BarnOwl Geplaatst: 28 juni 2005 Geplaatst: 28 juni 2005 Bij gecodeerde kanalen blijft mijn ontvanger (DAW 5100) via de Aston cam met de Canal+ kaart een zeer ergerlijke vertraging geven tijdens het zappen. Ik krijg minstens 5-10 seconden "Scrambled or no signal" voordat er beeld en geluid komt. Dit probleem heb ik niet als ik de kaart in de ingebouwde kaartlezer gebruik. Ook heb ik de Aston succesvol geupdate naar de laatste software. Is deze zapsnelheid te verbeteren of moet ik hiermee leren leven? Ik vraag dit omdat ik in de toekomst een tweede kaart wil gebruiken.
Gast Geplaatst: 28 juni 2005 Geplaatst: 28 juni 2005 Mijn ervaring is dat in ontvangers met ingebouwde kaartlezer deze altijd voorrang heeft op eventuele modules. Je hebt nu eigenlijk 2 kaartlezers voor het zelfde systeem (seca2) in je ontvanger zitten en dit brengt menig ontvanger 'in de war'. Dit veroorzaakt volgens mij de vertraging. In de meeste ontvangers zonder ingebouwde kaartlezer zapt een Aston Twin module naar mijn ervaring hardstikke snel. Probeer dit in de winkel mocht je nog een andere ontvanger gaan kopen. Het kan ook zijn dat je ontvanger niet goed met de module omgaat OMDAT het een twin cam is. Tenzij je ontvanger 2 kanalen tegelijk kan decoderen zoals bij een twin-tuner PVR is er ook niet echt een reden voor een fabrikant van ontvangers om met het bestaan van dit soort modules rekening te houden.
BarnOwl Geplaatst: 29 juni 2005 Auteur Geplaatst: 29 juni 2005 Bedankt voor je reactie, foxmeister: Als ik het goed begrijp zouden er problemen kunnen zijn bij gebruik van twee kaarten tegelijk. Maar als ik de Canal+ kaart in de Aston gebruik is het andere slot nog leeg, hij "ziet" dus maar 1 module. Misschien heb ik hem er niet lang genoeg in gehad omdat ik vrij snel weer de kaart in de ingebouwde lezer stopte. Is het zo dat ci modules eerst een tijdje íngelezen moeten worden en zo ja, hoe lang duurt dit dan? Verder zit ik op software 6.15 voor de Digitall sci 5100, ik weet niet of dit aan de software van de ontvanger kan liggen, aangezien er nieuwere versies zijn. Ik durf echter niet zo maar te upgraden als ik niet zeker weet dat ik de boel verpruts.
Gast Geplaatst: 29 juni 2005 Geplaatst: 29 juni 2005 Als je twee dezelfde coderingen hebt (zoals nu - twee keer SECA2) dan krijg je dit effect altijd. De ontvanger vraagt aan de modules (de interne en je aston) of ze de codering aan kunnen. Beiden antwoorden dan "ja", dus de ontvanger geeft de opdracht aan de eerste module (de interne waarschijnlijk) om de stream te decoderen. Het duurt enkele seconden voor deze tot de ontdekking komt dat hij geen keys kan vinden, en de ontvanger gaat het dan pas aan de volgende module vragen (de aston), en dan heb je ineens beeld. Je moet dus je meestgebruikte kaart in de "eerste" module steken (de interne dus), en de minder gebruikte in de andere. Je hebt dit probleem niet als je verschillende coderingen hebt (bijvoorbeeld SECA2 en ViaAccess) voor je kaart. Dit probleem krijg je ook als je bijvoorbeeld een "abonnementsloos" CD kaartje in een XCAM stopt, en dan naar MTV zapt. De XCAM gaat dan eerst aan het kaartje om keys vragen, dat lukt niet, en dan gaat hij de EMU aanspreken (dat lukt wel) en dan heb je weer beeld. Soms kun je een volgorde opgeven, of hij eerst naar de interne of eerst naar de externe modules moet kijken. Bij CI ontvangers heeft een van de twee sloten altijd de "eerste keus". Bij de XCAM bijvoorbeeld kun je ook instellen of hij eerst naar de kaart of eerst in de EMU naar keys moet zoeken. Dus je kunt er vaak wel iets aan doen.
Gast Geplaatst: 29 juni 2005 Geplaatst: 29 juni 2005 Citaat: Tenzij je ontvanger 2 kanalen tegelijk kan decoderen zoals bij een twin-tuner PVR ... In tegenstelling tot wat verkopers je willen doen geloven, de meeste twin-tuner PVRs kunnen dit (nog) niet. De TF5000PVR kan het bijvoorbeeld alleen voor de PiP gebruiken, en dan nog niet helemaal jofel. De 1.07 is de enige ASTON SECA2 module die nog (nieuw) te koop is. De "single" versies worden niet meer gemaakt. Keuze heb je dus niet. Voor de tuner maakt het overigens niks uit - dat een module meer dan een zender kan decoderen staat gewoon keihard in de ISO specificaties voor CI. De meeste ontvangers zullen er gewoon niet om vragen.
tellar Geplaatst: 29 juni 2005 Geplaatst: 29 juni 2005 Bij mij in de topfield 5000CI is de Aston ook te langzaam naar mijn smaak. Meestal gaat het wel goed, maar vaak moet ik een seconde of 10 wachten voor-ie de zender pakt. Met de dragon heb ik daar totaal geen last van. Achteraf vind ik 'm flink kut. ____________________________________________________ Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen
Melle Geplaatst: 29 juni 2005 Geplaatst: 29 juni 2005 De Aston (1.07-->2.09) is hier een fractie langzamer dan de Xcam (angel chip), maar die 10 seconden die jij nodig hebt is wel heel lang. Beiden zitten hier onder de 3 seconden. Dit op de TF5510 pvr. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen