Ga naar inhoud


ASTON Xena 1700


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort ook wat ervaring mogen opdoen met dit zeer mooie apparaat.<P>Er is dus zeker meer tussen hemel en Humax laugh.gif" border="0 <P>Ik heb net toevallig een meel gestuurt naar ASTON met wat vragen. Ondermeer waneer de web-site klaar is. Want de Engelse versie is nog niet online frown.gif" border="0 <P>Zoals je wel zal merken is de software ook nog niet helemaal up to date. Van de tijd (klok) klopt nog niet veel. Hoewel je al wel de taalkeuze vooraf kan instellen is deze functie nog niet actief mad.gif" border="0 Zeer vervelend vind ik zelf.<P>Ik heb ze ook gevraagt of ze een nieuwsbrief hebben of gaan opzetten. We zullen zien.<P>De homepage van ASTON kun je hiero vinden <A HREF="http://www.aston-france.com" TARGET=_blank>http://www.aston-france.com</A>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,<P>Wij zijn nog steeds aan het twijfelen of we wel een aston XENA of SIMBA zullen aankopen.<P>Er is erg weinig informatie over te vinden, Wij hebben zelfs een maitje naar Aston-france gestuurd, maar tot nu toe geen reactie gekregen. Als we de komende dagen niks horen van hen, dan vrees ik dat de aankoop van een Aston niet zal doorgaan, support en ondersteuning is ook erg belangrijk.<P>Op hun site, Aston-france, is geen info over de SIMBA te vinden, raar?<P><BR>M.v.g.<P>Lex en Peter(_bols)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je nog niks over de simba kan vinden op de Franse site is niet zo heel raar. De simba wordt daar niet echt verkocht (je kan hem wel bestellen). Laat ik nou ook wat ervaring met de simba hebben. De Xena is bijna dubbel zo duur en dat is niet voor niks. Hij is dan ook dubbel zo goed als de siba. De simba is dan ook het laagste (instap) model in de onderklasse. De Xena 1700 zit meteen aan de bovenkant van de markt. Een groot verschil vind ik zelf.<P>Ik verwacht dat Aston druk doende is zijn internet content op de rit te krijgen. Zij zijn wel regelmatig terug te vinden met posings in nieuwsgroepen als er wat nieuws te melden is. Een teken dat ze internet serieus nemen maar er nog niet mee klaar zijn. <P><BR>Het zou ons zeer helpen als we via b.v. de NL importeur wat kennis konden op doen. Helaas is die mij niet bekend. Als iemand zich geroepen voelt.....<P>Overigens is er een grote groep tevreden simba gebruikers in dit land. Dit niet in de laaste plaats door de geïntegreerde ASTONcrypt (SECA) decoder laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb juist een ASTON Xena 1700 aangekocht.<BR>Zijn er mensen die ervaring hebben met dit toestel?<BR>Zou er ook software of iets dergelijks te verkrijgen zijn?<BR>Wie kan mij helpen want ik vind er vrij weinig info over.<BR>Wat betreft het toestel kan ik bevestigen dat dit een vrij snel toestel is en dat geen problemen zijn met het overschakelen naar Viaccess of Seca of Irdeto.<BR>Het enige probleem zou het upgraden van de Funcard of de Silvercard zijn maar dit wordt in de toekomst zeker opgelost. confused.gif" border="0laugh.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<BR>De verkoper in NL is B*mb**ck.<BR>Ik heb deze 745€ met kaart aangekocht.<BR>Ik weet niet wat een Simba kost maar ik heb al rare prijzen gehoord.<BR>Wat de Webadress van ASTON betreft wel ik ben er eens gaan kijken en heb reclame van de XENA1800 ed. toestellen gevonden.<BR>Momenteel heb ik een probleem met mijn XENA1700,deze is al een hele week aan het proberen te downloaden maar ik zou niet weten wat,krijg telkens een error.<BR>Misschien kunnen we aan de moderators een site aanvragen voor de ASTON zoals Humax en Nokia zodat we niet altijd andere sites moeten storen.bij deze...<BR>Ik heb ook een mail gestuurd in mijn beste frans,volgens mij hebben die sussen nog altijd buikkrampen van het lachen.<BR>Misschien is het daarom dat het lang duurt...<BR>In ieder geval zijn we in blijde verwachting...gegroet smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>Ben juist te weten gekomen dat er nieuwe soft op komst is.<BR>Tevens is het mogelijk in de toekomst deze te patchen.<BR>Allesins zal ik dit mee opvolgen en geinteresseerden kunnen ten alle tijde via PM de stand van zaken vragen.<BR>Doch al bedankt voor de info...<P><BR>Groeten PREP smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De simba is regio/landcode vrij, kost ca fl.900-, En die web site, die is al dik een jaar op komst, ik heb ook al meerdere malen gemailed naar dezelfde persoon. Zeker al een 3/4 jaar geleden, en ik kreeg precies dezelfde antwoorden. <P>gr,<P><BR>bob shocked.gif" border="0<BR> shocked.gif" border="0<p>[ 09-10-2001: Message edited by: bobje ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de verschillen:<P>Aston Simba 201:<BR>- Astoncrypt on-board<BR>- Diseqc motorbesturing<BR>- Ca. 2000 geheugenkanalen (meer met SCPC)<BR>- RGB/CVBS uit<BR>- UHF uit<BR>- Aston Simba/Xena software<BR>- Update via satelliet<BR>- Loopt op eigen software van Aston, dus geen beperkingen tov C+. (ook geen attacks)<P>Simba 202: (idem aan 201 maar...)<BR>- Display op voorzijde<BR>- Klok ingebouwd<BR>- Viacess & Astoncrypt on-board<P>Xena 1600: (idem aan 201 maar...)<BR>- Digitale output (toekomstig AC3 beschikbaar)<BR>- Alphanumeriek display<BR>- Kaarten achter klepje<P>Xena 1700: (idem aan 1600 maar...)<BR>- 1 extra CI-slot<P>Xena 2000 (idem aan 1700 maar...)<BR>- Nog niet leverbaar. DIT IS NIET DEZELFDE ONTVANGER ALS DE DIGIQUEST!<BR>- Analoge ontvangst en naamherkenning van analoge uitzendingen<BR>- Extra polarizer aansluiting<BR>- S-VHS uit via S-VHS connector<BR>- Nog één extra CI-slot<BR>- Totaal ander menu<P>Software:<BR>In deze maand moet de nieuwe software beschikbaar komen voor de Simba/Xena, welke via de satelliet op 19,2gr of 13gr te downloaden is:<P>- Diverse bugfixes, oa audio op RTL4/TMF, motorbesturing, eerste audio-optie<BR>- Pincodes voor kinderslot<BR>- Extra audiouitbreidingen (AC3???)<BR>- Andere nieuwtjes en extraatjes...<BR>- Audio/Video syncroon...<P>Standaard:<BR>- Teletext via receiver<BR>- Geen regiocodes of attack-gevoeligheid<BR>- Automatisch inlezen: transponderscan en automatisch uitsorteren van TV/Audio en Data,<BR>- Handmatig instellen (ook losse programmas met pids)<BR>- Equalizer voor audio<BR>- Zoom functie<BR>- EPG DVB-SI<BR>- Freeze functie<BR>- 10 favorieten lijsten<BR>- SMATV, Motor, Diseqc of vaste opstelling<BR>- Inleessoort: FTA of ALL<BR>- Ook ondersteuning van SCPC<BR>- NTSC mogelijk<P>De ERR melding tijdens de startup betekent géén ERR maar is een opstartcode. Dit is normaal, waarschijnlijk een afkorting van een Frans woord.<P>De officiele importeur is ***geen-reclame*** te Eindhoven.<BR>Voor vragen mail ze even: info@***geen-reclame***.nl

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>ik heb een reactie gekregen uit France:<P>Our web site is still under works, but please find attached pdf files of our products<BR>Rgds<BR>L.E. Bertolelli<BR>Sales Manager<BR>l.e.bertolelli@aston-france.com<BR>ASTON FRANCE<BR>Tel: +33 1 48 97 32 64<BR>Fax: +33 1 48 97 32 62 <A HREF="http://www.aston-france.com" TARGET=_blank>www.aston-france.com</A> <BR>Sales support : France Dechaud<BR>france.dechaud@aston-france.com<BR>Technical support : Bogdan Dumitrach<BR>infotechnique@aston-france.com<BR> <BR>Niet dat ik daar direct veel aan heb, maar ze reageren. De PDF files had ik reeds. Op de vragen die ik gesteld had, heb ik geen antwoord gekregen. Misschien moet ik mijn vragen rechtstreeks naar Sales of Technical support sturen.<P>Ook op de site van de nederlandse importeur is niets te vinden.<P>M.v.g.<P>Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>vandaag reactie gehad van Aston-france (van Isabelle).<BR>Ik had ze een vraag gesteld i.v.m. PPV voor de 1700. <P>Ze wist niet direct het antwoord, maar ze zou het laten uitzoeken, en zal me het resultaat laten weten.<P>Klinkt niet echt slecht.<P>M.v.g.<P>Lex en Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>Heb juist andere software ingeladen.<BR>Is ineens veel sneller geworden doc teleTXT probleem is nog aanwezig.<BR>Klank van RTL4 en TMF is nog aanwezig.<BR>Heb wel vernomen dat er nieuwere soft onderwegen is.<BR>Ondertussen nog een tip ontvangen.<BR>Indien je steeds error krijgt bij het opladen van nieuwe software moet je het toestel achteraan afzetten.<BR>Daarna druk je beide pijltoetsen vooraan tegelijkertijd in en zet je het toestel terug aan met de schakelaar.<BR>Het toestel begint automatisch met het updaten van de software.<BR>Wel zien dat je freq.ed. juist staan.<P>Succes,Boerkenaas smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ERR is géén ERROR!!!!!<P>De wat oudere Xena's hebben een nog oudere firmware.<P>Hier was het nog niet mogelijk om een frequentie in te geven m.b.t. de download.<P>In het begin was het ook alleen maar via HotBird.<P>Als je het dan via het menu doet, gaat hij naar een voorgeprogrammeerde transponder kijken.<P>De toetsencombinatie op het voorfront voert een snelle transponderscan uit.<P>De frequentie van Astra was dus toen nog niet bekend en hier zal je dus een probleem mee hebben!<P>Er zijn trouwens ook nog verschillende Xenas met verschillende boot-loaders<P>De ene moet je opstarten met de buitenste twee knoppen en de andere met de eerste twee!

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...