Ga naar inhoud


asscom reference regiovrij


Gast

Aanbevolen berichten

hallo hobbiesten<P>Ik had een ideetje waar misschien de mensen met een type 1 verder kunnen knutselen.<BR>Er zijn dus enkele mensen die nu een type 1 gepached thuis hebben staan. Natuurlijk zijn er enkele die veel verstand van computers en waarschijnlijk en het bijgeleverde load progje hebben. Zou het nu niet zo kunnen zijn dat er met dit load progje ook de mogelijkhijd bestaat dat de ontvangers uit te lezen zijn. Heb zelf al gemerkt dat je nog al wat mogelijkheden hebt als je /? achter hansh hebt staan.<BR>Als deze mensen nu eens kijken als het uit te lezen valt, wat nu precies het verschil is met hetgene wat ze uitlezen en wat er orgineel als smart.bin meegeleverd wordt. Misschien zijn er dan wat meer hinten zodat we verder kunnen knutselen.<P>Groetjes Korben<BR> shocked.gif" border="0shocked.gif" border="0shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


even doorbordurend op het voorgaande zou het niet zo wezen dat je de soft eerst moet upgraden naar de type2 (fabrieks software)en dan de patch erover??? kan het zelf helaas niet testen want heb alleen de type2 ter beschikking anders zou ik dat proberen gaan.<BR>grtz hendrik b cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is leuk, maar waar vind je SW voor upgr. naar type 2?<P>zeg korben ik al veel geexperimenteerd met het load progje, ik durf niet te zeggen dat ik er verstand van heb (werkt nog steeds niet)<BR>Je kunt het geheugen in blokken uitlezen, daarmee wel weer een file kreeren mischien maar: <BR>Je weet niet welk gedeelte van het geheugen de juiste SW staat. Een gedetaileerde memory map zou geweldig zijn maar ik verwacht dat deze net zo schaars is als een upgrade.<BR>waarschijnlijk schaarser.<P>gr, johannes<BR> confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@jpnerd<BR>Als je em nou in purmerend voor F50,- regiovrij laat maken bij de plaatselijke satboer (die dit niet vrij wil geven want handel is handel he)dan kun je misschien verschil zien van voor en na de behandeling.<BR>Heb zelf geen asscom maar zie er wel wat in.<P>gr.Johan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ze vragen al fl 100,- ?! mad.gif" border="0 (mischien wel persoonlijk probleem rolleyes.gif" border="0confused.gif" border="0 <BR>Maar ik weet inmiddels genoeg van de ontvanger dat :je kunt het hele ding uitlezen maar zonder dat je weet wat waarbij hoort het een speld in een hooiberg is.<BR>Je zult de file smart.bin opnieuw moeten compileren om gewenst resultaat te krijgen OF:: Je zult eerst een SW update (andere bin of op heel andere manier) van de fabrikant moeten inladen.<BR>Vraag is dan, wie heeft deze behalve P.End.<P>Ik hoop dat er mensen zijn die dit niet met me eens zijn, Lees: graag commentaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk moet je een type 2 uitlezen. Volgens mij kan dat met hyperterminal. De aansluiting binnen in is een RS232.<P>Proberen om in het processormenu te komen. Een dump maken van de gehele software en deze eventueel compilen om terug te zetten.<P>Menig programmeur kan waarschijnlijk vooruit met de datasheet van de processor in de receiver.<P>In principe moet dat werken, maar er zit waarschijnlijk wel wat werk aan.<P>Het voordeel van die Sat-Boer is natuurlijk dat hij meerdere ontvangers heeft staan om te vergelijken en uit te lezen en dat hij een dagje een nerd heeft gehuurd.<P>Ook moet te bepalen zijn waar de patch moet worden geplaatst, waarschijnlijk op een ander adres, anders zou het wel werken..<P>Dus... nerds en andere programmeer freaks...<BR>Take Your Shot!

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg het ook niet gedraaid. Heb netjes gedaan wat de ReadMe file zei, maar zodra ik de netschakelaar indruk krijg ik een indrukwekkende lijst a'tjes met een hoedje er op. Natuurlijk leuk al die a'tjes, maar ik had liever P'tjes, K'tjes en T'tjes.<P>Volgens mij is dit een oudere ontvanger. Ik weet niet of we iets aan het serienummer kunnen zien (20 003693)...<P>Als ik iets uit moet of kan lezen, of iemand heeft nuttige tips... welkom... confused.gif" border="0 <P>Groeten<BR>Lummel<P>PS ik gebruik de modemkabel uit een Galaxis IRD500 als Sub-kabeltje samen met een 0-modem. Dit is toch niet het probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens wel grappig. Na mijn gerommel met het kabeltje mis ik ineens een hele hoop kanaalnummers. Zo springt hij ineens over van nummer 83 naar 101...<P>Toch iets te veel gerommeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabeltje moet 1:1 zijn.<P>Dus op het mainboard zitten een trosje pinnetjes en bij eentje staat een pijltje of een puntje.<P>Dat is 1!<P>Tellen van links naar rechts bijv:<P>12<BR>34<BR>56<BR>78<BR>90<P>Dit moet overeenkomen met de SUB9 connector.<P>De 0 zal daarbij waarschijnlijk niet worden gebruikt....<P>Dit is de info van Algevex..

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ie dan zo zijn?<P> 1-3-5-7-8 <BR> 2-4-6-8-x <P> naar<P> 1-2-3-4-5<BR> _6-7-8-9<P>want dat is de kabel die ik heb liggen.<BR>Die dient dan verder aangesloten te worden met een 0-modem.<P>Ligt het verder niet aan de leeftijd van de ontvanger. Die is ongeveer 1 to 1,5 jaar oud.<P>Lummel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...