vanaf 04-2001 en KPN lijn voor ADSL .Ik wil overstappen naar Tiscali omdat deze internetbellen hebben en Planet niet .Bij navraag blijk ik tot 04-2006 vast te zitten bij Planet.

 

Dat bevreemd mij wat. In principe zit je vast aan een 'contract'. Voor zover ik weet zijn de meeste ADSL contracten afgesloten voor een jaar. Dat wil dus zeggen dat je minimaal één jaar vast zit aan dat contract. Zeg je eerder op mag je toch nog voor de rest van dat jaar betalen.

 

Na het verlopen wordt het contract stilzwijgend verlengd. Maar dan is het normaal dat je het wel kunt opzeggen met inachtneming van een minimale opzegtermijn. Dit is in de regel 1 maand. Het zou ronduit sch*fterig zijn als dat contract met een jaar verlengd zou zijn. Je kunt dat vast en zeker bij de Opta even opvragen hoe dat precies zit.

 

 

Citaat:
Planet gebeld en alleen als ik KPN lijn opzeg stopt ook gelijk Planet abbo .Nu is mijn vraag :Tiscali heeft eigen netwerk maar heeft KPN wel nodig .Is dit nu een opzegging of niet??

 

Als we het over contracten hebben dan kan het een zonder het ander. Technisch moet ADSL over een koperdraad worden aangeleverd. Dat is dus meestal een telefoonlijn maar het zou ook de kabel kunnen zijn. In jouw geval is het een telefoonlijn.

 

Contractueel kun je de volgende constructies opzetten:

 

1a) Je sluit een contract af bij de KNP voor een telefoonlijn. Het maakt overigens niet uit wat voor contract dat is. Een 'Belbudget' bijv. is prima. Je betaald de KPN hiervoor een bedrag per maand en je hebt in ruil dus een telefoonsignaal en telefoonnummer tot je beschikking.

 

1b) Vervolgens stap je naar een willekeurige ADSL aanbieder en sluit, mits mogelijk, een ADSL abo af. Kan bij BBNed, Versatel, Tiscali (voormalig BabyXL) of KPN of wie ik verder nog vergeet. Technisch gezien maakt dat niet uit. Je betaald je ADSL provider voor hun diensten en zij regelen de rest.

 

Voordeel: als je gaat bellen via internet dan heb je dus twee telefoonnummers tot je beschikking. Één van de KPN en één via je ADSL provider. Die werken afzonderlijk.

 

Nadeel: je hebt te maken met twee partijen die afzonderlijk van elkaar rekeningen sturen en elk hun eigen voorwaarden hanteren.

 

 

2) Je sluit een abo af bij je ADSL provider en zij regelen een lijn. Uiteraard doen ze dat bij de KPN maar hiermee heb jij contractueel zelf dus niets te maken. Je provider betaald de KPN huur voor de lijn, en zij brengen op hun beurt jouw hiervoor ongeveer 10 euro in rekening iedere maand.

 

Nadeel: je hebt géén carriersignal op de lijn zitten want de koperdraad wordt alleen gebruikt voor het transport van ADSL. In normaal Nederlands: je kan niet over deze lijn bellen met een normale telefoon.

 

Voordeel: je hebt slechts te maken met één partij (je ADSL provider) en je hebt maar één rekening.

 

Detail: het is iets goedkoper om zelf een Belbudget lijn bij de KPN te regelen, bovendien kun je de lijn dan ook gebruiken om te bellen of gebeld te worden. Je zou er bijv. een fax op aan kunnen sluiten om faxen te ontvangen.

 

 

Citaat:
Zelfs Tiscali kon mij niet helpen met deze vraag .

 

Dat is wel redelijk triest. Ik vermoed dat je de verkeerde hebt gesproken want dit is toch algemeen bekend allemaal.

 

Groet,

 

Remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...