Gast Geplaatst: 29 juni 2005 Geplaatst: 29 juni 2005 Kun je het scherm rechtstreeks aansluiten op een scaler dus zonder tussenkomst van de bijgeleverde receiver. HDMI ingang accepteerd namelijk de native resolutie niet (1024x786) . De pioneer receiver is normaal aangesloten met twee kabels een DVI kabel en een 20 polige "din"achtige stekker wil hem dus eigenlijk rechtstreeks aansluit op de dvi stekker . Hoop dat iemand het weet.....
Ron Geplaatst: 30 juni 2005 Geplaatst: 30 juni 2005 Je zou aan zo'n plama enhancer van pixelmagic kunnen denken. Die wordt gewoon middels dvi aangesloten en daar sluit je dan weer je bron op aan. Tox.
Gast Geplaatst: 30 juni 2005 Geplaatst: 30 juni 2005 Die din achtige stekker hoeft er dus niet aangesloten te zijn...
Gast Geplaatst: 30 juni 2005 Geplaatst: 30 juni 2005 De HDMI accepteerd gewoon 1024*768. Echter jouw bron ondersteund waarschijnlijk geen HDCP (copy management) en dat mag niet volgens de HDMI afspraken. De oplossing is een DVDO Iscan HD+ (let op de + uitvoering) deze verwijdert de noodzaak van HDCP. Kost wel 1600 eurotjes maar dan heb je ook wat :-) DVI rechtstreeks op de pioneer is leuk echter alle instellingen dan kleur, geluid etc ontbreken dan !
Gast Geplaatst: 30 juni 2005 Geplaatst: 30 juni 2005 Ik heb nu een plasma Enhancer pro op proef . Als ik via (pc )xga (1024x768) ingang ga op dit moment is het beeld erg goed . Maar de kleur instelling is dan erg lastig . De andere inputs zijn namelijk gekalibreerd. Ik ga dan maar die dvdo Iscan proberen . Bedankt voor de tip aangaande HDCP.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen