Ga naar inhoud


Pace500 defekt of doe ik iets fout..?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik kreeg van een kennis een Pace500 cadeau.<BR>Er zit een orginele (werkende) Irdeto Canal+ kaart in. (Doet het prima in mijn Humax 5400).<BR>Even gezocht in het forum alhier en kwam er achter dat de PIN code 9949 is.<BR>Universele LNC ingesteld en Home Freq. staat op 12.515 Hor. 5/6<BR>De ontvanger antwoord met: geen signaal.<BR>Is dit ding defect of doe ik iets fout.<BR>Hulp gevraagd. Alvast bedankt. confused.gif" border="0confused.gif" border="0<P>Aub niet op mij mopperen dat dit toch een kl*te ontvanger is. Daar ben ik al achter gekomen. Ik wil hem alleen maar als slaapkamerontvanger gebruiken. Is hij niet meer te herstellen, dan zeil ik hem het (slaapkamer) raam uit.<p>[ 23-09-2001: Message edited by: svetik ]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Svetik,<P>Ik had hetzelfde probleem:<P>Mijn Pace ontvanger deed helemaal niets meer, er verschenen alleen 2 streepjes, verder gaf hij enkel aan dat hij geen signaal heeft.. <P>Heb het probleem verholpen door enkele Elco's te vervangen.<P>Ik heb de volgende onderdelen gecheckt en vervangen (sommige uit voorzorg):<P>C712 = 1000 uF / 50V (was nog goed)<BR>C755 = 470 uF / 35V (was nog goed)<BR>C762 = 470 uF / 35V (was nog goed)<BR>C761 = 470 uF / 35V (defect)<BR>C718 = 220 uF / 50V (defect)<BR>C763 = 220 uF / 50V (defect)<BR>C720 = 10 uF / 50V (defect)<P>Hij werkt nu weer perfect !!<P>Voor meer info zie Topic:<BR> <A HREF="http://212.204.253.253/cgi-bin/nl_ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=19&t=000455" TARGET=_blank>http://212.204.253.253/cgi-bin/nl_ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=19&t=000455</A>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku, daar heb je gelijk in. Tot nu toe ben ik alleen nog met Humax ontvangers geconfronteerd en dus verwend..?<BR>Van die Pace500 kan ik alleen maar zeggen: wat een ongeloofelijk K*T ding. Kan Canal+ daarvoor eigenlijk niet bestraft worden...?<BR>Hoe is het in godsnaam mogelijk zo´n shitding op de markt te brengen...? shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Pace van mij die defect was had ik ook gekregen van iemand anders, na reparatie heb ik hem werkend doorverkocht voor Hfl 50,-.<P>De startfrequentie heb ik ook ingesteld op: 12515, 22000, H, 5/6.<P>Verder is het ook mogelijk om de vrije Duitse kanalen te ontvangen:<P>Je moet hiervoor boeketten invoeren, kijk bv in de frequentie lijst. Ik zal enkele geven.<BR>cana 12.515 22000 h 19,2<BR>germ 12.480 27500 v 19,2<BR>germ 11.836 27500 h 19,2<BR>germ 11.954 27500 h 19,2<BR>germ 12.188 27500 h 19,2 <P>Je hebt gelijk dat het een kl*te ding is vergeleken bij de Humax of Nokia. Maar de beeldkwaliteit is altijd nog beter dan de regionale KabelTV!!!<P>Suc6,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hij doet het eindelijk. Was dus helemaal niet defect.<BR>Dit is echt de allergrootste KL*TE ontvanger die ik ben tegengekomen.<BR>Het probleem zat hem in mijn antenne aansluiting.<BR>Ik gebruik een 8x8 Diseqc switch.<BR>Hierop zijn 2 aparte schotels aangesloten met 2 quatro LNC´s. De één staat op Astra (diseqc A) en de andere op Hotbird (diseqc B)<BR>Deze Pace ontvanger kan dus kennelijk geen Diseqc, want hij gooit een 22kHz signaal naar mijn diseqc switch, die dus braaf naar de B kant schakelt. Hotbird lage band. Hier zit hij dus ten eerste op de verkeerde positie te zoeken en ten tweede op de verkeerde band.<BR>Nu kon ik gelukkig één van de uitgangen van mijn switch op 22 Khz off zetten zodat dan de switch op die betreffende uitgang van de lage naar de hoge band schakelt en niet van A naar B. Vier van de acht uitgangen zijn op die manier in te stellen.<BR>Ik ben uren aan het zoeken geweest voordat ik er achter kwam.<BR>Ik baal zwaar van dit ding, vooral omdat ik uitvond dat hij alleen maar de NL kanalen op het scherm tovert. Bij de Duitse en andere kanalen heb ik alleen maar geluid en geen beeld.<BR>Ik wil geen seconde meer tijd in dit shitding steken.<P>Bedankt voor de hulp. mad.gif" border="0laugh.gif" border="0<p>[ 29-09-2001: Message edited by: svetik ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Svetik<P>Geweldig, je moet ook niet dag en nacht met dat Kl*te ding liggen stoeien. Zeker niet wanneer iedereen zijn hoofd al omdraait als je de P van Pace al uitspreekt!<P>Als je nu van plan bent om dat ding het raam uit te zeilen, dan zeil hem maar naar mij toe? Vind vast wel iemand, die er nog wel enig plezier aan kan beleven!<P>Maar het is en blijft een Kl*te ontvanger, sluit je je nu ook bij deze groep aan?<P>Greetings,<BR>Lucky Star

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lucky Star, als ik hem wegdoe zal ik aan je denken.<BR>Weet je waar ik zo kwaad over ben. Ik ben gelukkig het tijdperk van deze ontvangers ontgaan. Ik zat braaf te kijken naar RTL4 en Co via een analoog decodertje, toen C+ ineens op het fameuse idee kwam digitaal uit te gaan zenden. Ze lieten dus in één klap alle analoge kijkers in de kou staan. (c+ noemt dit klantenbinding).<BR>Omdat ik hier ontzettend pissig van werd, heb ik minstens 2 jaar lang geaarzeld om op digitaal over te schakelen. Ik woon namelijk in Duitsland en kijk eigenlijk net zo lief naar de Duitse kanalen als de Nederlandse.<BR>Tot de dag van vandaag zitten alle Duitse zenders namelijk nog steeds analoog en free to air uit te zenden. (behalve PW dan)<BR>Een jaar of twee geleden kocht ik mijn eerste Humax F1VACI en doet het uitstekend met een Irdeto CAM en een C+ kaart.<BR>Mijn oude analoge ontvanger had het diseqc feature al, voordat ik op digitaal over stapte. Daarom ging ik er van uit dat de eerste digitale generatie ontvangers zoals die Pace500 zeker wel diseqc zouden hebben.<BR>En daar zat ik dus naast. Voor mij is dat geen voorruitgang maar een stap terug.<BR>Eigenlijk moet ik op canal+ boos zijn.<BR>Die hebben dat rotding door Pace op de markt laten brengen en de Nederlandse klant voor dom willen houden. Ben ik blij dat me dit rotding niet door de strot geduwd is.<P>Groet<BR> wink.gif" border="0<p>[ 29-09-2001: Message edited by: svetik ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

nou heb ik nog een mooie, ook gekregen p500<BR>mooi ff ander sofware erin en hoppa dus niet he beestje doet helemaal niks meer dood blijft op E12 knipperen? iemand nog een oplossing wel een betere dan uit het raam gooien natuurlijk laugh.gif" border="0 <P>groet ray, wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ray : de melding E12 staat voor :<BR>CA Module failure (CA Module storing ) reden :Toetstabel vol<BR>wat dat inhoud weet ik ook niet.<BR>gr trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...