Ga naar inhoud


Pace dvr 501/g4 probleem met free to air channel


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,<P>Ik heb een probleem met mijn pace 501. ik kan hier geen free to air channels op ontvangen. Ik krijg wel geluid, maar geen beeld. Als ik dezelfde instellingen probeer met mijn pace 610, dan gaat alles wel goed. <P>Wie heeft hier ervaring mee, en weet een oplossing voor mij.<P>Willem<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


klopt de pace kan bepaalde kanalen niet weergeven, antwoorden hoe en waarom staan wel in de oude postings, het enige wat je kan doen is de laatste soft erin zetten van deze site <A HREF="http://www.***geen-reclame***.nl/support/softwareupdates/g4.zip" TARGET=_blank>http://www.***geen-reclame***.nl/support/softwareupdates/g4.zip</A> en als je die al hebt houd het wel op denk ik.<P>bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een beetje een technisch verhaal maar ik het kort komt het hier op neer.<P>C+ werd in de begindagen van de digitale tv dwarsgezeten door een Nederlandse sathandelaar die Zuid-Afrikaanse Panasonic ontvangers importeerde en die waren dus geschikt voor de Nederlandse markt. C+ vond dit echter helemaal niet leuk omdat de soft niet beinvloedbaar was en er ook veel meer op ontvangen kon worden dan alleen C+ wat de bedoeling eigenlijk was. C+ had met een aantal merken deals afgesloten voor de NL markt en Pace was daar het verste mee alleen was de Pace hardwarematig nog niet helemaal af maar C+ moest natuurlijk een antwoord hebben op deze buitenlandse ontvangers. Daarom is met Pace een deal gesloten om de eerste ontvangers van het type 501 G4 versneld en met sommige hardware bugs op de markt te laten komen.<P>Een van die hardware buggs is dat een bepaald aantal frames in het DVB/MPEG niet worden ondersteunt door de G4. Zoals gezegd is dit hardwarematig en heeft men nog geprobeerd met softwarematige truukjes de hardware te kunnen beinvloeden maar dat is niet echt gelukt.<P>Concreet houdt dit in dat bepaalde zenders welke juist gebruik maken van deze ontbrekende frames niet kunnen worden ontsleuteld uit het DVB/MPEG ook al zijn het FTA kanalen. Dat een zender op een bepaalde sat wel kan worden bekeken en op een andere sat niet ligt aan de upload van de zenders welke in een pakket zitten waar dan toevallig op de ene sat niet deze frames worden gebruikt en op de andere sat juist wel. Alle andere ontvangers (ook de oudere pacejes waaronder de 501 G6) hebben namelijk die hardware fout niet meer in zich zitten.<P>Kortom de Pace 501 G4 moet je eigenlijk alleen zien als een goed functionereden C+ decoder waar wel iets meer maar niet al te veel meer op te zien is. Het is een ideale ontvanger voor de mensen welke alleen maar willen zappen in het C+ pakket en geen andere poespas willen hebben. Zeker voor niet technische en oudere mensen is het nog steeds een ideale ontvanger om bijv op de camping te kunnen genieten van de commerciele zenders.<P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...