Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waar kan ik meer informatie vinden over deze module? via google is er alleen de verkoop aanwezig. Op de Canal Digitaal site is er totaal geen informatie hier over.

Het is de groene CAM van Canal Digitaal.

Iemand een link?

Geplaatst:

Volgens mij is er niet teveel over te vinden omdat er gewoon niet al teveel over te melden valt. Het is wat het zegt te zijn, een CI module die door Canaal + is "goedgekeurd" voor gebruik met de door hun geleverde Seca kaartjes. Het is een doorontwikkeling van de overbekende Astoncrypt modules die ook al heel aardig (zo niet veel beter) met Seca kaartjes overweg kunnen. Canaal + vond dat natuurlijk niet zo fijn, en ze zijn een proces begonnen tegen het Franse Aston. Voordat het tot een echte uitspraak is gekomen is men er onderling al utgekomen met als uitkomst de ontwikkeling door Aston van de Mediaguard CI module.

Dat is dus eigenlijk alles. Het is een CI module die is "goedgekeurd" door C+. Omdat de Mediaguard CI module soms meer moeite heeft met de originele Canaal + kaartjes dan menig andere totaal niet officiele CI module als bijvoorbeeld de Dragon, X-cam, Matrix....., Astoncrypt, etc, etc, zal het waarschijnlijk never nooit een verkoophit worden. Misschien dat het ook nog ligt aan de fantastische telefonische service van Canaal +. Als je je met je probleem bij Canaal + meld en je gebruikt een door Canaal + "goedgekeurde" Mediaguard CI module dan is hun "standaard" antwoord dat het niet aan hun kan liggen. Frappant dat het kaartje dan ineens wel blijkt te leven in een niet officiele module :-)

Het beste kan je voor uitleg eens binnenstappen bij de satvakhandelaar. Dus niet de wit en bruingoedboer op de hoek van de straat in het dorp, maar de specialits. Die heeft zeer zeker zo'n ding liggen en zal je alles kunnen vertellen wat je wilt weten.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Bedankt voor de info maar, de software update functie wat in het menu van CI zit wordt ik nieuwsgierig van.

Daarvan vindt ik momenteel geen informatie over op het internet.

Verder is er op de Canal Digitaal site de fabrikant en / of uitgever van de CI helemaal niets over te vinden aan informatie.

Het gaat me voornamelijk om de update functie. Heel soms is het geluid even uit voor een 1 of 2 seconden als ik een Nederlandse zender bekeek vanavond (Nederland 2) kan verder toeval zijn of er was een storing maar dacht ook aan een update functie die over het geluidskanaal kan gaan waardoor het geluid even wegviel, heb ooit ergens gelezen dat de update van Canal Digitaal over de linker of rechter geluidskanaal gaat van de Nederlandse omroepen.

Zo is het ook dat de beveiliging is verbeterd sinds 31 mei 2005 voor de V1+ kaarten dus vroeg ik me ook af of de combinatie in de toekomst nog gaat werken omdat Canal Digitaal vele testen gaat uithalen in de toekomst om illegaal kijken tegen te gaan, en als het niet werkt wat dan te doen. Nu is het zo dat ik dan zeker direct Canal Digitaal ga bellen maar, zo’n module moet toch ook geüpdatet worden lijkt mij.

Zo is een Aston via het OTTO kanaal te bewerken.

Geplaatst:

Updaten gaat zeer zeker niet via een geluidskanaal.

Zoals je zal weten wordt de data van Mpeg-2 signalen via de satelliet in paketjes verstuurd. Beeld, geluid, teletext, decoderboodschappen, en dus ook software. Elk pakketje is voorzien van een soort digitale sticker met adresgegevens, de zogenaamde PID, ofwel packet identifier.

Is er nu een software update voor deze CI module dan zal deze dus minimaal met een PID worden gestuurd die door de CI zal worden herkend. Hierna zal er absoluut een controle plaatsvinden of deze software geschikt is voor deze module, of de module wel van andere software moet worden voorzien (misschien is dat reeds gebeurd), en of de software in goede foutloze staat aan is gekomen of is te herstellen mits er fouten zijn aangetroffen.

Pas als alles 100% in orde is bevonden door de CI wordt de softwareupdate daadwerkelijk doorgevoerd.

Dat jou CI soms even uitvalt kan meerdere oorzaken hebben. Een slecht signaal met teveel fouten om te kunnen herstellen voor de software van de door jou gebruikte ontvanger. Of ergens een hikje in de software. Bijvoorbeeld in de CI. Of in de ontvanger. Of in de interface tussen de door jou gebruikete ontvanger en de CI. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar het is zeer zeker geen softwareupdate via een geluidskanaal.

Het is trouwens een gegeven feit dat de Canaal + "goedgekeurde" Mediaguard CI nogal wat moeite heeft zijn werk goed te doen in diverse ontvangers. Helaas meer moeite dan diverse "pret" CI modules die nog veel meer kunnen.

De module wordt trouwens gewoon gemaakt door SMC microsystems, net zoals de Astoncrypt en veel andere officiele modules, en is gebaseerd op Euro-CI hardware (zoals vele andere CI modules).

De software is geschreven door Aston, in samenwerking met Canaal + die hun fiat hieraan hebben moeten geven. Met een beetje zoekwerk is er wel het een en ander over te vinden. Voornamelijk in oudere archieven die reppen over de rechtzaken tussen Aston en de plusserts. Nu allemaal geschiedenis dus. Over de software wordt natuurlijk niets naar buiten gebracht.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen