dirk28 Geplaatst: 20 juni 2005 Geplaatst: 20 juni 2005 lijntafo was lek. en is inmiddels vernieuwd en vervolgens ook raster ic tda 8177f en de de fuses zl 251,zl231,zl221,[rfoo9 [fuseweerstand] en iu 200 =tda9330h [ volgens servicecenter thomson zou dit allemaal vernieuwd moeten worden na een lekke lijntrafo] zit weer originele lijntrafo in. maar de raster eindtrap en de fuses blijven maar stuk gaan. toestel start op met hoogspanning en raster dan gaat vervolgens wordt tda8177f erg heet en na+/- 3minuten in protectie en zijn deze onderdelen: rf009 en zl32 en tda8177f weer defect ik heb al diverse diodes en transistors in dit circuit preventief vervangen maar zonder resultaat er is iets met de rasterterugkoppeling lijkt mij. kent iemand dit probleem?
boarder Geplaatst: 20 juni 2005 Geplaatst: 20 juni 2005 controleer condensator C357 -1ùF smd. Indien mogelijk niet opnieuw een smd monteren. Gebruik een gewone condensator. Succes , Boarder
dirk28 Geplaatst: 21 juni 2005 Auteur Geplaatst: 21 juni 2005 Citaat: controleer condensator C357 -1ùF smd. Indien mogelijk niet opnieuw een smd monteren. Gebruik een gewone condensator. Succes , Boarder ik heb deze condensator niet kunnen vinden. ik ben inmiddels wel verder heb df 011 vervangen en printbaan van ic iv 200 pin 5 hersteld. raster blijft nu wel heel maar ik heb geen beeld en toestel springt nu in protectie de led knippert 2xkort en 3xlang ik heb geen schema dus ik weet niet hoe ik hem eventueel in sdm mode moet zetten. weet iemand wat deze errorcode betekend en hoe ik die protectie uitschakel [sdm]?
boarder Geplaatst: 21 juni 2005 Geplaatst: 21 juni 2005 to switch off protective circuit: Connect pin 5 of IV200 to ground. Connect CV542 an RV542 on lower side to the ground. (euras database) Het zijn mijn woorden niet, maar je kan eens proberen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen