Ga naar inhoud


Fluitende Micronik


Gast

Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen?<BR>Pas overgestapt op een CI ontvanger, de Micronik 1200. Prachtig apparaat! Alleen ben ik in het bezit van een singleblock LNB (LNB met dubbele feedhorn om tegelijkertijd de astra en hotbird te ontvangen), en zodra ik hem aansluit gaat de Micronik een hoog irritant fluitje produceren. Het komt uit het tunerblik of de spoeltjes eromheen. Een gewone LNB werkt prima.<BR>Ik vermoed dat dit te maken heeft met de Disecq aansturing. Weet iemand hier een oplossing voor? ( expres niet onder Hardwareproblemen gezet omdat ik vermoed dat dit een softwareprobleem is )

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,<P>oplossing weet ik niet maar ik heb ook een 1200 met single blok maar deze geeft geen problemen met software vers. 12-88. Ik heb nu software 12-90 gevonden en ga het hiermee ook nog eens uitproberen, resultaat zal ik laten weten.<P>Groeten, wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Frans,<BR>Ik heb er al versie 12-88 inzitten en toch nog het gepiep. Ik heb me laten vertellen dat het kan liggen aan een spoeltje en dat verholpen kan worden door er een klodder secondenlijm op te gooien.<BR>Waar heb je trouwens versie 90 vandaan? Ik dacht dat 88 de laatste was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoge fluittoontje zou eventueel van een hoogfrekwent spoeltje kunnen komen, soms kan het helpen met lijm. Maar ik zou toch liever met mijn handelaar gaan praten. Je hebt nu eenmaal met goed geld betaald voor een goede tuner en niet om van de eerste dag reeds met een lijmpot in je tuner te zitten smeren. Trouwens dit zou de eventuele waarborg wel eens kunnen schaden.<P>SatMan rolleyes.gif" border="0 <BR>__________<P>Moderator 'Internet via the Sky'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Appien,<BR>ik kan geen private email naar je toe sturen.<BR>Op deze manier dan maar.<BR>Ik zou graag versie 90 van je willen ontvangen. Alvast bedankt!!!<BR>jamie@wishmail.net

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, bedankt voor de tip, SatMan, ik breng hem maar eerst even weg, voordat ik lijm er op gooi. Hoe kan het trouwens dat een beetje lijm helpt? Is het het spoeltje dat heel snel trilt en zo met lijm vastgezet wordt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dat zou het vermoedelijk kunnen zijn, en met wat lijm zou dit dan opgelost zijn. Maar zoals ik reeds schreef, ik zou er niet aan beginnen, in geval het dit niet is, zit je met een waarborg-probleem.<P>SatMan<BR>__________<P>Moderator 'Internet via the Sky'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Frans, kan je me misschien de instellingen doorgeven die jij hebt ingevoerd om de Singleblock LNB goed te laten werken? Er zijn zoveel instellingen mogelijk dat ik begin te twijfelen of ik het goed heb gedaan. Trouwens, bedankt voor de link, ik heb versie 90 al in bezit.<BR>Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Murdock,<BR>ik heb geen idee hoeveel stroom de LNB gebruikt. Ik weet wel dat ie Diseqc 2.0 gebruikt (tenminste dat staat zowel op de doos als op de LNB zelf, al merk ik dat instelling Diseqc 1.0 ook werkt). De hoeveelheid stroom dat nodig is zal dan wel standaard zijn. Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een fluitende mic betekent een verkkerde ingestelde diseq of een met een mankement let goed op of je minideseq of 1.0 of 2.0 gebruikt er kan ook een f conector sluiting maken goed controleren anders terug met dat blok hier werkt hij prima op minidiseq<BR>groetjes Da Vito cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...