Ga naar inhoud


welke ontvanger moet ik kiezen?


Gast

Aanbevolen berichten

Hoe langer ik alle blaadjes/internet etc. bekijk en lees, hoe moeilijker het wordt!!<BR>Ik heb nu zo'n gekeurde Canal+ ding (Philips) met het bekende probleem!!!<BR>Een optie is dus een CI ontvanger..maar welke???<BR>Echostar is behoorlijk prijzig en volgens een winkel bagger (12 verkocht, 12 terug)<BR>Humax verliest zijn Irdeto licensie maar wordt als "goed" aangeprezen.<BR>Nokia9800 ook goed maar weinig kanalen????<BR>Fortec Star, goedkoop maar volgens winkel slechte kwaliteit van onderdelen.<BR>Strong 4375 zeer uitgebreid, maar ik heb slechte ervaring met 8000SRT.<BR>Dus: Welke is nu echt interessant?<BR>Zouden jullie hier jullie mening willen posten????<P>Thanks <P>Pinomans<P>[ 13-04-2001: Message edited by: maantje ]<p>[ 13-04-2001: Message edited by: maantje ]

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou kiezen voor een humax 5400 voor deel zenderlijst te downloaden van internet en het staat er zo in heel veel software voor ook voor upgade"s heel veel shit op dit moment de beste keus iedergeval je moet snel zijn want ze worden schaars

Waarom drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn?

 

ik zie ik zie wat jij niet ziet !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

he bedankt "whatyouneed" voor je reactie.<BR>Je zegt de 5400, en wat voor menig heb je over de 5100?<BR>Ik weet dat het verschil het ingebouwde I*deto is.<BR>Ik vind dit niet echt een pre(maar wel handig natuurlijk!!).<BR>Ik bedoel is de 5100 technisch gewoon hetzelfde als de 5400?<P>Greetz<BR>Pinomans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>Ik heb een Echostar AD3000IPVA met embedded viaccess en een Aston 1.05 CI. Dit apparaat werkt dus als een speer, is makkelijk te bedienen en te upgraden via de PC. Ondersteuning via Internet is perfect en de makers van het apparaat zitten in Nederland, de distributeur in Eindhoven: wat wil je nog meer? Ik gebruik SETEDIT om de zenders en satellieten te programmeren en te backuppen. DIT IS DE ONTVANGER !!! Ik heb altijd beeld en problemen zoals ik op dit board tegenkom had ik alleen maar met mijn Philips. Het apparaat is regiovrij, ook een voordeel (dus Taquilla). Ik had eerst een Philips DSX-7071 maar deze is te beperkt in zijn mogelijkheden. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat...<BR>Indien je fatsoenlijk advies wil over een ontvanger probeer dan maar 1s het onlangs door C+ gedagvaarde bedrijf wat in Uden zit, daar kunnen ze een goed advies geven in tegenstelling tot sommige andere bedrijven...<BR>Misschien is voor jou situatie wel een andere ontvanger beter, maar voor mij is er maar 1 !<P>Suc-6

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Maantje je moet eerst es kijken wat je allemaal wil.<P>Wil je in de toekomst draaibaar dan is een ingebouwde positioner handig zoals in de Echo en de Strong. Wil je veel verschillende systemen neem dan een met een ingebouwde decoder zoals Humax of Echostar.<BR>Wil je lekker gemakkelijk zappen dan lijkt de Humax de beste.<P>Dus de keus is erg afhankelijk van wat je allemaal wil, nu en in de toekomst.<P>Koop je nu iets en je wil later toch iets anders dan kun je de knip weer openen.<P>Zet alles eerst maar es op een rijtje en mijn opmerkingen zijn gekleurd door mijn ervaringen.<P>suc6,<P>Zeeman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aanrader is de nokia 9800s het is de doos voor de leuke kaartjes + de ontvanger bezit ook open tv belangrijk als eerdaags prem world in open standaart gaat uitzenden.<BR>het werkt ook goed met het v-sat pakket 5 oost.<BR>ik heb meerdere ontvangers geprobeert zoals humax 5400 5600 5100 echostar 2500 3000vi<BR>strong/mickronik 1310 hd.<BR>humax 5400 leuke ontvanger maar beelt kwaliteit minder.<BR>humax 5600 open tv o.k de rest frown.gif" border="0 <BR>humax 5100 simpel.<BR>echostar 2500 3000iv goede ontvangers.<BR>strong. geen kommentaar frown.gif" border="0 <BR>micronik 1310hd ook een klasse ontvanger.<BR>deze lijst is naar eigen idee opgemaakt.<BR>andere mensen zullen een andere meening hebben.<BR>nokia 9800s bezit nu 3000 tv& radio kanalen.<BR>dus niet echt weinig.<BR>persoonlijk zou ik gaan voor de nokia 9800s of de microniks.<BR>ps ik ben al meer als 8 jaar met satellite ontvangst bezig.<BR>ik hoop je hier me geholpen te hebben.<P>Snake G1<BR>[DoN't HaTe tHe PlAyEr HaTe tHe GaMe] <BR> smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al jullie reacties guys!!<BR>Zoals jullie misschien in een andere topic hebt gelezen heb ik gekozen voor de Hummie.<BR>Waarom?wel om de volgende redenen:<P>De Echostar vond ik toch te duur.(het prijsverschil woog bij mij niet tegen de extra's op die deze ontvanger mij biedt, verder vindt ik de vormgeving niet echt mooi, maar dat is persoonlijk.)<BR>De Nokia was ook een overweging maar was lastig te krijgen op het moment dat ik aan het zoeken was en was duurder bij degene waar ik info vroeg.1 common interface slot vind ik te weinig en 2000kanalen (software update 3000kanalen, waarom NIET gelijk???)is ook wat krap.<BR>De vormgeving van Nokia vindt ik trouwens wel heel mooi.<BR>Strong had ik geen goed gevoel over omdat de 8000SRT nou niet bepaald de ontvanger is die je moet hebben (afgezien dat het een "je weet wel" apparaat is).<BR>Of andere modellen hiervan dan ook niet goed ziin weet ik natuurlijk niet maar door de 8000 was ik wat achterdochtig geworden.<P>Ik heb dus subjectief voor Hummie gekozen en hij bevalt goed.<P>In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties en see you!!<P>Greetz<BR> wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maantje<P>Wat je schrijft met betrekking tot de Fortec Star kan ik niet beamen, deze receivers zijn van de laatste generatie en hebben modellen met Goto X Harddisks enz.... en die winkelier zal toch even een opticien moeten bezoeken betreft de onderdelen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jenzy:<P>ik weet niet of de winkelier inderdaad een verkeerde opticien heeft, zal het eens aan hem vragen.<BR>Als je profile klopt kom je uit Papendrecht.<BR>Hmmm, een Fortec dealer zit daar ook.<BR>Je bent toch toevallig niet die dealer daar he? (LOL!!!) (hahaha, ik lees je profile nu wel and....its you !!!!) laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <BR>Nou ja, zoals je gelezen hebt heb ik mijn keus al gemaakt.<P>G(A)roetuh..<p>[ 04-05-2001: Message edited by: maantje ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maantje,<P>Wat bedoel je met je opmerking over de Strong. Ik ben een beginner en heb zojuist een Stong 8000 gekocht. Wat is daar mis mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mrdeebok,<P>Jij vroeg wat er mis met de Strong 8000SRT?<BR>Nou , deze ontvanger (en de Philips 5816/7071 enz) zijn te beperkt in hun mogelijkheden.<BR>Als je alleen de NL zenders en "vrije" zenders wilt zien op alleen de Astra is de Strong goed genoeg.<BR>999Kanalen lijkt wel veel maar als je een schotelopstelling hebt met 2 koppen of draaibaar, heb je gelijk een probleem.<BR>De Astra heeft ong. 820kanalen en de Hotbird (Eutelsat) wel 1200!!!.<BR>Met de Strong heb je dus al gelijk een probleem van een te klein geheugen.<BR>Verder is het beeld en geluid wel gewoon prima maar omdat de ontvanger erg beperkt is zit je als je wat meer wil bijna gelijk al vast.<BR>Dat vond ik vervelend.<P>Greetz<P>Maantje<BR> wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...